27. rujna 2014. Akademski zbor Ivan Goran Kovačić, Hrvatski barokni ansambl

27. rujna 2014.   Akademski zbor Ivan Goran Kovačić, Hrvatski barokni ansambl

HRBA_201463743_2_Glavni_vizual_polozeni
Subota, 27. rujna 2014.
Katedrala, 20 sati
HRVATSKI BAROKNI ANSAMBL

AKADEMSKI ZBOR IVAN GORAN KOVAČIĆ

Luka Vukšić, zborovođa

Marija Kuhar-Šoša, sopran
Helena Lucić Šego, mezzosopran
Dejan Vrbančić, tenor
Leon Košavić, bas

Saša Britvić, dirigent


Program:

Georg Friedrich Händel             Mesija, HWV 56
(1685. – 1759.)

Prvi dio
Symphony
Comfort ye, my people (tenor), accompagnato
Ev’ry valley shall be exalted (tenor), arija
And the glory of the Lord, zbor
Thus saith the Lord, the Lord of Hosts (bas), accompagnato
But who may abide the day of his coming (alt), arija
Behold, a virgin shall conceive (Alt), recitativ
For unto us a Child is born, zbor
Pifa
And suddenly there was with the angel (sopran), accompagnato
Glory to God in the highest, zbor
Rejoice greatly, O daughter of Zion (sopran), arija
Then shall be eyes of the blind be opened (alt), recitativ
He shall feed His flock like a shepherd (sopran, alt), duet
His yoke is easy, His burthen is light, zbor

Drugi dio
Surely, He hath borne our griefs and carried our sorrows, zbor
And with His stripes we are healed, zbor
All we like sheep have gone astray, zbor
Thy rebuke hath broken His heart (tenor), accompagnato
Behold, and see if there be any sorrow (tenor), ariozo
The Lord gave the word, zbor
Why do the nations so furiously rage together (bas), arija
Let us break their bonds asunder, zbor
He that dwelleth in heaven (tenor), recitativ
Thou shalt break them with a rod of iron (tenor), arija
Hallelujah, zbor

Treći dio
I know that ny Redeemer liveth (sopran), arija
Since by man came death, zbor
Behold, I tell you a mystery (bas), accompagnato:
The trumpet shall sound and the dead shall be rais’d (bas), arija
Worthy is the Lamb, that was slain, zbor

O izvođaču:

Hrvatski barokni ansambl najznačajniji je hrvatski ansambl specijaliziran za povijesno vjernu interpretaciju instrumentalne i vokalno-instrumentalne glazbe baroknog razdoblja i bliskih epoha, na originalnim glazbalima i njihovim vjernim replikama. Ansambl je utemeljen 1999. godine i okuplja renomirane glazbenike mlađe generacije – instrumentaliste i pjevače, već afirmirane u izvođenju barokne glazbe. Uz stalne koncertne cikluse od po šest koncerata u Hrvatskom glazbenom zavodu s tematski jasno osmišljenim programima hrvatskog i inozemnog baroknog repertoara, redoviti su gosti brojnih domaćih i inozemnih festivala (Varaždinske barokne večeri, Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Korkyra Baroque Festival, Osorske glazbene večeri, Glazbene večeri u sv.Donatu, Histria festival, Pasionska baština, Organum Histriae, Koncerti u Eufrazijani, Rovinjsko glazbeno ljeto, Brodsko ljeto, Osječko ljeto, Paško ljeto, Festival SEVICQ Brežice, Festival hrvatske glazbe u Beču, Festival Esteban Salas (Havana – Kuba), Međunarodni barokni festival Melk, Festival Misiones de Chiquitos (Bolivija), Festival duhovne glazbe srednjoeuropskih zemalja u Rimu, Festival Tesori musicali Toscani – Pisa i dr. U svojim programima, ansambl često ugošćuje vrhunske strane i domaće soliste i dirigente, eksperte u autentičnom pristupu izvođenju barokne glazbe (Enrico Onofri, Adrian Butterfield, Laurence Cummings, Richard Egarr, Hervé Niquet, Stefano Montanari, Philip Pickett, Catherine Mackintosh, Werner Ehrhardt, Ryo Terakado, Aapo Häkkinnen, Richard Egarr, Peter Lönnerberg, Mimi Mitchell, David Staff i dr.). Umjetnički voditelj popularne HRBE je renomirana violinistica Laura Vadjon, dok je predsjednik Hrvatskog baroknog ansambla dirigent Saša Britvić. U programima Hrvatskog baroknog ansambla redovito su zastupljeni i hrvatski barokni autori, odnosno oni koji su djelovali na ovom području (F.Sponga-Usper, G.Usper, T.Cecchini, V.Jelić, I.Lukačić i dr.). Hrvatski barokni ansambl dobitnik je diplome “Milka Trnina” Hrvatskog društva glazbenih umjetnika za 2002. godinu.

