Utorak, 23. rujna
Uršulinska crkva, 20.00 sati
Svjetovna vokalna zbirka Jana Dismasa Zelenke
Musica Aeterna
Gabriela Eibenová, sopran
Lenka Cafourková, sopran
Peter Zajíček, umjetničko vodstvo
Johann Adolph Hasse
Sinfonia á quattro op. 5 br. 6 u g-molu
Allegro
Leonardo Vinci
Se mai turbo il tuo riposo, duet za 2 soprana iz opere Alessandro nell'Indie
Johann Adolph Hasse
Lo sposo va á morte, arija iz opere Cajo Fabricio
Giuseppe Porsile
Sinfonia u D-duru br. 1
Nicola Porpora
E puoi, crudel, duet za 2 soprana iz opere Annibale
Antonio Vivaldi
Sinfonia iz opere Il Farnace
Giuseppe Sellitto
Deh t´accheta e non negarmi, duet za 2 soprana
Giovanni Porta
Sinfonia u D-duru/in D major
Antonio Vivaldi
Anch´il mar par che sommerga, arija iz opere Il Bajazet
Nicola Porpora
Se viver non possio, duet za 2 soprana
Ansambl Musica Aeterna je osnovan 1973, a njegov je utemeljitelj profesor Ján Albrecht. Repertoar ansambla obuhvaća europsku glazbu od ranog 17. stoljeća do klasicizma, a uključuje i ponovno otkrivene skladbe slovačkih autora koje redovito izvodi na koncertima i snimkama. Od 1989. glazbenici ansambla sviraju na izvornim instrumentima iz 17. i 18. stoljeća ili njihovim replikama. Umjetnički voditelj i koncertni majstor ansambla je Peter Zajíček. Musica Aeterna već niz godina uspješno surađuje s Centrom za baroknu glazbu u Versaillesu, kao i s mnogim drugim inozemnim partnerima, poput Festivala van Vlaanderen, Holland Festivala rane glazbe u Utrechtu, Festivala Wiener Klassik, Carinthischer Sommer Villach, Dana rane glazbe u Sopronu, Međunarodnog festivala rane glazbe u Pragu, Bach Tage u Berlinu, te Švedskog baroknog festivala u Malmöu. S ansamblom redovito nastupaju ugledni dirigenti i solisti, specijalisti za ranu glazbu: Alfredo Bernardini, Christophe Coin, Paul Colléaux, Richard Fuller, Enrico Gatti, Martin Gester, Paul Goodwin, Edward Higginbottom, John Holloway, Jan Kleinbussink, Catherine Mackintosh, Charles Medlam, Siegfried Pank, Andrew Parrott, Christophe Rousset, Olivier Schneebeli, Simon Standage, Melvyn Tan i John Toll. Ansambl je snimio više od petnaest nosača zvuka od kojih su mnogi nagrađeni prestižnim međunarodnim priznanjima, među kojima se ističu Diapason d’Or 1994, 1995. i 2002. godine za concerta grossa Georga Muffata. Međunarodna kritika iznimno cijeni umjetnička postignuća Musicae Aeternae, smatrajući ga jednim od vodećih europskih ansambala za ranu glazbu.
Nakon što je diplomirala na Praškom konzervatoriju, Gabriela Eibenová nastavila je privatni studij u Londonu te studij teorije glazbe i povijesne izvedbe na Masarykovom sveučilištu i Janáčekovoj akademiji za izvedbene umjetnosti u Brnu. Od tada je prvenstveno posvećena interpretaciji i izvedbi rane glazbe. Nastupala je s brojnim uglednim umjetnicima, među kojima su: Eduardo Lopez Banzo, Ian Partridge, Simon Standage, La Fenice, Evelyn Tubb, Magdalena Kožená, Hana Blažíková, Peter Kooij, Carlos Mena, Roberta Mameli, Makoto Sakurada, Terry Way, Cyril Auvity, Filippo Mineccia i mnogi drugi. Tumačila je glavne uloge u brojnim baroknim operama u zemlji i inozemstvu, među ostalim: J. Blow – Venus and Adonis, J. M. Leclair – Scylla et Glaucus, C. Monteverdi – Il combattimento di Tancredi e Clorinda, H. Purcell – Dido and Aeneas. S Adamom Viktora je 2000. osnovala ansambl Ensemble Inégal, specijaliziran za izvođenje djela češkog baroknog skladatelja Jana Dismasa Zelenke. Redovito nastupa na uglednim glazbenim festivalima diljem Europe, kao i u Libanonu, Izraelu i Japanu. Kao gošća je surađivala s brojnim ansamblima i orkestrima rane glazbe, kao što su ansambl Musica Aeterna, Češka filharmonija, Filharmonija Plzeň, Državna opera u Pragu i Kazalište u Plzenu. Snimila je više od 40 nosača zvuka te redovito nastupa na radiju i televiziji. Pjevala je pred papom Ivanom Pavlom II, Dalaj Lamom i brojnim visokim europskim dužnosnicima. Godine 2020. osnovala je vlastiti glazbeni festival Rosa Bohemica.
