Utorak, 01. listopada
Franjevačka crkva, 20.00 sati

Hrvatski barokni ansambl
Ana Benić Šalinović, traverso flauta solo
Laura Vadjon, violina solo
Tanja Tortić, violina
Krešimir Fabijanić, truba
Hiwote Tadesse, viola
Dora Kuzmin Maković, violončelo
Pavle Kladarin, kontrabas
Fernando Miguel Jalôto, čembalo solo i umjetničko vodstvo

 Spirituoso

Georg Philipp Telemann     
Sonata Spirituosa za trubu i gudače u D-duru, TWV 44:D1
Sinfonia: Spirituoso
Largo
Vivace

 Gaetano Maria Schiassi 
Koncert za flautu i gudače
Allegro
Andante
Allegro

Carlos Seixas
Koncert za čembalo i gudače u A-duru/Concerto for harpsichord and strings in A major
Allegro
Adagio
Allegro Giga

******pauza******

           

Johann Sebastian Bach
Brandenburški koncert br.5 u D-duru, BWV 1050                       
Allegro
Affettuoso
Allegro

Hrvatski barokni ansambl najznačajniji je hrvatski ansambl specijaliziran za povijesno obaviještenu interpretaciju glazbe baroknog razdoblja i bliskih epoha, na originalnim glazbalima i njihovim replikama.Ansambl je utemeljen 1999. godine i okuplja glazbenike mlađe generacije, zaljubljenike u iskonski zvuk i stilski osviještenu interpretaciju koja je u skladu s duhom i poetikom vremena u kojem je nastala. Ravnateljica ansambla je renomirana violinistica Laura Vadjon. Uz 20 godina održavanja ciklusa koncerata u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu, redoviti su gosti brojnih domaćih i stranih festivala. U tom je razdoblju ansambl također ostvario  suradnju s ponajboljim svjetskim umjetnicima, specijalistima za izvođenje barokne glazbe (Catherine Mackintosh, Herve Niquet, Enrico Onofri, , Laurence Cummings, Andreas Helm Rachel Brown, Alessandro Tampieri, Jaap ter Linden, Richard Egarr, Jacques Ogg, Werner Ehrhardt, Marcello Gatti, Stefano Montanari, Aapo Hakkinen, Philip Pickett, David Staff, Theresa Caudle, Russel Gilmour, Peter van Hauwelingen, Mimi Mitchel, Christopher Lawrey, Hugo Hymas, Mitchell Sandler, Shalev Ad-El, Adrian Butterfield, Peter Lönnerberg, Ryo Terakado, David Bates, Peter van Heyghen, Gail Hennesy, Andrew Lawrence King, Benjamin Bayl...).  Ansambl surađuje i s Vokalnim ansamblom Antiphonus kao i sa zborovima Cantores Santi Marci i I.G. Kovačić. U programima HRBA-e zastupljeni su i hrvatski skladatelji, odnosno oni koji su djelovali na ovom području (F. Sponga-Usper, G. Usper, T. Cecchini, V. Jelić, I. Lukačić, G. Puliti, L. Sorkočević, M. Stratico, I. M. Jarnović...). HRBA je zaslužna za prve trajne snimke njihovih djela na starim instrumentima iz pročišćenih partitura, bez redakcijskih intervencija. Hrvatski barokni ansambl dobitnik je Diplome Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika 2001., Nagrade Orlando Dubrovačkih ljetnih igara 2014, Nagrade Ivan Lukačić Varaždinskih baroknih večeri 2016. i Nagrade Grada Zagreba 2020.

Fernando Miguel Jalôto vodi vlastiti ansambl, gostujući je čembalist u prestižnim europskim ansamblima za ranu glazbu, a nastupa i kao solist te drži recitale. Trenutačno je najpoznatiji portugalski stručnjak za povijesne instrumente s tipkama. Glavni je čembalist Orquestra Barroca Casa da Música (Porto) te gostujući čembalist  Simfonijskog orkestra i Zbora Gulbenkian u Lisabonu. Redovito nastupa diljem Europe, Izraela, Kine i Japana te često surađuje s uglednim ansamblima kao što su La Galanía, Oltremontano, Vox Luminis, Capilla Flamenca i Bonne Corde te dirigentima i solistima kao što su  Enrico Onofri, Ton Koopman, Paul McCreesh, Christina Pluhar, Christophe Rousset, Fabio Biondi, Antonio Florio, Amandine Beyer, Harry Christophers, Andrew Parrott, Rinaldo Alessandrini, Chiara Banchini, Alfredo Bernardini, Christophe Coin, Dirk Snellings, Wim Becu, Paul Hillier i  Andreas Staier. Kao solist i continuo glazbenik snimao je za diskografske kuće  Harmonia Mundi,  Glossa Music, Anima & Corpo, Parati,  Brilliant Classics,  Dynamic,  Outhere i  Veterum Musica. Studirao je čembalo na Odsjeku za ranu glazbu i povijesnu izvedbenu praksu Kraljevskog konzervatorija u Haagu, gdje je završio svoje diplomske i magistarske studije kod Jacquesa Ogga. Pohađao je majstorske tečajeve kod Gustava Leonhardta, Oliviera Baumonta i Iltona Wjuniskog.  Također je studirao klavikord i barokne orgulje. Magistrirao je glazbu na Sveučilištu u Aveiru, a trenutno pohađa doktorski studij povijesne muzikologije na Sveučilištu Nova u Lisabonu.

