Nagradu Ivan Lukačić za muzikološku obradbu hrvatske glazbene baštine, skladbi Francesca Sponge Uspera izvedenih na koncertu vokalnog ansambla Projekt Lazarus i solista Orchestra Libera Classica pod ravnanjem Darijana Ivezića održanom 24. rujna 2018.  u Franjevačkoj crkvidobivaju muzikoloziprof. dr. sc. Ennio Stipčević i Dario Poljak   Istranin Francesco Sponga Usper, kršten u Rovinju 23. studenog 1561. godine, a vjerojatno rođen u Poreču, djelovao je u Veneciji gdje je objavio pet samostalnih zbirki svojih skladbi. Tiskane primjerke tih zbirki, koje se čuvaju u europskim knjižnicama (Basel, Bologna, München, Berlin, Krakov, itd.) pronašao je muzikolog prof. dr. sc. Ennio Stipčević još 1980-ih godina i izradio transkripcije koje je na Varaždinskim baroknim večerima svojedobno izveo Hrvatski barokni ansambl pod vodstvom dirigenta Saše Britvića. Kao voditelj kolegija "Čitanja, transkripcije i redaktura stare glazbe" (u akad. godini 2010./2011.) izradio je Stipčević sa svojim studentima Muzičke akademije u Zagrebudaljnje transkripcije Sponginih skladbi, a transkribiranu zbirku Salmi vespertini (Venecija, 1627.), pripremio je u suradnji s Darijem Poljakom i u izdanju Muzičkog informativnog centra te su transkripcije objavljene 2017. godine. Projekt Lazarus, vokalni ansambl koji je 2013. godine osnovao bas Robert Palić sa ciljem istraživanja, revitalizacije, promocije i prezentacije hrvatske glazbene baštine,iz opsežnog je opusa Francesca Sponge Uspera odabrao skladbe Messa concertata del secondo tuono a 5, Ave Maria, motet za šest glasova i basso continuo, Expectans expectavi, motet za tri glasa, dvije violine i continuo i sedam stavaka iz zbirke Salmi vespertini  te ih je u suradnji sa solistima Orchestra Libera Classica i pod ravnanjem dirigenta Darijana Ivezića prvi put predstavio javnosti. Kako je dakle riječ o prvim suvremenim izvedbama skladbi koje su za izvođenje pripremili muzikolozi prof. dr. sc. Ennio Stipčević i Dario Poljak, a koje svjedoče izuzetno skladateljsko majstorstvo autora podrijetlom iz Hrvatske čije je djelovanje u Veneciji znatno obogatilo repertoar vokalno-instrumentalne glazbe kasne renesanse i ranog baroka, odluka od dodjeli Nagrade Ivan Lukačić  vrsnim hrvatskim muzikolozima znak je priznanja za njihov rad na otkrivanju i pripremanju vrijednih djela hrvatske glazbene baštine jer jedino na taj način interpreti dobivaju neophodne materijale za izvođenje a javnost mogućnost za upoznavanje majstorskih ostvarenja skladatelja hrvatskog podrijetla koja svjedoče zajedništvo europske, u konkretnom slučaju mediteranske glazbene kulture u razdoblju kojemu su Varaždinske barokne večeri posvećene. Varaždin, 3. listopada, 2018. Predsjednica žirija Dr. sc. Zdenka Weber Članovi: prof. Dada Ruža, Mo. Mats Liljefors, Mr. sc. Davor Matačić, prof. Predrag Šantek   1.b) Nagrada „Ivan Lukačić“ za izvodilački domet ansambla Vokalnom ansamblu La Fonteverde  i članovima Orchestra Libera Classica za najbolju izvedbu ansambla za koncert Madrigali Claudija Monteverdija 22.rujna 2018. u Uršulinskoj crkvi   Talijanski skladatelj Claudio Monteverdi (Cremona 1567. – Venecija, 1643.) jedno je od najvećih imena europske glazbe s kraja 16. i prve polovice 17. stoljeća koji je u dugom razdoblju od 40 stvaralačkih godina ispisao remek-djela duhovne i svjetovne glazbe kao i operne naslove antologijske vrijednosti. Svojevrsni „avangardist“ kasne renesanse i ranog baroka u europskoj glazbi, Monteverdi je glazbu doživljavao kao živi organizam sposoban za iskazivanje najtananijih osjećaja kao i strastvenih iskaza ljudske duše ispisanih u pjesništvu njegovih suvremenika. Značajke glazbenog izraza u kojemu su i disonantni akordi, neuobičajeni u ono vrijeme, dobivali na važnosti kako bi se što jače istaklo različita, pa i uzburkana duševna stanja, čine Monteverdijeva ostvarenja danas posebno omiljenima. Sažimanje stare glazbene prakse s novostima čiji je autor bio upravo Monteverdi dolazi osobito do izražaja u madrigalima kao svjetovnim vokalnim djelima budući da su upravo pjesnički sadržaji poticali skladatelja na iznalaženje novih melodijsko-harmonijskih i ritmičkih rješenja. Japanski Vokalni ansambl La Fonteverde, u kojemu su udruženi pjevači Midori Suzuki i Netsuko Someya, soprani, Sumihito Uesugi, kontratenor, Yosuke Taniguchi i Katsuhiko Nakashima, tenori i Yoshitaka Ogasawara, bas, instrumentalno