Po završenom studiju dirigiranja na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji u razredu Igora Gjadrova 1987. godine Saša Britvić (Zagreb, 1965.) je preuzeo umjetničko vodstvo Akademskog zbora Ivan Goran Kovačić s kojim je djelovao četrnaest godina. Školovanje je nastavio kod maestra Pierre Dervauxa u Francuskoj, a u sezoni 1989./1990. radio je s orkestrom Moskovske državne filharmonije kao stipendist Koncertne direkcije Zagreb. Dokazao se kao nadahnut i talentiran tumač vokalne i instrumentalne glazbe u širokom rasponu od baroka do suvremenih djela dirigirajući ansamblima kao što su Zagrebačka filharmonija, Zbor i Orkestar HNK Zagreb, Simfonijski orkestar HRT, Zbor HRT, Varaždinski komorni orkestar, Simfonijski puhački orkestar HV, Dubrovački simfonijski orkestar, Hrvatski komorni orkestar, Splitski komorni orkestar, Orkestar Riječke opere, Slovenska filharmonija, Sarajevska filharmonija, Državni simfonijski orkestar St. Petersburg, Orchestra sinfonica dell’ Emilia Romagna, Orchestra sinfonica di provincia di Bari, Orkestar mladih Europe, Orkestar zaklade Yehudi Menuhin, Orkestar Alpe-Adria i dr. Jedan je od osnivača i dirigenata Cantus Ansambla pri Društvu hrvatskih skladatelja, specijaliziranog za izvođenje suvremene glazbe, kao i Hrvatskog komornog orkestra. Kao operni dirigent surađivao je s najznačajnijim pjevačkim imenima današnjice (J.Carreras, P.Capuccilli, G.Bumbry, R.Pospiš-Baldani, D.Vejzović, E.Obrastzova, W.Fernandez, K.Ricciareli i dr.). Dobitnik je Rektorove nagrade Zagrebačkog sveučilišta te nagrade Hrvatskog glazbenog zavoda. Na međunarodnom natjecanju dirigenata u Saumuru (Francuska) osvojio je prvu nagradu i postao laureat zaklade Yehudi Menuhin. Od 1994. radi kao predavač, a od 1996. kao docent na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Godine 1999. osnovao je zajedno s Laurom Vadjon i Marijem Penzarom Hrvatski barokni ansambl, čiji je ravnatelj i danas.

