Petak, 21. rujna, 20.00 sati
Katedrala
SVEČANO OTVORENJE
Ouverture /Lentement-Vite-Lentement-Vite-Lentement/
Air /Tempo giusto/
Air /Vivace/
Air /Presto/
Air /Allegro/ Antonio Vivaldi
Gloria u D-duru, RV 589
Gloria in excelsis Deo, zbor
Et in terra pax, zbor
Laudamus te, soprani I. i II.
Gratias agimus tibi, zbor
Propter magnam gloriam, zbor
Domine Deus, sopran
Domine, Fili unigenite, zbor
Domine Deus, Agnus Dei, kontraalt i zbor
Qui tollis peccata mundi, zbor
Qui sedes ad dexteram Patris, kontraalt
Quoniam tu solus sanctus, zbor
Cum Sancto Spiritu, zbor
O izvođaču: Hrvatski barokni ansambl najznačajniji je hrvatski ansambl specijaliziran za povijesno vjernu interpretaciju instrumentalne i vokalno-instrumentalne glazbe baroknog razdoblja i bliskih epoha. Utemeljen je 1999. godine, i okuplja renomirane glazbenike mlađe generacije. Uz stalne koncertne cikluse u Hrvatskom glazbenom zavodu, redoviti su gosti brojnih domaćih i inozemnih festivala (Varaždinske barokne večeri, Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Korkyra Baroque Festival, Osorske glazbene večeri, Glazbene večeri u sv. Donatu, Histria festival, Pasionska baština, Organum Histriae, Koncerti u Eufrazijani, Rovinjsko glazbeno ljeto, Brodsko ljeto, Osječko ljeto, Paško ljeto, Festival SEVICQ Brežice, Festival hrvatske glazbe u Beču, Festival Esteban Salas (Havana – Kuba), Međunarodni barokni festival Melk, Festival Misiones de Chiquitos (Bolivija), Festival duhovne glazbe srednjoeuropskih zemalja u Rimu, Festival Tesori musicali Toscani – Pisa i dr).
U svojim programima, ansambl često ugošćuje vrhunske strane i domaće soliste i dirigente, eksperte u autentičnom pristupu izvođenju barokne glazbe (Enrico Onofri, Adrian Butterfield, Laurence Cummings, Richard Egarr, Hervé Niquet, Stefano Montanari, Philip Pickett, Catherine Mackintosh, Werner Ehrhardt, Ryo Terakado, Aapo Häkkinnen, Richard Egarr, Peter Lönnerberg, Mimi Mitchell, David Staff, Theresa Caudle, Enrico Onofri, Alessandro Tampieri, Rachel Brown, Adrian Butterfield, Stefano Montanari, Marcello Gatti, Jaap ter Linden, Jacques Ogg).
Hrvatski barokni ansambl dobitnik je diplome Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika za 2002. godinu i nagrade Orlando za nastup na Dubrovačkim ljetnim igrama 2014. godine.
Osim u Hrvatskoj, ansambl je nastupao u Austriji, Italiji, Njemačkoj, Belgiji, Španjolskoj, Švedskoj, Finskoj, Argentini, Kubi, Boliviji, Estoniji, Francuskoj, Crnoj Gori, Srbiji, BiH i Sloveniji.
Japanski Orkestar Libera Classica specijaliziran je za glazbu 18. stoljeća koju izvodi na autentičnim instrumentima ili replikama autentičnih instrumenata. Utemeljio ga je ugledni japanski čelist i dirigent Hidemi Suzuki 2001. godine, a radom je započeo u svibnju 2002. Trenutno ima više od 30 članova, koji ne djeluju samo u Japanu, već i u brojnim europskim ansamblima kao što su Orchestra of the Eighteenth Century ili Les Arts Florissants i drugi.
Orkestar redovito nastupa u Tokiju u dvorani Hamarikyu Asahi, a ti su koncerti snimljeni i objavljeni u izdanju TDK Arte dell'arco. Orkestar se posebno specijalizirao za izvedbe djela Wolfganga Amadesu Mozarta i Josepha Haydna, a njegove izvedbe, prema mnogim kritičarima, karakteriziraju velika izražajnost i novi interpretativni pristup.
Vokalni ansambl La Fontaverde utemeljila je 2002. godine ugledna japanska sopranistica Midori Suzuki. Ansambl je specijaliziran za izvođenje renesansne i ranobarokne glazbe, posebice madrigala. Članovi ansambla – Midori Suzuki, Netsuko Someya Sumihito Uesugi, Yousuke Taniguchi, Katsuhiko Nakashima, Yoshitaka Ogasawara – su se svi redom, osim u Japanu, školovali u europskim sveučilišnim središtima za ranu glazbu. Isto tako svaki od njih ima vlastitu solističku karijeru kao i karijeru komornih, koncertnih i opernih glazbenika sudjelujući u projektima uglednih ansambala kao što su Bach Collegium Japan, Collegium Vocale Gent, La Primavera, Le Petit Band itd.
