Ponedjeljak, 24. rujna, 20.00 sati
Franjevačka crkva
  

PROJEKT LAZARUS

Daniela Perosa, Tanja Rupnik, Tanja Ruždjak, soprani
Nikolina Virgej Pintar, Loredana Medan, Dina Jularić, mezzosoprani
Siniša Galović, Ivan Martinčić, Hrvoje Foretić, tenori
Marin Čargo, bariton
Robert Palić, Siniša Štork, basovi

 

SOLISTI ORCHESTRA LIBERA CLASSICA Natsumi Wakamatsu, Kaori Toda, violine
Hiroshi Narita, viola
Hidemi Suzuki, violončelo
Hiroshi Kaneko, lutnja
Naoki Ueo, čembalo

Darijan Ivezić, dirigent

 
 Program: HRVATSKA GLAZBENA BAŠTINA Francesco Sponga Usper
Messa concertata del secondo tuono a 5
Kyrie
Gloria
Credo
Sanctus
Agnus Dei Francesco Sponga Usper
Ave Maria, motet za šest glasova i basso continuo
Francesco Sponga Usper
Expectans expectavi, motet za tri glasa, dvije violine i basso continuo
Francesco Sponga Usper
Salmi vespertini, za četiri do deset glasova, dvije violine i basso continuo
Dixit Dominus
Beatus vir
Laudate Dominum
In convertendo
Beati omnes
De profundis
Nisi Dominus   O izvođaču:  
Ansambl Projekt Lazarus osnovan je 2013. godine u okviru udruge Hrvatski glazbeni centar, a idejni začetnik i osnivač ansambla je bas Robert Palić. Primarni ciljevi Projekta Lazarus su istraživanje, revitalizacija, promocija i prezentiranje hrvatske glazbene baštine, a ostvaruju se  kroz dva osnovna procesa: istraživanjem nepoznate i neobrađene glazbene literature nastale u razdoblju od 16. do 18. stoljeća u suradnji sa stručnjacima za navedeno razdoblje i istodobno modeliranjem profesionalnog ansambla neophodnog za pripremu i izvođenje tog glazbenog materijala. Ansambl Projekt Lazarus također je usmjeren na prezentiranje djela koja se rijetko ili gotovo nikada ne izvode kao i onih za koja ne postoje audio niti video zapisi.
U nastojanju otimanja zaboravu vrijednih spomenika hrvatske glazbene baštine, glazbenici Projekta Lazarus u prvim su godinama svojega djelovanja izvodili djela skladatelja rane hrvatske glazbe – Ivana Lukačića, Vinka Jelića i Ivana Šibenčanina. Posebno treba izdvojiti izvedbu jedinog sačuvano djela Damjana Nembrija – Brevis et facilis psalmorum iz 1641. godine, koje je ansambl izveo na nekoliko koncerata, a prigodno 2015. godine i obilježio 120. obljetnica rođenja utemeljitelja suvremene hrvatske muzikologije dr. Dragana Plamenca, koji je svoje posljednje istraživanje i studiju posvetio upravo ovom djelu. Koncertom pod nazivom Brevis et facilis psalmorum ansambl se predstavio u studenom 2016. godine i na 12. festivalu hrvatske glazbe u Beču. U dosadašnjem djelovanju ansambl je održao niz koncerata s ciljem upoznavanja šire publike s vrhunskim dostignućima hrvatskih skladatelja, nastupivši i u okviru ciklusa Lux musicae u organizaciji Hrvatskoga glazbenog centra, kao i ciklusa klasične glazbe Po svetonedeljskim crkvama i kapelicama u organizaciji Ogranka Matice hrvatske u Svetoj Nedelji.
U prosincu 2016. godine Projekt Lazarus učinio je svojevrsni programski iskorak kako bi obilježio 110. obljetnicu rođenja Borisa Papandopula. S projektom Putevima Damjana Nembrija ansambl je nastupio u kolovozu 2017. godine u bazilici San Giorgio Maggiore u Veneciji na VII. međunarodnom festivalu Gaetano Callido, na 56. Hvarskim ljetnim priredbama 2017. godine te na 47. Varaždinskim baroknim večerima. U 2018. godini Projekt Lazarus obilježio je 370. godišnjicu smrti hrvatskog skladatelja Ivana Lukačića koncertnim nastupima u njegovu rodnu Šibeniku, a na programu su bili moteti iz njegove zbirke Sacrae cantiones.  
Japanski Orkestar Libera Classica specijaliziran je za glazbu 18. stoljeća koju izvodi na autentičnim instrumentima ili replikama autentičnih instrumenata. Utemeljio ga je ugledni japanski  čelist i dirigent Hidemi Suzuki 2001. godine, a s radom je započeo u svibnju 2002. Trenutno ima više od 30 članova, koji ne djeluju samo u Japanu, već i u brojnim europskim ansamblima kao što su Orchestra of the Eighteenth Century ili Les Arts Florissants i drugi.
Orkestar redovito nastupa u Tokiju u dvorani Hamarikyu Asahi, a ti su koncerti snimljeni i objavljeni u izdanju TDK Arte dell'Arco. Orkestar se posebno specijalizirao za izvedbe djela Wolfganga Amadeusa Mozarta i Josepha Haydna, a njegove izvedbe, prema mnogim kritičarima,  karakteriziraju velika izražajnost i novi interpretativni pristup.