Festivalski žiri 53. Varaždinskih baroknih večeri i ove je godine dodijelio nagrade Jurica Murai i Ivan Lukačić. Žiri je radio u sastavu: dr. sc. Zdenka Weber, predsjednica, dr. sc. Tamara Jurkić Sviben, zamjenica predsjednice, dr. sc. Davor Brđanović, mr. Davor Matačić, prof. Nataša Maričić, prof. Dada Ruža, prof. Predrag Šantek, članovi.

53. VARAŽDINSKE BAROKNE VEČERI

Žiri Varaždinskih baroknih večeri dodjeljuje  

NAGRADU

Jurica Murai

za najbolju umjetničku interpretaciju 

ALTER EGO

Eleonora Biščević, barokna flauta

Arianna Radaelli, čembalo

Za koncert

Pantheon 

održan 25. rujna 2023. u Dvorcu Trakošćan

 

Nagradu se dodjeljuje ex aequo s nagradom CAPRICORNUS CONSORT BASEL za koncert „a tre – Komorna glazba baroka“ održan 2. listopada 2023. u Crkvi sv. Nikole

    OBRAZLOŽENJE Nagrada Jurica Murai za najbolju interpretaciju na 53. VBV dodjeljuje se ex aequo duu Alter Ego u sastavu Eleonora Bišćević, barokna flauta i Arianna Radaelli, čembalo. Prvenstveno posvećen izvođenju talijanske i njemačke glazbe iz razdoblja baroka, duo je aktivan od 2019. godine, a važan element njegova rada je također otkrivanje i izvođenje zaboravljenih autora, posebice talijanskog repertoara 18. stoljeća za flautu uz basso continuo. U tom smislu su glazbenice 25. rujna održale Noćni koncert u dvorcu Trakošćan s programom na kojem su bile skladbe Arcangela Corellija, Francesca Marie Veracinija, Domenica Scarlattija, Luke Sorkočevića, Eleonore Bišćević i Francesca Xaveria Geminianija. Uravnotežen, dobro osmišljen program, glazbenice su izvele virtuozno i nadahnuto. Potpunim vladanjem stilom, kao i sviračkim i improvizacijskim umijećem te u isto vrijeme strastvenim i promišljenim muziciranjem koje odlikuje bogatstvo finih kolorističkih i dinamičkih nijansi, istančana artikulacija i suptilna agogika, glazbenice su ostvarile umjetnički doživljaj i događaj kojeg će posjetitelji njihovog koncerta zasigurno dugo pamtiti. Nataša Maričić, prof. Članica Festivalskog žirija  

53. VARAŽDINSKE BAROKNE VEČERI

Žiri Varaždinskih baroknih večeri dodjeljuje  

NAGRADU

Jurica Murai

za najbolju umjetničku interpretaciju 

CAPRICORNUS CONSORT BASEL

Za koncert

„a tre – Komorna glazba baroka“

održan 2. listopada 2023. u Crkvi sv. Nikole

 

Nagradu se dodjeljuje ex aequo s nagradom duu Alter ego za koncert održan 25. rujna 20223. godine u Dvorcu Trakošćan

