Iako bi možda prva asocijacija na program nazvan “Kum” bila Sicilija, koncert trećeg festivalskog dana 44. Varaždinskih baroknih večeri nije ima poveznicu s tim dijelom Italije, već s Njemačkom i stvaralaštvom Georga Philippa Telemanna i Carla Philippa Emanuela Bacha. Naime, najplodnijeg skladatelja europske glazbe, jer Telemann je iza sebe ostavio više od 3 600 djela i peto dijete najpoznatijeg baroknog skladatelja J. Sebastiana Bacha povezuje-kumstvo. Telemann i Bach bili su prijatelji, pa je Bach odlučio da Telemann bude krsni kum njegovom sinu Carlu koji dobio i svoje drugo ime po svom slavnom kumu. Kasnije je kumče naslijedilo kuma na njegovim radnim pozicijama u Hamburgu, a Carl Philipp Emanuel Bach imao je tako priliku učiti od slavnih skladatelja i od oca I od kuma.
Ta povijesna činjenica posebice se svidjela svjetski poznatoj baroknoj violinistici Catherine Mackintosh koja je predložila Varaždinskom komornom orkestru I kolegi Govieru, inače jednom od vodećih britanskih glazbenika na ranom klaviru za njihov zajednički nastup na 44. Varaždinskim baroknim večerima upravo djela te dvojice skladatelja. “Volim dolaziti u Varaždin i svirati s vašim glazbenicima. Osjećam se kao da dolazim kući. Program smo nazvali Kum, a stvarno nema ništa s mafijom ili Italijom. Telemann je bio kum Carlu Philippu Emanuelu Bachu pa nam se činilo zgodnim povezati glazbeno stvaralaštvu kuma I njegovog kumčeta i to u godini kada se obilježava 300. obljetnica rođenja Bachovog sina”, istaknula je Catherine Mackintosh. Suradnja Komornog orkestra I Mackintosh, koja je uz brojna gostujuća predavanja širom svijeta i profesorica u sklopu programa Međunarodne ljetne škole barokne glazbe i plesa Aestas Musica u Varaždinu, nije bila premijerna. Iza njih su već brojni uspješni nastupi, no varaždinski su glazbenici, priznaju uvijek iznova uzbuđeni kada im predstoji rad sa slavnom violinisticom. “Ona je legenda barokno osviještene interpretacije barokih zapisa i kako surađujemo već gotovo 15 godina navikli smo jedni na druge. Za ovaj koncert dobro smo se pripremili i prije Catherininog dolaska u Varaždin i zajedničkih proba, pa je ona bila oduševljena time. Imali smo malo dana za pripreme, jer neki od naših članova jučer su imali koncert, a očekuje nas koncert I posljednjeg dana festivala, pa smo željeli što bolje iskoristiti vrijeme s našom gošćom”, rekao je Krešimir Lazar, voditelj Varaždinskog komornog orkestra, dodjući kako su glazbenici bili i zadovoljni izborom djela, koja pokazuju neobičan stil nastao na prijelazu iz baroka u klasiku, koji je istovremeno koleričan I hipersenzibilan, što je, dodaje Lazar uvijek interteresantno publici.
Svoje su glazbeno druženje u Velikoj koncertnoj dvorani varaždinskog HNK-a započeli s Telemannovom Suitom u G duru nazvanom “Don Quixote”, a završili Simfonijom u B-duru “berlinskog ili hamburškog “ Bacha kako su nazivali C. Ph. E. Bacha i koji je sa svojom izvornom glazbom, ističe muzikologinja dr. sc. Zdenka Weber, započeo smjernice koje su sezale još daleko u budućnost europske glazbe. Posjetitelji koncerta, čiji je pokrovitelj bio Klub mecena VBV-a nisu štedjeli dlanove nagrađujući dugotrajnim pljeskom varaždinske glazbenike i njihove goste, a Catherine Mackintosh iskoristila je priliku i pohvalila svoje domaćine i organizatore Festivala. “Već na prvi pogled na program možemo vidjeti da na Festival dolaze glazbenici iz cijele Europe, a primjećujem i da se Festival iz godine u godinu mijenja i razvija. Mogu samo čestitati organizatorima i Varaždinu što imaju tako divan festival, jer nema puno baroknih festivala koji traju tako dugo, više od četiri desetljeća poput Varaždinskih baroknih večeri”, rekla je Mackintosh koja je baroknu violinu podučavala na kraljevskim fakultetima u Londonu i Haagu, a u svojoj diskografiji ima više od 40 nosača zvuka.
Večeras su na programu 44. Varaždinskih baroknih večeri dva solistička koncerta. U 19 sati u Katedrali će nastupiti orgujaš Krešimir Haas, a u 21 sat u kapelici Starog grada Yasunori Imamura na baroknoj gitari.