Akademski zbor “Ivan Goran Kovačić” utemeljen je 1948. godine. U 65-godišnjoj povijesti Zbor su vodili brojni ugledni hrvatski glazbenici. Od 2003. godine umjetnički je voditelj Goranovaca maestro Luka Vukšić. Putujući Europom (Bosna i Hercegovina, Slovenija, Makedonija, Austrija, Italija, Mađarska, Slovačka, Njemačka, Francuska, Nizozemska, Velika Britanija, Portugal) i svijetom (od SAD-a i Meksika do Kine i Koreje), Goranovci su nastupali uz ugledne svjetske orkestre pod ravnanjem najvećih domaćih i svjetskih dirigenata, kao što su Lovro pl. Matačić, Milan Horvat, Vjekoslav Šutej, Zubin Mehta, Sir Yehudi Menuhin, Krzysztof Penderecki, Lorin Maazel, Kurt Masur, Dimitrij Kitaenko, Valerij Gergijev i drugi. Goranovci danas najčešće nastupaju sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom HRT-a i Hrvatskim baroknim ansamblom izvodeći djela klasičnog repertoara. Samo u posljednje dvije godine otpjevani su Mozartovi Requiem i Krunidbena misa, Beethovenova Missa solemnis, Bachovi Muka po Ivanu i Božićni oratorij, Händelov Mesija i brojna druga velika oratorijska djela. S više od stotinu aktivnih članova, školovanih i neškolovanih glazbenika, zaljubljenika i entuzijasta, koji iz sezone u sezonu u različitim sastavima praktički svaku večer provode pjevajući Akademski zbor Ivan Goran Kovačić je najveći mješoviti zbor u Republici Hrvatskoj.

Luka Vukšić (Zagreb, 1976.) završio je studij dirigiranja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Igora Gjadrova. Za diplomski koncert sa Zagrebačkom filharmonijom 1999. godine nagrađen je Rektorovom nagradom i iste godine postao stipendist Fonda Lovro i Lilly Matačić. Poslijediplomski studij završio je na Katedri za orkestralno dirigiranje Akademije Ferenc Liszt u Budimpešti u razredu Ervina Lukacsa i Tamasa Gala. Pohađao je i seminare majstora kao što su Ronald Zollman i Juri Simonov. Dobitnik je Nagrade Hrvatske glazbene mladeži ‘Ivo Vuljević’ za najuspješnijeg mladog glazbenika 2000. godine, od kada i djeluje kao stalni dirigent Akademskog zbora Ivan Goran Kovačić. Od 2001. godine stalni je suradnik Zbora HRT-a. Do sada je nastupao s gotovo svim većim hrvatskim ansamblima među kojima su i Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar i zbor HRT-a, Dubrovački simfonijski orkestar, Hrvatski barokni ansambl, Riječka filharmonija, Simfonijski puhački orkestar HV-a, Hrvatska komorna filharmonija i dr. Veći broj njegovih nastupa emitiran je na radiju i televiziji. Redovito nastupa i u inozemstvu, pa je zabilježio uspješna gostovanja u Austriji, Mađarskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji i Meksiku. Kao zborovođa pripremio je ‘Goranovce’ izvedbe velikog broj kapitalnih vokalno-instrumentalnih djela. Na natjecanju ”Slovakia cantat” u Bratislavi 2009. godine osvojio je s ‘Goranovcima prvu nagradu. Godine 2010. imenovan je umjetničkim ravnateljem orkestra Hrvatske komorne filharmonije.

