Nagrada JURICA MURAI za najbolju interpretaciju

43. Varaždinske barokne večeri

Nagrada JURICA MURAI

za najbolju interpretaciju

Dmitri Sinkovski, barokna violina

Richard Eggar, čembalo, fortepiano

Nagrade2Nagrade3

Posebna vrsnost individualnih izvođačkih dometa rezultat je bogomdane nadarenosti i tehničke usavršenosti stečene školovanjem. Tako obdareni i obrazovani glazbenici ostvaruju domete koji izazivlju divljenje i oduševljenje, a kako su na 43. Varaždinskim baroknim večerima dvojica sjajnih umjetnika oduševila muziciranje, žiri je odlučio Nagradu Jurica Murai za najbolju interpretaciju dodijeliti ex aequo Dmitriju Sinkovskom, ruskom baroknom violinistu i Richardu Egarru, britanskom čembalistu i pijanistu. Dmitri Sinkovski, školovan u Moskvi na Konzervatoriju Čajkovski usavršavao se u razredu Marie Leonhardt u sviranju na baroknoj violini te postigao razinu izvođenja koja ga ubraja među najdarovitije glazbenike specijalizirane za barokne interpretacije. U Varaždinu je nastupio na svečanom otvorenju festivala 20. rujna 2013. uz moskovski ansambl Pratum integrum.  Na najvišoj razini istančanosti ukusa za baroknu interpretaciju, udruženoj s iskonskim temperamentom vrhunskog glazbenika predstavio se izvedbom Koncerta za violinu, gudače i basso continuo, posvećenim Johannu Georgu Pisendelu. Muziciranje Dmitrija Sinkovskog odlikuje tehnička sigurnost koja mu omogućuje spontanost i zamamni polet čime Vivaldijevoj glazbi daje životnost izuzetne energije, dinamički pažljivo nijansiranu i agogički mnogoslojno diferenciranu. Sinkovskog slušamo osobito pozorno i u bogatom spektru ostvarenih boja otkrivamo glazbu kao doista najvišu emenaciju stvaralačkog duha. Činjenica da se Dmitri Sinkovski predstavio i kao odličan kontratenor u dodatku, dodatna je vrijednost njegovoj izuzetnoj glazbenoj nadarenosti. Britanski pak čembalist i pijanist Richard Eggar, koji je uz Varaždinski komorni orkestar nastupio na završnom koncertu ovogodišnjih 43. Varaždinskih baroknih večeri u Crkvi sv. Nikole 1. listopada, solističkim je dionicama u Koncertu za čembalo i gudače u D-duru, BWV 1054 Johanna Sebastiana Bacha i u Koncertu za klavir i gudače, KV 414 Wolfganga Amadeusa Mozarta iskazao takav vatromet umijeća da je brojnu okupljenu publiku naprosto ostavio bez daha. U dobro poznatom Bachovom Koncertu svirao je Egarr stilski i tehnički pouzdano i uvjerljivo, dok je Mozartovu glazbu, svirajući na fortepianu, obnovljenom originalnom instrumentu koji se čuva u Muzeju grada Varaždina i koji je posebno vrijedno povijesno glazbalo,  izveo s toliko spontanosti i muzikalnosti da su gromoglasni pljesak i povici bravo bili logična reakcija na doživljeno. Doista, Egarrova superiorna tehnika i virtuoznost u okvirnim brzim stavcima Allegru i Allegrettu, te pjevnost kantilene u srednjem stavku Andanteu, uz nadahnuto improvizirane kadence i savršenu usklađenost s gudačkim korpusom, doprinijeli su ukupnome dojmu iskonske glazbeničke uživljenosti koja odlikuje samo najdarovitije umjetnike. Pa ako je festival barokne glazbe izvedbom Mozartove genijalne skladateljske misli već i zakoračio u nova područja, ponovljeni Bachov Adagio e piano sempre vratio nas je u svijet zvukovlja koji upravo umjetnici poput Richarda Egarra tako odlično utjelovljuju.