Mješoviti pjevački zbor Chorus angelicus osnovao je 1999. godine maestro Anđelko Igrec. U zboru je do sada stasalo nekoliko generacija pjevača, a uz ljubitelje vokalnog višeglasja svih dobi, zbor od svojih početaka također okuplja učenike i studente varaždinskih škola i fakulteta. Svoju najveću snagu Chorus angelicus je pokazao na velikim i zahtjevnim projektima – izvedbama cjelovitih remek-djela svjetske glazbene baštine. Rezultat toga je i nagrada Ivan Lukačić na Varaždinskim baroknim večerima 2016. godine za izvedbu Muke po Ivanu J. S. Bacha. Iste je godine Chorus angelicus izveo Händelov oratorij Mesija, a sljedeće Haydnov oratorij Stvaranje svijeta ujedinivši, uz domaće, austrijske i mađarske glazbene snage. Zbor pjeva na mnogim koncertima, najviše u Varaždinu, njegovoj okolici kao i ostalim dijelovima Hrvatske, a iza njega su i mnoge inozemne turneje (Austrija, Mađarska, Izrael). U većim projektima, zbor je surađivao s nizom uglednih vokalnih solista i instrumentalnih ansambala, najčešće s Varaždinskim komornim orkestrom. Iako na repertoaru ima najčešće djela baroknih skladatelja, Chorus angelicus izvodi i djela drugih razdoblja – renesanse, klasicizma, romantizma kao i djela suvremenih skladatelja (Rutter, Ramirez, Orff, Igrec).
Hidemi Suzuki je glazbenu izobrazbu stekao u Toho Gakuen School of Music u Tokiju, s fokusom na čelo i dirigiranje. Nakon uspješne karijere modernog violončelista, otišao je u Nizozemsku 1984. godine kako bi studirao barokno čelo u klasi nizozemskog pionira izvođenja glazbe na autentičnim instrumentima, Annera Bylsme. Suzuki je osvojio prvu nagradu na Prvom međunarodnom natjecanju baroknih violončelista u Parizu 1986. godine. Bio je član sastava Orchestra of the Eighteenth Century pod ravnanjem Fransa Brüggena od 1985. do 1993., a zatim glavni violončelist u La Petite sa Sigiswaldom Kuijkenom između 1992. i 2001. godine. Predavao je barokno čelo na Royal Conservatory of Brussels od 1994. do 2000. godine. Njegovi studenti su, među ostalima, bili Antje Geusen, Christoph Theinert Tormod Dalen i Mime Yamahiro.
Suzuki se 2001. godine vraća u Japan, gdje predaje na fakultetu Tokyo National University of Fine Arts and Music. 2001. osniva i postaje dirigentom sastava Orchestra Libera Classica, koji glazbu izvodi na starim instrumentima s fokusom na Haydna i klasicizam. Član je sastava Bach Collegium Japan, Boccherini Quartet Tokyo i kvarteta Mito dell'Arco. S meksičkim stručnjakom, Luisom Emiliom Rodriguezom, je radio na rekonstrukciji povijesno autentične metode izrade gudala.
Suzuki je prvi japanski čelist koji je snimio Šest suita za violončelo solo Johanna Sebastiana Bacha na povijesnom instrumentu, 1995. godine; primio je nagradu Artistic Creation Prize Agencije za kulturne poslove japanske vlade iste godine. Osvojio je a Diapason d'Or u Francuskoj za svoju snimku ranih djela Ludwiga von Beethovena; njegove snimke Haydnovih koncerata za violončelo s La Petite Bande su osvojile Record Academy Award u Japanu. Osim toga, snimio je sonate za violončelo Francesca Geminianija, koncerte za violončelo Carla Philippa Emanuela Bacha s Bach Collegium Japan i komornu glazbu Georgea Friedricha Händela.
