Izložba Nives Kavurić Kurtović prvi popratni program 47. Varaždinskih baroknih večeri

Uoči početka 47. Varaždinskih baroknih večeri varaždinska galerija Zlati ajngel ugošćuje izložbu radova Nives Kavurić Kurtović, jedne od najvećih hrvatskih slikarica. Pet prostirki-slika većeg formata i 12 crteža tušem na papiru, predstavlja djelić stvaralaštva umjetnice koja je preminula lani, a bila je profesorica na Akademiji likovnih umjetnost i članica Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. „Zanimljiv je ovaj raspon velikih slika i malih crteža. Dokaz je to da njezino slikarstvo izlazi iz intime, iz pripitomljavanja mrlje, a s druge je strane s osjećajem tijela, tjelesnosti u velikim formatima, gotovo u ljudskoj dimenziji. To tijelo je uvijek deformirano, na neki način rekao bih, rekonstruirano. Kao da je ušla u krvotok, u dušu  i na neki način izvukla sjenu koja jednako živi kao i tijelo. Tijelo i duša na neki način,  vitalnost koja je ugrožena“, istaknuo je na otvorenju akademik Tonko Maroević. Uz bogati slikarski i crtački opus Nives Kavurić Kurtović bavila se i grafikom, te ilustracijom. Za svoj je rad dobila brojna priznanja i nagrade u zemlji i inozemstvu, među kojima je i nagrada „Vladimir Nazor“ za životno djelo. Izlagala je na više od stotinu samostalnih i oko tisuću grupnih izložbi, a njena se djela nalaze u muzejskim, privatnim i galerijskim zbirkama u Hrvatskoj i izvan nje. Ova izložba, otvorena kao prvi popratni program 47. Varaždinskih baroknih večeri, ističe akademik Maoević idealno se uklopila u barokno ozračje u Varaždinu. „Njezin je crtež vitalan i bogat, organički, uvijek kreće od osjećaja forme koja buja, raste. Forma je organička, kao što barok teži ekspanziji, njezini oblici prodiru u prostor. Koliko god su naizgled plošni, na površini imaju sugestiju dubine, i ja bih rekao i empatije. Mi te slike primamo kao da nas se dotiču, kao da s nama dijele na neki način iskustva. Barok je imao svoje dvije opsesivne teme, s jedne strane erotizam, s druge strane memento mori. I kod nje imamo osjećaj da su ta tijela živa, ali istovremeno tu je ta sjenovitost, osjećanje potencijalne patnje i smrti koja je ugrađena u tim rasponima koji se kreću u krajnosti, kao što je i barok krajnost između zemaljske tjelesnosti, duhovnosti i ekspanzije u sfere nadrealnog. Upravo je nadrealizam jedna komponenta stvaralaštva Nives Kavurić Kurtović koja je vezana uz oblike koji nadmašuju stvarnost i prodiru u jedan drugi svijet. Njezina lirska narav također se može povezivati s glazbom“, naglasio je Maroević. Izložba radova akademkinje Kavurić Kurtović u Zlatom ajngelu ostaje otvorena do 1. listopada.