Utorak, 2. listopada, 19.00 sati

Katedrala

 

Bach Collegium Japan
Masato Suzuki, dirigent

 

 Program:

OD BACHA S LJUBAVLJU

Johann Sebastian Bach
Koncert za čembalo i gudače u f-molu, BWV 1056

Bez oznake za tempo (Allegro)
Largo
Presto

Suita za orkestar u h-molu, BWV 1067

Overture
Rondo
Sarabande
Bourree I&II
Polonaise
Menuet
Badinerie

 Koncert za violinu i gudače u a-molu, BWV 1041

Bez oznake za tempo
Andante
Allegro assai

 

Brandenburški koncert br.5 u D-duru, BWV 1050

Allegro
Affeituoso
Allegro

 

O izvođaču:

Bach Collegium Japan utemeljio je 1990. glazbeni ravnatelj ansambla Masaaki Suzuki, s ciljem upoznavanja japanske publike s vrhunskim djelima baroka na povijesno vjernim instrumentima. Sastoji se od baroknog orkestra i zbora, a njihovo djelovanje tijekom godine obuhvaća ciklus koncerata s Bachovim kantatama te niz instrumentalnih programa. Od polovice devedesetih godina ansambl stječe značajan međunarodni ugled zahvaljujući hvaljenim snimkama velikih zborskih skladbi i crkvenih kantata Johanna Sebastiana Bacha za izdavačku kuću BIS. Do danas su objavili 49 nosača zvuka s Bachovim crkvenim kantatama, a njihovo posljednje izdanje posvećeno Bachovim motetima nagrađeno je njemačkom nagradom Record Critics’ Award), zatim nagradom Diapason d’Or de l’Année 2010 i 2011. godine nagradom BBC Music Magazine Award. S Masaakijem Suzukijem Bach Collegium Japan često nastupa na međunarodnoj glazbenoj sceni – u Berlinu, Hong Kongu, Londonu, Los Angelesu, Melbourneu, New Yorku i Seoulu i na velikim festivalima poput BBC Promsa, Bremen Musikfesta i Edinburgh International Festivala. Obilježavajući 20. obljetnicu nizom posebnih koncerata u Tokiju, ansambl je također imao središnje mjesto na umjetničkom festivalu u Hong Kongu, zatim turneju po Sjevernoj Americi gdje je između ostalog u Carnegie Hallu izveo Bachovu Misu u h-molu te je nastupio na evropskim festivalima uključujući i Musikfest Bremen, gdje je redoviti gost. Ove godine na redu je još jedna velika europska turneja koja uključuje posjete glavnim gradovima poput Amsterdama, Bruxellesa, Madrida i Pariza, a kulminaciju će biti izvedba Bachove  Muke po Mateju u Leipzigu.

 

Rođen u Nizozemskoj, Masato Suzuki, japanski dirigent, skladatelj, pijanist, čembalist i orguljaš, školovao se u Japanu i Nizozemskoj: prvostupničku diplomu iz kompozicije te magisterij iz rane glazbe stekao je na Nacionalnom sveučilištu za lijepe umjetnosti i glazbu u Tokiju dok je na Kraljevskom konzervatoriju u Haagu magistrirao orgulje i improvizaciju. Kompoziciju je studirao kod Masayukija Nagatomija, Atsutada Otake i Hiroshija Aoshime, dirigiranje kod Yukioa Kitahare, orgulje kod svojeg oca Masaakija Suzukija, zatim Josa van der Kooija, Makika Hayashima, Keikoa Utsumija, čembalo kod Boba van Asperena, a klavir, fortepiano i komornu glazbu kod Michioa Kobayashija, Konrada Richtera, Akire Miyoshija, Torua Kimure, Jakoba Stämpflija, Tomokoa Katoa, Stanleyja Hooglanda, Satorua Sunahare i Rogera Vignolesa.

Živi u Voorburgu, u Nizozemskoj, nastupa diljem svijeta, od Tokija do Meksiko Cityja. Glazbeni je ravnatelj i suosnivač ansambla Genesis koji sa svojim briljantnim glazbenicima poput poput Andreasa Böhlena, Takashija Kakete i koncertne majstorice Yukie Yamaguchi  nudi široki glazbeni repertoar raznih žanrova, od rane do suvremene glazbe na originalnim instrumentima. Kao redovni član i solist ansambla Bach Collegium Japan, a pod ravnanjem Masaakija Suzukija, sudjeluje na koncertima, turnejama i snimanjima svih kantata J.S. Bacha (BIS) od 2002. godine. Također je rekonstruirao nestale dijelove kantata BWV 37 i  BWV 190, snimljeni u toj seriji.

Glavni je orguljaš ansambl Vox Luminis  od 2009. godine, s kojim je osvojio Gramophone Award 2012. godine za snimku Musicalische Exequien Heinricha Schütza. Od 2013. godine je glavni dirigent Yokohame Sinfoniette. Redovito nastupa na festivalima poput Musikfesta Bremen, Edinburgh Festivala, Utrecht Oude Muzieka, MA Festivala Bruges itd. S ansamblima poput Sette Voci ,Ensemble Vin Santo i Maro World izvodi komornu glazbu. Njegov repertoar  seže od povijesnog kabuki kazališta (Twelfth Night, projekt Yukio Ninagawa, 2006.), preko Bachova Umijeća fuge i ravnanja izvedbom Gluckovog  Orfeja kojeg je na staro japanski preveo Ogai Mori do suradnje sa Saburom Teshigawarom i Rihokom Sato. U kolovozu 2013.  njegov su recital na MA Festivalu u Bruggeu proglasili „dovoljnim da bi se festival mogao nazvati uspješnim“. Karijeru skladatelja je započeo jedinstvenim recitalom nastalim miješanjem njegovih djela i njegovom izvedbom Bachovih Goldberg varijacija. Njegovo je djelo Apokalypsis II praizveo ansambl Sette Voci pod ravnanjem Petera Kooyja, a njegov De Profundis Clamavi za zbor a capella svake godine izvodi Bach Collegium Japan u znak sjećanja na potres u Tahoku i tsunami koji su zadesili Japan 11. ožujka 2011. Orguljaš je u crkvama Tokyo Oncho Church i Japanese Reformed Church u Nizozemskoj. Redovito vodi majstorske tečajeve za orguljaše.