Ponedjeljak, 30. rujna
Uršulinska crkva, 20.00 sati
Ansambl Responsorium
Tessa Roos, cantus
Tim Braithwaite, altus
Loïc Paulin, tenor
Darko Solter, bassus
Silvio Richter, violina
Anaïs Chen, violina
Emily Saville, trombon
Maximilien Brisson, trombon
Tin Cugelj, trombon i umj. vodstvo
Rui Staehelin, teorba, quintus
Augustin Mršić, viola da gamba
Egon Mihajlović, orgulje
Canticum Canticorum – Pjesma nad pjesmama i skladatelji jadranskog kulturnog kruga sedamnaestog stoljeća
Andrea Gabrieli
Intonatione primo tono
Intonationi d’organo, libro primo, Venecija: Gardano, 1593.
Ivan Lukačić
Osculetur me (CC 1:1)
Sacrae cantiones, Venecija: Finetti, 1620.
Giovanni Ghizzolo
Adolescentulae dilexerunt (CC 1:2)
Lorenzo Calvi: Secconda raccolta de’ sacri canti, Venecija: Vicente, 1624.
Leone Leoni
Adjuro vos, filiae Jerusalem (CC 1:8)
Johann Donfrid: Promptuarii musici: pars tertia, Straßburg: Ledertz, 1627.
Constanzo Antegnati
Canzon vigesima La moranda
Canzoni per sonare, Venecija: Raverii, 1608.
Claudio Monteverdi
Ego flos campi (CC 2:1)
Lorenzo Calvi: Secconda raccolta de’ sacri canti, Venecija: Vicente, 1624.
Tomaso Cecchino
Surge propera (CC 2:10, 1-4)
Psalmi, missa, et alia cantica, Venecija: Vincenti, 1619.
Gabriello Puliti
En dilectus meus (CC 2:10-11)
Sacrae modulationes, Parma: Viotti, 1600.
Andrea Gabrieli
Egredimini et videte (CC 3:11)
Concerti di Andrea e Giovanni Gabrieli, Venecija: Gardano, 1587.
Giovanni Gabrieli
Canzon noni toni
Sacrae symphoniae, Venecija: Gardano, 1587.
Gabriello Puliti
O quam pulchra es/S. Ursule (CC 4:1)
Sacri accenti, Venecija: Vicenti, 1620.
Francesco Usper
Vulnerasti cor meum (CC 4:9)
Messa, e salmi, Venecija: Vincenti, 1614.
Giovanni Croce
Anima mea liquefacta es (CC 5:6)
Motetti à 8, libro secondo, Venecija: Vincenti, 1605.
Gabriel Usper:
Ego dormio (CC 5:8)
Compositioni armoniche, Venecija: Gardano, 1619.
Giovanni Battista Grillo
Sonata seconda à 7
Sacri concentus ac symphoniæ, Venecija: Vincenti, 1618.
Francesco Usper
Pulchra es amica mea (CC 6:3-4)
Messa, e salmi, Venecija: Vincenti, 1614.
Hieronimus Talonus
Quae est ista (CC 6:10)
Armonicus parnasus, Rim: Masotti, 1628.
Ivan Lukačić
Quam pulchra es (CC 7:4-8, 11-12)
Sacrae cantiones, Venecija: Finetti, 1620.
Francesco Usper
Veni dilecte mi (CC 7:11-12, 4:11a, 8:6a)
Compositioni armoniche, Venecija: Gardano, 1619
Ansambl Responsorium se posvetio istraživanju i interpretaciji vokalnog i instrumentalnog repertoara sedamnaestog stoljeća s posebnim osvrtom na ostvarenja starije hrvatske glazbene baštine. Djeluje u skladu s načelima povijesno utemeljene izvodilačke prakse rane glazbe, koristeći replike autentičnih glazbala te poštujući znanstveno utemeljene stilske smjernice. U potrazi za autentičnim zvucima ansambl je realizirao niz uspješnih projekata među kojima je nekoliko suvremenih praizvedbi djela hrvatskih baroknih skladatelja. Plod intenzivne muzikološke aktivnosti ansambla je nosač zvuka Tomaso Cecchino: Madrigali et canzonette a tre voci 1617. (Croatia Records, 2017.) koji je objavljen povodom 400-te obljetnice tiskanja zbirke. Ansambl Responsorium redovito surađuje s priznatim svjetskim izvođačima rane glazbe i svoju posvećenost radosno dijeli s vjernom publikom, koncertirajući na brojnim festivalima u domovini (Varaždinske barokne večeri; Glazbene večeri u sv. Donatu; Koncerti u Eufrazijani; Dvigrad festival; BaRoMus festival) i u inozemstvu (Austrija, Njemačka, Danska, Slovenija, Češka, Slovačka). Dvostruki je laureat nagrade Ivan Lukačić žirija Varaždinskih baroknih večeri za muzikološki radi i izvodilački doseg ansambla. Ansambl je nagrađen na 49. Varaždinskim baroknim večerima 2019. godine za projekt Tomaso Cecchino: Psalmi, missa et alia cantica te na 52. Varaždinskim baroknim večerima 2022. za projekt Sancta Maria, Mater Ecclesiae – marijanski moteti Hieronimusa Talonusa Puljanina.