Na koncertu Poljskog orkestra 18. stoljeća iz Krakowa, sopranistice Jolante Kowalske i Tomasza Slusarczyka u varaždinskoj Franjevačkoj crkvi našla su se djela Handela, Vivaldija, Bacha i Mielczewskog, a izvedbom je ravnao Paul Esswood, poznati britanski kontratenor i dirigent, koji je istaknuo kako je program koncerta bi podijeljen s ciljem pokazivanja različitosti u skladbama nastalim u doba baroka. "Posebno sam želio predstaviti djela koja u prvi plan stavljaju trubu i sopran. Ovo je bila kombinacija njemačkog, talijanskog, engleskog i poljskog baroka, koja najbolje prezentira kontras u djelima. Želio sam i dobro zabaviti publiku i mislim da smo uspjeli u tome", naglasio je Esswood, koji je već dobro poznat posjetiteljima Varaždinskih baroknih večeri. 2002. godine ravnao je operom Pompeo Magno za što je dobio festivalsku nagradu Ivan Lukačić, godinu dana kasnije pjevao je s muškim ansamblom Pro Cantione Antiqua i priredio recital Vivaldijevih i Scarlattijevih djela sa Zagrebačkim solistima, a prije dvije godine nastupio je s poljskom sopranisticom Jolantom Kowalskom Paul Esswood prvi je kontratenor koji je ikada nastupio u milanskoj Scali, a posljednjih godina posvećuje poljskoj duhovnoj glazbi. "Moja povezanost s Poljskom buja proteklih desetak godina. Kada sam prvi puta dirigirao u Krakowu sreo sam toliko izvrsnih glazbenika koji su me zamolili da u njihov glazbeni život unesem što više baroka. I tako je sve počelo. Sada sam redoviti gost u Poljskoj i ovaj Poljski orkestar 18. stoljeća je moj specijalni orkestar s divnim glazbenicima i pravi je užitak raditi.", rekao je Esswood. I poljska sopranistica mlađe generacije Jolanta Kowalka koja je oduševila publiku Baroknih večeri već se ovjenčala varaždinskom festivalskom nagradom. Nagrada Jurica Murai pripala joj je za program kojeg jed 2009. godine izvela upravo s Paulom Esswoodom. "Prije dvije godine bila sam u vašem divnom gradu i bio je to izniman koncert. Dobila sam nagradu, iako se tome uopće nisam ni nadala. Veselila sam se ponovnom pozivu, a ovoga smo puta stigli s potpuno drugačijim programom. Publika je divna, vidi se da vole glazbu i da u njoj uživaju", rekla je nakon koncerta Kowalska. Nakon uspješnog koncerta u Franjevačkoj crkvi Paul Esswood održao je danas u Glazbenoj školi seminar baroknog pjevanja, koji je naišao na velik odazi budućih pjevača, danas učenika, kojima je to bila idealna prilika da upoznaju tajne pjevanja kontratenora koji je nastupao u opernim kućama diljem Europe i Amerike.