Sopranistica Marija Kuhar Šoša (Žminj, 1982.) diplomirala je (2006.) glazbenu kulturu i pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Lidije Horvat-Dunjko. Godine 2005. osvojila je tri posebne nagrade na Međunarodnom pjevačkom natjecanju u Passau. Iste godine osvojila je prvu nagradu na Prvom natjecanju mladih pjevača Društva pokrovitelja HNK-a u Zagrebu i Udruge Vero Vision. Dobitnica je Rektorove nagrade za izvedbu Mozartovog Requiema pod vodstvom mo. A. Kalajđića. Godine 2006. na Međunarodnome natjecanju Ferdo Livadić u Samoboru osvojila je Nagradu za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja. Za ulogu Constanze u Poulencovim Razgovorima karmelićanki dobila je 2007. godine Nagradu hrvatskog glumišta. Dobitnica je i nagrade HNK Zagreb Marijana Radev za ulogu Nanette. Godine 2009. osvojila je Nagradu Zagrebačke filharmonije za najboljeg mladog glazbenika godine. U zagrebačkom HNK-u nastupala je u raznim ulogama od kojih se posebno ističu uloge Zerline, Pamine, Oscara, Costanze, Frasquite, Genovieffe i Laurette, Nanette, Clorinde, Adele, Marie Belacante, Adine, Gretel i Jelene. Gostovala je kao Oscar u Verdijevu Krabuljnom plesu u Messini. U Halleu i Barceloni je ostvarila ulogu Cataline (E.Palomar, Juana). Nastupala je na Dubrovačkim ljetnim igrama, Splitskom ljetu, Večerima u Sv. Donatu u Zadru, Varaždinskim baroknim večerima, Festivalu Orgulje Heferer, Sceni Amadeo i dr. Nastupala je pod ravnanjem Zubina Mehte na otvorenju Julian Rachlin festivala u Dubrovniku. U suradnji s Europskim kulturnim forumom održala je 2006. godine koncert na dodjeli nagrade Europskog Kulturnog Foruma za posebna dostignuća koja je dodijeljena Hansu Dietrichu Genscheru. Članica je društva Hrvatskih glazbenih umjetnika i Hrvatske zajednice slobodnih umjetnika. Od 2006. do 2009. godine bila je stipendistica CEE Musiktheater i Deutsche bank a, usavršava se kod KS Olivere Miljaković.

Mezzosopranistica Helena Lucić Šego (Frankfurt na Majni, 1978.) studirala je germanistiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a 2005. godine diplomirala je pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Lidije Horvat-Dunjko. Pohađala je razne majstorske tečajeve kod poznatih glazbenika, a trenutačno se usavršava kod bivše članice Bečke državne opere, KS Olivere Miljaković te radi sa priznatim talijanskim pedagogom Paolom de Napolijem. Sudjelovala je nekoliko godina na ljetnoj školi za barkonu glazbu i ples Aestas Musica pod vodstvom eminentnih engleskih umjetnika Catherine Mackintosh i Laurencea Cummingsa u Varaždinu. Godine 2001. debitirala je u HNK-u u Zagrebu u Puccinijevim jednočinkama Suor Angelica i Gianni Schicchi, a 2002. pjevala je na svjetskoj praizvedbi suvremene verzije Cavallijeve opere Pompeo Magno na otvaranju Varaždinskih baroknih večeri pod vodstvom Paula Esswooda. Zapažen nastup imala je na Muzičkom biennalu Zagreb (2003.) u operi Životinjska farma Igora Kuljerića kao Mollie. Pjevala je u svim hrvatskim opernim kućama, a u zagrebačkom HNK redovito nastupa kao gost solist. Između ostalog pjevala je uloge Cherubina, Rosine i Cenerentole, Lole, Orlofskog, Messagiere/Speranze, Nancy, Carmen, Adalgise te Lobela na otvorenju Splitskog ljeta u dramskom oratoriju Prijenos Sv.Dujma J.Bajamontija pod ravnanjem Pavla Dešpalja. Kao solistica surađuje sa zborom i Simfonijskim orkestrom HRT-a, Durbovačkim simfonijskim orkestrom, Zagrebačkom filharmonijom, Riječkom filharmonijom, Hrvatskim komornim orkestrom, baroknim ansamblom Camerata Garestin, ansamblom za suvremenu glazbu Cantus te sudjeluje na festivalima Orgulje Heferer i Organum Histriae i redovito nastupa s Hrvatskim baroknim ansamblom. Veliki uspjeh imala je uskakivanjem u Rossinijevu Pepeljugu u Narodnom Divadlu u češkom Brnu. Od 2004. do 2006. godine bila je stipendistica CEE- Musiktheater /Deutsche Bank u Beču. Na premijeri Humperdinckove opere Ivica i Marica u listopadu 2013. u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu pjevala je ulogu Ivice.

