MONIKA LESKOVAR, violončelo

Ponedjeljak, 3. listopadaMonika Leskovar4
Uršulinska crkva, 19 sati

MONIKA LESKOVAR, violončelo

 

 

 

Program:
Izbor iz Bachovih Suita za violončelo solo

 

Johann Sebastian Bach (1685.-1750.)

Suita u G-duru, BWV 1007
Prelude
Allemande,
Courante
Sarabande
Menuet 1
Menuet 2
Gigue

Suita u d- molu, BWV 1008
Prelude
Allemande
Courante
Sarabande
Menuet 1
Menuet 2
Gigue

Suita u C-duru, BWV 1009
Prelude
Allemande
Courante
Sarabande
Bourree 1
Bourree 2
Gigue

 

O izvođaču:

Violončelistica Monika Leskovar (Kreutztal, 1981.) studirala je kod Dobrile Berković-Magdalenić na Glazbenom učilištu Elly Bašić u Zagrebu te kod Valtera Dešpalja. Studij je 1996. nastavila kod Davida Geringasa na Visokoj glazbenoj školi Hanns Eisler u Berlinu, gdje je 2006. preuzela mjesto njegova asistenta. Od 2012. godine predaje violončelo na Konzervatoriju u Luganu (Švicarska).

Usavršavala se na majstorskim tečajevima Mstislava Rostropoviča i Bernarda Greenhousea. Dobitnica je najviših nagrada na brojnim međunarodnim violončelističkim natjecanjima: Čajkovski za mlade glazbenike (Sendai, 1995.), Antonio Janigro (Zagreb, 1996.), Rostropovič (Pariz,1997.), Eurovizijsko natjecanje za mlade glazbenike (Beč, 1998.), nagrada Stradivari natjecanja Roberto Caruana (Milano, 1999.), ARD –natjecanje (München, 2001.), Adam (Novi Zeland, 2003.). Slavna skladateljica Sofija Gubajdulina napisala je: “Monika je savršeno izvela moj Preludij za violončelo solo… Uistinu je izuzetna i jednostavno je obožavam… Monika je ona vrsta talenta koji se javlja samo Božjom providnošću”. Kao solistica nastupala je s brojnim orkestrima i dirigentima, održala je brojne recitale, sudjelovala u mnogim komornim projektima i nastupala na znamenitim festivalima. Od 2005. surađuje s violončelistom i skladateljem Giovannijem Sollimom s kojim je snimila album „We Were Trees“ koji je objavljen za Sony/BMG. Godine 2008. snimila je i Koncert Carla Stamitza te Varijacije na temu iz Don Giovannija F. I. Danzija za Oehms Classics.

Muzicira na violončelu talijanskog majstora Vincenza Postiglionea iz 1884. koji su joj na doživotno korištenje osigurali Grad Zagreb i Zagrebačka filharmonija. (MIC Quercus, 2014.)