Katedrala
SVEČANO OTVORENJE
HRVATSKI BAROKNI ANSAMBL
SOLISTI ORCHESTRA LIBERA CLASSICA
Natsumi Wakamatsu, Kaori Toda, Nao Takahashi, Rieko Ikeda, violine
Hiroshi Narita, viola
Takayuki Kiryu, truba
Hiroshi Kaneko, lutnja
Naoki Ueo, čembalo
VOKALNI ANSAMBL LA FONTAVERDE
Midori Suzuki, Netsuko Someya, soprani
Sumihito Uesugi, kontratenor
Yosuke Taniguchi, Katsuhiko Nakashima, tenori
Yoshitaka Ogasawara, bas
CHORUS ANGELICUS
Anđelko Igrec, zborovođa
HIDEMI SUZUKI, dirigent
Program: Georg Philipp Telemann Tafelmusik vol.2, Suita u D-duru/Suite in D major, TWV:55:D1Ouverture /Lentement-Vite-Lentement-Vite-Lentement/
Air /Tempo giusto/
Air /Vivace/
Air /Presto/
Air /Allegro/ Antonio Vivaldi
Gloria u D-duru, RV 589
Gloria in excelsis Deo, zbor
Et in terra pax, zbor
Laudamus te, soprani I. i II.
Gratias agimus tibi, zbor
Propter magnam gloriam, zbor
Domine Deus, sopran
Domine, Fili unigenite, zbor
Domine Deus, Agnus Dei, kontraalt i zbor
Qui tollis peccata mundi, zbor
Qui sedes ad dexteram Patris, kontraalt
Quoniam tu solus sanctus, zbor
Cum Sancto Spiritu, zbor
O izvođaču: Hrvatski barokni ansambl najznačajniji je hrvatski ansambl specijaliziran za povijesno vjernu interpretaciju instrumentalne i vokalno-instrumentalne glazbe baroknog razdoblja i bliskih epoha. Utemeljen je 1999. godine, i okuplja renomirane glazbenike mlađe generacije. Uz stalne koncertne cikluse u Hrvatskom glazbenom zavodu, redoviti su gosti brojnih domaćih i inozemnih festivala (Varaždinske barokne večeri, Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Korkyra Baroque Festival, Osorske glazbene večeri, Glazbene večeri u sv. Donatu, Histria festival, Pasionska baština, Organum Histriae, Koncerti u Eufrazijani, Rovinjsko glazbeno ljeto, Brodsko ljeto, Osječko ljeto, Paško ljeto, Festival SEVICQ Brežice, Festival hrvatske glazbe u Beču, Festival Esteban Salas (Havana – Kuba), Međunarodni barokni festival Melk, Festival Misiones de Chiquitos (Bolivija), Festival duhovne glazbe srednjoeuropskih zemalja u Rimu, Festival Tesori musicali Toscani – Pisa i dr).
U svojim programima, ansambl često ugošćuje vrhunske strane i domaće soliste i dirigente, eksperte u autentičnom pristupu izvođenju barokne glazbe (Enrico Onofri, Adrian Butterfield, Laurence Cummings, Richard Egarr, Hervé Niquet, Stefano Montanari, Philip Pickett, Catherine Mackintosh, Werner Ehrhardt, Ryo Terakado, Aapo Häkkinnen, Richard Egarr, Peter Lönnerberg, Mimi Mitchell, David Staff, Theresa Caudle, Enrico Onofri, Alessandro Tampieri, Rachel Brown, Adrian Butterfield, Stefano Montanari, Marcello Gatti, Jaap ter Linden, Jacques Ogg).
Hrvatski barokni ansambl dobitnik je diplome Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika za 2002. godinu i nagrade Orlando za nastup na Dubrovačkim ljetnim igrama 2014. godine.
Osim u Hrvatskoj, ansambl je nastupao u Austriji, Italiji, Njemačkoj, Belgiji, Španjolskoj, Švedskoj, Finskoj, Argentini, Kubi, Boliviji, Estoniji, Francuskoj, Crnoj Gori, Srbiji, BiH i Sloveniji.
Japanski Orkestar Libera Classica specijaliziran je za glazbu 18. stoljeća koju izvodi na autentičnim instrumentima ili replikama autentičnih instrumenata. Utemeljio ga je ugledni japanski čelist i dirigent Hidemi Suzuki 2001. godine, a radom je započeo u svibnju 2002. Trenutno ima više od 30 članova, koji ne djeluju samo u Japanu, već i u brojnim europskim ansamblima kao što su Orchestra of the Eighteenth Century ili Les Arts Florissants i drugi.
Orkestar redovito nastupa u Tokiju u dvorani Hamarikyu Asahi, a ti su koncerti snimljeni i objavljeni u izdanju TDK Arte dell'arco. Orkestar se posebno specijalizirao za izvedbe djela Wolfganga Amadesu Mozarta i Josepha Haydna, a njegove izvedbe, prema mnogim kritičarima, karakteriziraju velika izražajnost i novi interpretativni pristup.
