Petak, 23. rujna
Katedrala, 20.00 sati
SVEČANO OTVORENJE
Irski barokni orkestar
Claire Duff, Leonie Curtin, Sarah Walsh, violina 1
Anita Vedres, Erin Hennessey, Giammaria Tesei, violina 2
Jordan Bowron, Charlotte Fairbairn, viola
Jonny Byers, Carina Drury, violončelo
Bass Alex Felle, kontrabas
Andreas Helm, oboa 1
Stjepan Nodilo, oboa 2
Hugo Arteaga, fagot
Krešimir Fabijanić, truba 1
Zvonimir Lazar, truba 2
Bruno Grošić, rog 1
Mateusz Cendlak, rog 2
Rupert Čunko, udaraljke
Katie Bray, mezzosopran
Tom Foster, dirigent i umjetničko vodstvo
Program:
Dublinske veze
Georg Friedrich Händel Concerto grosso Aleksandrov pir u C-duru HWV 318Allegro
Largo
Allegro
Andante non presto
Niccolo Pasquali Overture in the Gran Festino
Tommaso Giordani Caro mio ben
Antonio Vivaldi Dopo un' orrida procella iz opere Griselda, RV 718
Christoph Willibald Gluck Che faro senza Euridice iz opere Orfej i Euridika, Wq. 30
Tommaso Giordani Queen Mary's Lamentation
Jan Křtitel Vaňhal Sinfonia Comista u C-duru (Bryan C11)
1. Allegro con brio (La speranza)
3.Finale: Adagio più andante (La lamentazione) - Allegro (L'allegrezza)
Thomas Arne Water Parted from the Sea
Christoph Willibald Gluck Ples Furija iz opere Orfej i Euridika, Wq. 30
Georg Friedrich Händel Ombra Mai Fu, arija iz opere Xerxes, HWV 40
Pieter van Maldere Sinfonia no.4 u C-duru
Allegro
Andante
Minuet
O izvođaču:
Irski barokni orkestar smatra se vodećim irskim ansamblom specijaliziranim za povijesno informirano izvodilaštvo prema najvišim standardima diljem i izvan Irske. Pod umjetničkim vodstvom Petera Whelana učenost i glazbena izvrsnost na jedinstven se način povezuju u djelovanju IBO-a stvarajući ponudu koju nema ni jedna organizacija na irskoj sceni umjetničke glazbe, pri čemu je integracijom istraživanja i prakse sama ideja orkestra iznova definirana pružajući suvremenoj publici novo iskustvo.
Ambasador irske glazbene prošlosti, IBO koristi svoju jedinstvenu perspektivu za stvaranje sve veće zaklade znanja o glazbi u Irskoj iz razdoblja baroka i klasicizma. Istraživanja, snimke i izvedbe IBO-a nude svojoj sredini novu priliku za preispitivanje i ponovno prihvaćanje vlastitog kulturnog nasljeđa ne zaobilazeći pri tome ni dijasporu kojoj su dostupni zahvaljujući rastućoj globalizaciji. Pa i Händelov Mesija – vrhunac godišnje turneje u kalendaru IBO-a - dio je kulturnog života Dublina 1742. godine.
U izdanju Linn Recordsa orkestar je 2019. objavio nosač zvuka pod nazivom Welcome Home Mr Dubourg koji je predstavljen u Irish Timesu i na BBC Radio 3 te je naišao na pozitivne kritike diljem Europe. Sljedeći album, The Trials of Tenducci s irskom sopranisticom Tarom Erraught, odmah nakon objavljivanja u ožujku 2021. dospio je na vrh iTunesove ljestvice klasične glazbe u Irskoj. Pozitivne kritike stigle su sa svih strana svijeta, posebice iz časopisa kao što su Gramophone Magazine, France Musique i BR Klassik. U veljači 2022. IBO je uz pohvalne kritike debitirao u Linbury Theatre, Royal Opera House u Londonu u Vivaldijevoj operi Bajazet, koprodukciji Irske nacionalne opere i Royal Opera House. I odmah osvojio Nagradu Olivier za iznimno postignuće u operi.
IBO je posvećen razvijanju povijesno informiranog izvodilaštva u Irskoj te surađuje s brojnim partnerskim organizacijama diljem zemlje kako bi osigurao njegov kontinuirani rast. Studentima omogućava intenzivan rad na elementima stila pojedinih razdoblja, a njegova shema „šegrt” podržava ih u prvim profesionalnim koracima. U obrazovnom portofoliju IBO-a ključan je program „rame-uz-rame“ koji je nedavno razvio s Kraljevskom irskom muzičkom akademijom, kao i novi tečaj baroknih gudačkih instrumenata namijenjen odraslim polaznicima - amaterima.
IBO velikodušno financira Umjetničko vijeće/An Chomhairle Ealaíon, a prima financijsku potporu i Gradskog vijeća Dublina te Kulture Irske. Orkestar ima vlastitu zbirku starih instrumenata kupljenu uz potporu Umjetničkog vijeća i Odjela za umjetnost i baštinu te Gaeltachta. Rezident je Nacionalne koncertne dvorane u Dublinu, a od 2021. član Réseau Européen de Musique Ancienne (Europske mreže za ranu glazbu).
