Utorak, 23. rujna 2025.
Varaždinske Toplice, Crkva sv. Martina biskupa, 20.00 sati

Lucija Spevec, sopran
Antonija Žarković, sopran
Igor Paro, lutnja

Program:

The Silver Swan
Pjesme uz pratnju lutnju engleskih skladatelja 16. i 17.stoljeća

William Byrd/Francis Cutting 
Pavana Bray

Robert Johnson
Have you seen but a white lily grow?
Woods, rocks, and mountains
 
Daniel Bacheler 
Galliard br. 1

Orlando Gibbons
The silver swan

Robert Johnson 
Fantasia

John Dowland 
Far from triumphing court
Can she excuse my wrongs

John Dowland 
A Fancy (P. 7)

John Dowland 
Now o now I needs must part

Lucija Spevec započela je glazbeno obrazovanje u rodnom Varaždinu, gdje je učila pjevanje u klasi Darije Hreljanović. Preddiplomski studij završila je na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču u klasi Gabriele Lechner, gdje je nastavila i diplomski studij pod vodstvom tenora Rainera Trosta, dirigenta Hartmuta Keila te redatelja Rolanda Schwaba. Svoj glazbeno-scenski debi ostvarila je s  devetnaest godina ulogom Manje u opereti Grofica Marica E. Kálmána u koprodukciji HNK Varaždin i Gradskog kazališta Komedija Zagreb. Od 2021. redovito nastupa na Varaždinskim baroknim večerima. Tijekom studija u Beču uz orkestar je ostvarila brojne uloge uključujući Micaëlu (Carmen, G. Bizet), Violettu Valery (La Traviata, G. Verdi), Gildu (Rigoletto, G. Verdi), Paminu i Prvu Damu (Čarobna frula, W. A. Mozart), te Adinu (L’Elisir d’amore, G. Donizetti).

Na opernim je pozornicama utjelovila i uloge Bastienne (Bastien i Bastienne, W. A. Mozart), Vitelliu (La clemenza di Tito, W. A. Mozart), Donnu Elviru (Don Giovanni, W. A. Mozart), Second Witch i Spirit (Dido and Aeneas, H. Purcell), Majku (Ivica i Marica, E. Humperdinck), gospođu Jessel (The Turn of the Screw, B. Britten), Bessy (Mahagonny Songspiel, K. Weill), Nellu (Gianni Schicchi, G. Puccini) te gospođu Pinkerton (The Old Maid and the Thief, G. C. Menotti). Dobitnica je brojnih priznanja i nagrada na međunarodnim natjecanjima te redovito surađuje s renomiranim umjetnicima.

Antonija Žarković rođena je 1998. u Zagrebu. Nakon završene srednje glazbene škole Blagoje Bersa u Zagrebu, smjer pjevanje, u klasi Viktorije Badrov, 2019. upisuje Muzičku akademiju u Zagrebu, smjer pjevanje, u klasi Renate Pokupić, a 2024. nastavlja se usavršavati u klasi Romine Basso na baroknom odsjeku konzervatorija Giuseppe Tartini u Trstu. Od 2015. do 2017. bila je višestruko nagrađivana na natjecanjima iz pjevanja HDGPP-a, a 2020. je na međunarodnom pjevačkom natjecanju „Lav Mirski“, u Osijeku, bila pobjednica u svojoj kategoriji. Od koncerata koje je imala do sada značajniji su solistički nastup sa Simfonijskim orkestrom Muzičke akademije u Zagrebu, nastupi u sklopu Festivala Srca Isusova 2021 – 2023. godine., nastupi u sklopu orguljskog festivala Anabasis 2023 – 2024., „Stabat Mater“ G. B. Pergolesija u sklopu 32. Svečanosti Pasionske baštine, recital u sklopu 20. sezone koncertnog ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj, koncert s Dubrovačkim gudačkim kvartetom, nastup na 53. Varaždinskim baroknim večerima, te koncert „Putevima Sv. Vlaha“ na otvorenju festivala „Kršćansko lice kulture 2024.“ u Dubrovniku. Višestruko je tumačila ulogu grofice Lydije iz operete „Barun Trenk“ Srećka Albinija u izvedbama projekta „Hrvatske operete“ (Zagreb, Split), ulogu sluškinje u studentskoj produkciji opere „Cendrillon“ Julesa Masseneta (Zagreb), ulogu vražice u dječjoj operi Tomislava Uhlika „Postolar i vrag“ (Zagreb), ulogu Amora u operi „Orfej i Euridika“ Christopha Willibalda Glucka na festivalu „Una luce sempre accesa“ (Trst, Italija), ulogu Milke Trnine u predstavi Tajna Milke Trnine (Slavonski Brod) te ulogu Aricije u operi „Hipolit i Aricija“ Jeana Philippea Rameaua u produkciji Muzičke akademije u Zagrebu. Radila je s mnogim pedagozima, pjevačima, dirigentima od kojih se ističu: Luca Pisaroni, Marija Kuhar Šoša, Alessandro Cadario, Hasmik Papian, Claudia Visca, Ivan Josip Skender, Eva Blahová i dr. Dobitnica je dvije Rektorove nagrade 2020. i 2023. godine za sudjelovanje u opernim projektima Muzičke akademije u Zagrebu te treće nagrade na 11. Hrvatskom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Papandopulo u duu s Danijelom Bošnjak. Od 2024. godine članica je ansambla „Gli Schiavoni“ s kojim se plasirala u top 10 mladih ansambala za ranu glazbu u projektu EEEmerging+ u sezoni 2026/2027.

Hrvatski lutnjist i gitarist Igor Paro, diplomirao je klasičnu gitaru na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu u klasi Darka Petrinjaka. Na Scholi Cantorum Basiliensis u Baselu studirao je renesansnu i baroknu lutnju u klasi Eugena Domboisa i Hopkinsona Smitha. Usavršavao se na majstorskim radionicama istaknutih lutnjista kao što su Jakob Lindberg, Nigel North, Robert Crawford Young, Ken Zuckerman, Peter Croton, Anthony Rooley, Pat O'Brien. Kao solist i član različitih ansambala za ranu glazbu nastupao je u inozemstvu i na gotovo svim značajnijim festivalima u Hrvatskoj te sudjelovao u brojnim suvremenim praizvedbama hrvatske i europske renesansne i ranobarokne glazbene baštine. Surađivao je, među ostalima, s ansamblima Antifonus i Camerata Garestin te s istaknutim hrvatskim pjevačima kao što su Dunja Vejzović, Max Emanuel Cenčić, Ivana Lazar, Marta Lončar, Darija Auguštan. Surađivao je u nizu kazališnih projekata i na filmu. 2017. godine osnovao je barokni ansambl Capella Zriniana s ciljem istraživanja i predstavljanja glazbe iz vremena i okruženja Zrinskih i Frankopana, a 2018. renesansni ansambl Plavca Nova, posvećen istraživanju i izvođenju hrvatske renesansne glazbe. Od 2011. godine predaje klasičnu gitaru na Umjetničkoj školi Franjo Lučić u Velikoj Gorici, a od 2021. lutnju kao izborni predmet na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama. Saznaj više