Tenor Dejan Vrbančič pjevanje je počeo učiti u Srednjoj glazbenoj školi Stanković u Beogradu, a nastavio na Glazbenoj akademiji Sveučilišta u Beogradu u razredu Zvonimira Krnetića. Tijekom studija postao je član Opernog studija beogradske Opere, gdje ostvaruje uloge grofa Vladimira Lenskog u Evgeniju Onjeginu P. I. Čajkovskog te Nemorina u Ljubavnom napitku G. Donizettija. Po završetku studija postaje član stalnog solističkog ansambla Opere SNG u Ljubljani. Od tada je na pozornici ljubljanske Opere ostvario niz solističkih uloga, među kojima su Alfredo, Camille, Florindo, Ernesto, Trufaldino, Edvin, Almaviva i dr. Od 2005. godine redoviti je gostujući solist HNK u Zagrebu i od tada sudjeluje u predstavama kao što su Seviljski brijač G.Rossinija, Razgovori karmelićanki F.Poulenca, Orfej C.Monteverdija i Pepeljuga G.Rossinija. Surađivao je s brojnim orkestrima (Simfonijski orkestar RTV Srbije, Rumunjska državna filharmonija, Simfonični orkestar RTV Slovenija, Slovenska filharmonija, Hrvatski barokni ansambl) te dirigentima (L.Voltolini, D.Rossberg, U.Lajovic, V.Kranjčević, M.Helmrath, H.Niquet).

Bariton Leon Košavić (Karlovac, 1991.) student je solo pjevanja u razredu Giorgia Suriana na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Sudjelovao je na Državnim natjecanjima učenika i studenata glazbe i plesa u Dubrovniku gdje je 2011. godine osvojio prvu nagradu u četvrtoj kategoriji. Srednju glazbenu školu, smjer solo pjevanje, pohađao je u Glazbenoj školi Karlovac, u razredu Ante Tonči Petkovića. Aktivno je sudjelovao na seminarima solo pjevanja kod Marvina Keenzea, Norme Enns, Helene Lazarske i Gerharda Zellera. Nastupao je kao solist u Zagrebu, Šibeniku, Sarajevu, Dvigradu, Tuzli i Samoboru. Na Svečanostima Pasionske baštine 2012. i 2013. godine u Crkvi sv. Katarine u Zagrebu sudjelovao je u izvedbama djela G.F.Händela. Surađuje s vokalnim ansamblom Antiphonus. Kao najmlađi solist uspješno je nastupio u ulozi Moralesa u studentskoj produkciji opere Carmen G. Bizeta u studenome 2011. godine. Debitirao je kao Papageno u HNK u Zagrebu 2012. godine, s navršenih 20 godina. Slijedila je uloga Moralesa u Bizetovoj Carmen te uloga cara u operi Slavuj I. Stravinskog na MBZ-u. Godine 2013. nastupio je u Dubrovniku uz Dubrovački simfonijski orkestar na koncertu „Opera Gala“ pod ravnanjem Noormana. Nastupao je u ulozi Nortona u operi Bračna mjenica G. Rossinija u koprodukciji Istarskog narodnog kazališta-Gradskog kazališta Pula i Opere bb-Zagreb, u Zagrebu i Puli, te je za tu ulogu nominiran za Nagradu hrvatskog glumišta 2013. godine, za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 30 godina. Kao dobitnik Nagrade publike na natjecanju Mladi pjevač godine 2013. u organizaciji Koncertne direkcije Zagreb nastupio je u koncertnom ciklusu Virtuoso 2014. godine izvevši izabrana djela Franza Schuberta. Ove je godine nastupio i u ulozi Orfeja u sklopu studentske produkcije opere Orfej i Euridika, te u praizvedbi djela J. Magdića Jezušev križni put u sklopu programa Pasionske baštine. Pobjednik je 2. Hrvatskog natjecanja mladih glazbenih umjetnika Papandopulo, u kategoriji solo-pjevanja te dobitnik 3.nagrade na Međunarodnom pjevačkom natjecanju “Mirjam Helin” u Finskoj.