Dobitnica nagrade publike Dame Joan Sutherland na BBC-jevu natjecanju Singer of the World 2019. u Cardiffu, britanska mezzosopranistica Katie Bray poznata je po svojoj magnetičnoj pojavi na pozornici i blistavom izražajnom tonu. Nastupa u različitim opernim kućama, pa tako njene nedavne uloge u Operi North obuhvaćaju Ivicu u Ivici i Marici, Rosinu u Seviljskom brijaču, Varvaru u Katji Kabanovoj, Stolicu Louisa XV/Mačku/Sovu u Dječaku i čarolijama, Lolu u Cavalleriji rusticani te Nancy u Albertu Herringu. U Irskoj nacionalnoj operi nastupila je u naslovnoj ulozi u Vivaldijevoj Griseldi, u Engleskoj nacionalnoj operi kao Kći u Akhnatenu te u Povratku kući, u Škotskoj operi kao Lucilla u Svilenim stepenicama, u Welškoj nacionalnoj operi kao Zerlina u Don Giovanniju, u Operi Holland Park kao Mallika u Lakmé, u English Touring Operi kao Zenobia u Radamistu, Minerva u Povratku Odiseja u domovinu, Satirino u Calistu. Na Grimeborn Opera Festivalu nastupila je kao Charlotte u Wertheru, a u Garsington operi kao Zulma u Talijanki u Alžiru, Zaida u Turčinu u Italiji te Isolier u Grofu Oryju. Nedavno je također nastupila u uprizorenom kabaretu s pjesmama koje su nacisti zabranili, Obličja poroka, Gate Theatrea u suradnji s Engleskom nacionalnom operom.
Podjednako se dobro snalazeći na koncertnom podiju, Katie Bray nastupa u prestižnim dvoranama, kao što su Wigmore Hall, Cadogan Hall i Holywell Music Room. Redovno se pojavljuje na English Song Festivalu u Londonu gdje vodi koncerte u koncertnoj dvorani Wilton kao i na Lieder Festivalu u Oxfordu za koji je snimila nosač zvuka sa Schumannovim solopjesmama uz pratnju Sholto Kynoch. Od ostalih nedavnih projekata treba istaknuti poluscensku verziju Wolfove Talijanske zbirke s Christopherom Glynnom i Roderickom Williamsom u koncertnoj dvorani Milton Court i na Ryedale Festivalu te premijeru nove monodrame Frida s East London Music Group.
Posebno je cijenjena kao interpretkinja baroknog repertoara pa je tako nastupala s ansamblima kao što su Barokksolistene pod vodstvom Bjartea Eikea, Zbor Monteverdi pod vodstvom Sir Johna Eliota Gardinera, La Nuova Musica, Ludus Baroque, London Handel Orchestra pod vodstvom Laurencea Cummingsa, Wroclaw Baroque Orchestra i Spira Mirabilis. Nastupala je i s orkestrima kao što su Britten Sinfonia, Royal Philharmonic Orchestra, Orchestre Chambre de Paris i Aalborg Symfoniorkester.
Od nedavnih i budućih angažmana treba istaknuti koncerte na Lieder Festivalu u Oxfordu, Viardot200 Festivalu te s Irskim baroknim orkestrom, s Velškim nacionalnim orkestrom BBC-ja i Jacom van Steenom, Škotskim komornim orkestrom i Peterom Whelanom, u Mesiji za Orkestar Hallé, Beethovenovoj 9. simfoniji s Kraljevskim filharmonijskim orkestrom u Barbicanu te uloga na festivalu Garsington Opera’s 2023.
Diplomirala je operno pjevanje na Kraljevskoj muzičkoj akademiji kao stipendistica Zaklade Karaviotis te je pobjednica Pjevačkog natjecanja Richard Lewis 2011. godine što ga akademija organizira za svoje studente.
Čembalist i orguljaš, Tom Foster podjednako nastupa kao solist i izvoditelj continua, a njegove izvedbe odlikuje „blistavi virtuozitet” (The Spectator). Cijenjen kao senzibilan i inventivan izvoditelj continua, glavni je svirač na instrumentima s tipkama ansambla The English Concert i redovni gost ansambala kao što su The Academy of Ancient Music, Arcangelo, The Dunedin Consort, Early Opera Company, The Mahler Chamber Orchestra, The Orchestra of the Age of Enlightenment, The Scottish Ensemble i The Sixteen. Te su ga suradnje odvele u koncertne dvorane diljem Europe, SAD-a, Australije, Rusije i Južne Koreje. Kao solist koncertirao je na međunarodnom festivalu u Edinburghu, a debi u SAD-u imao je s recitalom u Carnegie Hallu 2020. Svoje glazbeno obrazovanje započeo je u dječačkom zboru u Katedrali u Manchesteru, a zatim kao pijanist i čembalist u Chetham’s School of Music. Prvostupanjsku diplomu (BA) iz glazbe stekao je na St. Catherine’s College u Oxfordu, a drugostupanjsku (MA) na Kraljevskoj muzičkoj akademiji pod vodstvom Trevora Pinnocka.