Vokalni ansambl La Fontaverde utemeljila je 2002. godine ugledna japanska sopranistica Midori Suzuki. Ansambl je specijaliziran za izvođenje renesansne i ranobarokne glazbe, posebice madrigala. Članovi ansambla – Midori Suzuki, Netsuko Someya Sumihito Uesugi, Yousuke Taniguchi, Katsuhiko Nakashima, Yoshitaka Ogasawara – su se svi redom, osim u Japanu, školovali u europskim sveučilišnim središtima za ranu glazbu. Isto tako svaki od njih ima vlastitu solističku karijeru kao i karijeru komornih, koncertnih i opernih glazbenika sudjelujući u projektima uglednih ansambala kao što su Bach Collegium Japan, Collegium Vocale Gent, La Primavera, Le Petit Band itd.
Mješoviti pjevački zbor Chorus angelicus osnovao je 1999. godine maestro Anđelko Igrec. U zboru je do sada stasalo nekoliko generacija pjevača, a uz ljubitelje vokalnog višeglasja svih dobi, zbor od svojih početaka također okuplja učenike i studente varaždinskih škola i fakulteta. Svoju najveću snagu Chorus angelicus je pokazao na velikim i zahtjevnim projektima – izvedbama cjelovitih remek-djela svjetske glazbene baštine. Rezultat toga je i nagrada Ivan Lukačić na Varaždinskim baroknim večerima 2016. godine za izvedbu Muke po Ivanu J. S. Bacha. Iste je godine Chorus angelicus izveo Händelov oratorij Mesija, a sljedeće Haydnov oratorij Stvaranje svijeta ujedinivši, uz domaće, austrijske i mađarske glazbene snage. Zbor pjeva na mnogim koncertima, najviše u Varaždinu, njegovoj okolici kao i ostalim dijelovima Hrvatske, a iza njega su i mnoge inozemne turneje (Austrija, Mađarska, Izrael). U većim projektima, zbor je surađivao s nizom uglednih vokalnih solista i instrumentalnih ansambala, najčešće s Varaždinskim komornim orkestrom. Iako na repertoaru ima najčešće djela baroknih skladatelja, Chorus angelicus izvodi i djela drugih razdoblja – renesanse, klasicizma, romantizma kao i djela suvremenih skladatelja (Rutter, Ramirez, Orff, Igrec).
Hidemi Suzuki je glazbenu izobrazbu stekao u Toho Gakuen School of Music u Tokiju, s fokusom na čelo i dirigiranje. Nakon uspješne karijere modernog violončelista, otišao je u Nizozemsku 1984. godine kako bi studirao barokno čelo u klasi nizozemskog pionira izvođenja glazbe na autentičnim instrumentima, Annera Bylsme. Suzuki je osvojio prvu nagradu na Prvom međunarodnom natjecanju baroknih violončelista u Parizu 1986. godine. Bio je član sastava Orchestra of the Eighteenth Century pod ravnanjem Fransa Brüggena od 1985. do 1993., a zatim glavni violončelist u La Petite sa Sigiswaldom Kuijkenom između 1992. i 2001. godine. Predavao je barokno čelo na Royal Conservatory of Brussels od 1994. do 2000. godine. Njegovi studenti su, među ostalima, bili Antje Geusen, Christoph Theinert Tormod Dalen i Mime Yamahiro.
Suzuki se 2001. godine vraća u Japan, gdje predaje na fakultetu Tokyo National University of Fine Arts and Music. 2001. osniva i postaje dirigentom sastava Orchestra Libera Classica, koji glazbu izvodi na starim instrumentima s fokusom na Haydna i klasicizam. Član je sastava Bach Collegium Japan, Boccherini Quartet Tokyo i kvarteta Mito dell'Arco. S meksičkim stručnjakom, Luisom Emiliom Rodriguezom, je radio na rekonstrukciji povijesno autentične metode izrade gudala.
Suzuki je prvi japanski čelist koji je snimio Šest suita za violončelo solo Johanna Sebastiana Bacha na povijesnom instrumentu, 1995. godine; primio je nagradu Artistic Creation Prize Agencije za kulturne poslove japanske vlade iste godine. Osvojio je a Diapason d'Or u Francuskoj za svoju snimku ranih djela Ludwiga von Beethovena; njegove snimke Haydnovih koncerata za violončelo s La Petite Bande su osvojile Record Academy Award u Japanu. Osim toga, snimio je sonate za violončelo Francesca Geminianija, koncerte za violončelo Carla Philippa Emanuela Bacha s Bach Collegium Japan i komornu glazbu Georgea Friedricha Händela.