praćeni članovima Orchestra Libera Classica (Natsumi Wakamaatsu i Kaori Toda, violine, Hidemi Suzuki, violončelo, Hiroshi Kaneko, lutnja i Naoki Ueo, čembalo) pokazali su odlične glasovne kvalitete i sjajnu vokalnu tehniku, kao preduvjete za izvođenje tako zahtjevnog repertoara kao što su to Monteverdijevi madrigali, a oduševili su i s odlično svladanom dikcijom u odnosu na talijanski jezik pjesničkih predložaka te u svakom madrigalu ostvarili adekvatne ugođaje  u potpunom skladu s pjesničkim sadržajem. Na razini izvedbe detalja, isticanjem glazbenih ukrasa, karakterističnih fioritura, usklađivanjem vokalnih i instrumentalnih dionica u dinamičkim odnosima i postizanjem atmosfera koje su se protezale od suptilnih ugođaja ljubavne boli i tugaljivih evokacija smrti i rastanka do uzburkanih ratničkih prijetnji, glazbenici su ostvarivali cjeline izuzetne dojmljivosti. Bez pojedinačnih isticanja, japanskim umjetnicima okupljenima u Vokalnom ansamblu La Fonteverde kao i članovima Orchestra Libera Classica iskazuje se posebno priznanje za pjevački i svirački virtuozitet i umjetnički uvjerljive interpretacije. Varaždin, 3. listopada, 2018. Predsjednica žirija Dr. sc. Zdenka Weber Članovi: prof. Dada Ruža, Mo. Mats Liljefors, Mr. sc. Davor Matačić, prof. Predrag Šantek  
  1. Nagrada „Jurica Murai“ za najbolju interpretaciju
Za najbolju umjetničku interpretaciju violinistu Sretenu Krstiću i Zagrebačkim solistima za izvedbu ciklusa „Četiri godišnja doba“ Antonija Vivaldija  na koncertu 30. rujna 2018.  u Crkvi Sv.Nikole         Zagrebački solisti u sastavu Sreten Krstić, koncertni majstor, Krunoslav Marić, Saki Kodama Bedić , Davor Philips i Ivan Novinc, violine, Hrvoje Philips i Marko Otmačić, viole,  Smiljan Mrčela i Zlatko Rucner, violončela, Mario Ivelja, kontrabas i Pavao Mašić, čembalo predložili su za nastup na 48. Varaždinskim baroknim večerima program koji je obuhvatio čak devet koncerata čiji je autor Antonio Vivaldi (Venecija, 1678. – Beč, 1741.), jedan od sasvim izuzetnih genija talijanske barokne glazbe. U Koncertu za flautu i gudače u D-duru, Il gardellino, RV 428 nastupio je i flautist Dani Bošnjak. Iako je orijentacija VBV-a pretežno na ansamble koji repertoar baroknog razdoblja izvode na instrumentima replikama autentičnih glazbala, uključivanje jednog od najstarijih hrvatskih komornih gudačkih sastava u ovogodišnji festivalski program u jubilarnoj 65. godini njegova postojanja pokazalo se odličnim odabirom. Zagrebački solisti poznati su na međunarodnim koncertnim podijima po izvođenju antologijskih djela svih glazbenih stilova i epoha a sada su, vođeni koncertnim majstorom Sretenom Krstićem, pokazali i odlične tehničke i interpretativne sposobnosti za ozvučenje  baroknog glazbenog idioma. Vrhunac njihova muziciranja bio je svakako drugi dio koncerta u kojemu je koncertni majstor ansambla Sreten Krstić nastupio kao solist u izvedbi Vivaldijeva ciklusa Le quattro stagioni, Četiri godišnja doba koji obuhvaća četiri koncerta za violinu i gudače. Za taj je Vivaldijev ciklus, nastao 1721. godine,  gotovo moguće reći da ga već „i vrapci pjevaju“, a pojedinačno je glazbena evokacija svakog godišnjeg doba, koje je Vivaldi tako ingeniozno gudački opisao, globalno korištena, nerijetko i zlorabljena. Međutim, interpretacija koju smo imali priliku čuti u  u varaždinskoj Crkvi Sv. Nikole  30. rujna  donijela je toliko novih zvučnih vibracija u posebno autorski osmišljenu verziju pojedinačnih koncerata povezanih interludijima, čime je solist Sreten Krstić ostvario stilski savršeno funkcionirajuću cjelinu, toliko nove glazbeničke energije, dinamičkih i agogičkih nijansi, toliko violinsitičkog virtuoziteta jednako solista Krstića kao i svih članova ansambla, da je reakcija svih brojnih nazočnih prvo bila „rječiti“ muk a onda burni pljesak koji se pretvorio u dugotrajne standing ovations. Doista, nešto sasvim posebno, doživljaj glazbe jedinstven, a reakcija nas koji smo kao festivalski žiri pratili festival jedina moguća, to jest jednoglasna odluka o dodjeli Nagrade „Jurica Murai“ za najbolju interpretaciju violinistu Sretenu Krstiću i Zagrebačkim solistima.   Varaždin, 3. listopada, 2018. Predsjednica žirija Dr. sc. Zdenka Weber Članovi: prof. Dada Ruža, Mo. Mats Liljefors, Mr. sc. Davor Matačić, prof. Predrag Šantek    
Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama. Saznaj više