Violinistica Laura Vadjon prva je hrvatska umjetnica na baroknoj violini, te jedna od začetnica novih stilskih kretanja i vodeće ime na području reprodukcije glazbe starih epoha u Hrvatskoj. Ravnateljica je i koncertna majstorica Hrvatskog baroknog ansambla s kojim od 1999. godine koncertira u Hrvatskoj i inozemstvu, donoseći na pozornice brojne hrvatske praizvedbe djela zaboravljenih skladatelja kao i velikana razdoblja glazbenog baroka i klasike. Redovito surađuje s najuglednijim glazbenicima svjetske barokne glazbene scene, a svira i s raznim ansamblima u zemlji i inozemstvu (Zagrebački solisti, L’arte del mondo, London Handel Players, Florilegium, Le Concert Spirituel , Helsinki Baroque, Orquestra Baroca Casa da Musica….) Članica je London Handel Orchestra s kojim redovito nastupa u Velikoj Britaniji, napose na London Handel Festival-u. U interpretaciji solističke i komorne glazbe ostvarila je mnogo uspješnih koncertnih i diskografskih projekata, a posebno se istaknula kao interpret glazbe ranog talijanskog baroka te djela Händela i Mozarta. Muzicira na autentičnom povijesnom glazbalu, radu talijanskog graditelja Giovannia Battiste Guadagninija iz 1751. godine. Dobitnica je Rektorove i Dekanove nagrade, Nagrade društva sveučilišnih nastavnika i drugih znanstvenika te Nagrada Milka Trnina i Porin kao i brojnih drugih hrvatskih stručnih priznanja s Hrvatskim baroknim ansamblom: Orlando, (DLjI 2014.), Ivan Lukačić, (VBV 2016.), Nagrada Grada Zagreba (2020.) Koncertirala je u dvadesetak zemalja Europe, Rusiji, Japanu i Južnoj Americi. Profesorica je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu od 1995. godine, gdje predaje komornu glazbu 17. i 18. stoljeća. Ravnateljica je Korkyra Baroque Festivala.

Ana Benić Šalinović je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu diplomirala flautu u klasi Renate Penezić. Završila je i poslijediplomski studij u The Flute Studio u klasi Trevora Wyea u Velikoj Britaniji te umjetničko usavršavanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kod Karoline Šantl-Zupan. Uz brojne zapažene recitale, koncerte komorne glazbe te nastupe na festivalima poput Dubrovačkih ljetnih igara, Korkyra Baroque festivala i Glazbenih večeri u sv. Donatu, glavninu svog djelovanja ostvarila je kao solo flautistica orkestra opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i kao solistica Hrvatskog baroknog ansambla, spajajući moderne instrumente s povijesno osviještenom interpretacijom. Posljednjih godina posebno je aktivna na području rane glazbe i barokne traverso flaute. S ansamblom Ars longa i Hrvatskim baroknim ansamblom nastupila je na brojnim festivalima u Hrvatskoj i u Europi. Za jedan od nastupa s Hrvatskim baroknim ansamblom nagrađena je nagradom Orlando na Dubrovačkim ljetnim igrama.

Krešimir Fabijanić je diplomirao trubu na Akademiji za glasbo u Ljubljani u klasi Stanka Arnolda. Usavršavao se na majstorskim tečajevima kod Stanka Arnolda,  Ole Edwarda Antonsena, Edwarda Carrola i Johna Wallacea. U baroknoj trubi se usavršavao kod Crispiana Steele-Perkinsa i Michaela Lairda (London). Kao solist je nastupao uz pratnju Zagrebačkih solista, Zagrebačke filharmonije, Varaždinskog komornog orkestra i Hrvatskog baroknog ansambla, čiji je aktivni član od 2000. godine. U suradnji s orguljašima Alenom Kopunovićem-Legetinom, Anđelkom Igrecom i GoranomVidnjević Fabijanić nastupao u domovini i inozemstvu. Snimao je za HRT. Stalno je zaposlen kao profesor trube na Glazbenoj školi Vatroslav Lisinski u Zagrebu.

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama. Saznaj više