Lenka Cafourková Ďuricová studirala je klasično pjevanje na Konzervatoriju u Brnu u klasi Petra Julíčeka, a potom nastavila školovanje na Janáčekovoj akademiji za izvedbene umjetnosti pod mentorstvom Natálije Romanove-Achaladze. Usavršavala se na majstorskim tečajevima istaknutih opernih pjevača kao što su Peter Dvorský, Gabriela Beňačková i Regina Renzowa Jürgens. Laureatkinja je Interpretacijskog natjecanja Zaklade Bohuslav Martinů. Tijekom studija nastupala je u operama skladatelja kao što su Martinů, Puccini i Smetana, a gostovala je i u Nacionalnom kazalištu u Brnu. Nastupala je u brojnim opernim ulogama, uključujući Mařenku (Prodana nevjesta), Vendulku (Poljubac), La Folie (Platée) i Zerlinu (Don Giovanni), te surađivala s umjetnicima poput Adama Plachetke i Kateřine Kněžíkove. Ima i bogatu koncertnu karijeru - nastupala je s orkestrima kao što su Brnska filharmonija, Sjevernočeška filharmonija, te filharmonijama u Hradcu Královéu, Olomoucu, Pragu (FOK) i dr. Također je tražena interpretkinja rane glazbe; redovito surađuje s ansamblima kao što su Ensemble Inégal, Czech Ensemble Baroque i Collegium 1704, s kojima nastupa u Češkoj i inozemstvu te je snimila niz nosača zvuka. Među njezina umjetnička postignuća ubraja se koncertna turneja po Kini te solistički debi na Praškom proljeću 2017. godine. Od 2019. predaje solo pjevanje na Konzervatoriju u Brnu.
Peter Zajíček studirao je violinu na Konzervatoriju i Akademiji glazbenih umjetnosti (VŠMU) u Bratislavi te je sudjelovao na brojnim majstorskim tečajevima posvećenima interpretaciji rane glazbe. Umjetnički je ravnatelj i koncertni majstor ansambla Musica Aeterna, s kojim je nastupao diljem Europe i svijeta te snimio niz zapaženih nosača zvuka, od kojih su mnogi osvojili prestižna međunarodna priznanja. Predsjednik je Centra za ranu glazbu, unutar kojeg su pod njegovim vodstvom pokrenuti Dani rane glazbe u Bratislavi, danas ugledan međunarodni festival s dugogodišnjom tradicijom. Peter Zajíček predaje na VŠMU i Sveučilištu Komenski u Bratislavi, a predavao je i na Crkvenom konzervatoriju u Bratislavi. Aktivno se bavi muzikološkim istraživanjem, čije rezultate predstavlja kroz koncertne projekte, nosače zvuka i predavanja održanim u Bratislavi, Parizu, Nürnbergu, Beču, Münsteru, Granadi, Pragu, Brnu, Katowicama, Buenos Airesu i dr. Tijesno je surađivao s Centrom za baroknu glazbu u Versaillesu i baroknim plesnim ansamblom L’Éventail. Kao solist i umjetnički ravnatelj Musice Aeterne surađivao je s gotovo svim vodećim interpretima rane glazbe, a kao gost dirigent vodio je ansamble u SAD-u, Francuskoj, Austriji, Pragu i drugdje. Godine 1997. bio je suosnivač glazbene udruge Albrecht Collegium, a 1999. osnovao je ansambl Miméza, koji je kasnije prerastao u Festivalski orkestar Apollo. Autor je prvih publikacija na slovačkom jeziku o interpretaciji glazbe za violinu iz 17. i 18. stoljeća. U posljednjim godinama aktivno djeluje kao koncertni majstor i predavač na području rane glazbe. Dobitnik je Nagradu ministra kulture Slovačke Republike za 2016. godinu.