    OBRAZLOŽENJE Kao komorni sastav Capricornus Consort Basel nastupili su 2. listopada 2023. godine u okviru 53. Varaždinskih baroknih večeri u Crkvi sv. Nikole  violinisti Peter Barcz i Eva Borhi, violončelist Daniel Rosin i čembalist David Blunden. Nastup su glazbenici, koji kao ansambl nastupaju od 2006. godine, a koje je okupio današnji umjetnički ravnatelj i violinist Peter Barczi kao grupu prijatelja i kolega s kojima je studirao na Scholi Cantorum Basiliensis, naslovili „a tre – Komorna glazba baroka“. Da je riječ o baroknoj glazbi potvrđuju imena skladatelja budući da su u programskoj najavi bili naslovi djela autora čije godine života ulaze u baroknu priču, dakle Marca Uccellinija, Georga Friedricha Händela, Alessandra Scarlattija, Philippa Heinricha Erlebacha, Alessandra Vivaldija i Franza Xavera Richtera, pa i nešto mlađeg Hrvata Luke Sorkočevića. Oznaka „a tre“ upućuje pak dodatno vrlo jasno na stilsko razdoblje koje se koncertom predstavlja, budući da sastav ansambla odgovara baroknoj praksi izvođenja uz basso continuo (to može biti samo čembalo ili violončelo i čembalo), a nikako nije riječ o „kvartetu“ iako je okupljeno četvero glazbenika. Činjenica da su se okupili kolege sa studija na Scholi Cantorum Basiliensis, te da usprkos činjenici da su svi švicarski državljani ipak su podrijetlom iz različitih država (konkretno Mađarske i Australije, dok je violončelist Švicarac), sve to potvrđuje izuzetnost studija u Baselu i doista jedinstvene, visoke standarde glazbeničkog obrazovanja i visoke kriterije koje završeni studij na učilištu, slavnoj Scholi Cantorum Basiliens ugrađuje u svoje polaznike. Takvo je bilo i muziciranje Capricornus Consorta Basel. Visoki, moguće je reći najviši standardi instrumentalnog umijeća na baroknim violinama, baroknom violončelu i čembalu, visoki kriteriji u odabiru skladbi, savršena uigranost i razumijevanje u komorno-glazbenom idiomu, te visoki kriteriji solističke spremnosti svakog od glazbenika za interpretiranje dionice tehnički pouzdano i umjetnički dojmljivo. Raduje uključivanje Trija u G-duru Luke Sorkočevića za violončelo i čembalo u kojemu je odličan čelist David Blunden iskazao visoku razinu tehničke sigurnosti i osobne muzikalnosti. Osobito interpretacije Sonate za violinu i basso continuo u d-molu op. 2. br. 3 RV 14 dobro nam znanog Antonija Vivaldija te Triosonate u a-molu op. 4 br. 6 manje poznatog ali glazbeno vrlo zanimljivog vjesnika nadolazećeg klasicizma Franza Xavera Richtera kojima se koncert bližio kraju,  bile su praćene sve burnijim pljeskom. VBV imaju brojnu i zahvalnu publiku, a Festivalski se žiri usuglasio da nastup sastava  Capricornus Consort Basel u okviru ovogodišnjeg 53. izdanja festivala doista valja istaći Nagradom Jurica Murai za najbolju umjetničku interpretaciju, jer za njihovo muziciranje najprikladniji je pridjev „savršeno“, ne može više, a dakako manje ne dolazi u obzir.   Dr. sc. Zdenka Weber Predsjednica Festivalskog žirija    

VARAŽDINSKE BAROKNE VEČERI

Žiri Varaždinskih baroknih večeri dodjeljuje

NAGRADU

Ivan Lukačić

za izvođački domet ansambla

SCHOLA CANTORUM BASILIENSIS

za koncert

George Friedrich Händel

Three Chandos Anthems

održan 3. listopada 2023. godine u Velikoj koncertnoj dvorani HNK u Varaždinu

    OBRAZLOŽENJE Zahvaljujući jedinstvenoj praksi ostvarivanja festivala u suradnji s državama-partnerima, po kojoj su Varaždinske barokne večeri jedini na taj način organizirani nacionalni glazbeni festival u Hrvatskoj, ujedno i manifestacija s jasnom stilskom profiliranošću, u ovoj je godini 53. izdanje VBV proteklo sa znatnim brojem koncerata na kojima su nastupili glazbenici iz Švicarske Konfederacije. Suradnja sa Švicarskom omogućila je upoznavanje glazbenica i glazbenika školovanih na jednom od najuglednijih, štoviše u Europi najuglednijeg glazbenog instituta koji pruža obrazovanje umjetnika specijaliziranih za izvođenje glazbene baštine ranijih, tako i baroknog razdoblja. Doista, Schola Cantorum Basiliensis, „centar ekspertize za studij povijesnog glazbenog izvođenja, od ranog Srednjeg vijeka do 19. stoljeća i obrazovanja za istraživanje izvođačke prakse“, kako stoji u opisu glazbenog učilišta u švicarskom gradu Baselu, sa svojih sedamdesetak profesora i oko 200 studenata različitih nacionalnosti, pruža najviše standarde za poduku u izvođenju Rane glazbe. Bilo kao svladavanje vokalnog i instrumentalnog umijeća neophodnog za interpretiranje repertoara umjetničke  glazbe stvarane tijekom cijelog tisućljeća, od 9. do 19. stoljeća, bilo kao znanstveno-istraživački i teoretski studij glazbene baštine koja je u temeljima europske kulture i identiteta, pruža Schola Cantorum Basiliensis svojim, po osobitom talentu i sposobnostima odabranim polaznicima i dakako pomno biranim predavačima, prvorazrednom infrastrukturom i bogatim rasponom izvođačkih prigoda jedinstvene mogućnosti za stjecanje vještina i znanja koje im otvaraju vrata nadasve uspješnih karijera. Ukratko, riječ je o najvišim standardima specijaliziranog glazbenog obrazovanja i za varaždinsku je publiku, koja vjerno prati festival barokne glazbe, susret s umjetnicima iz Švicarske bio nedvojbeni užitak i svojevrsni privilegij. Aktualne polaznice i polaznici studija na Scholi Cantorum u Baselu predstavili su se 3. listopada u Velikoj koncertnoj dvorani HNK s izvedbama triju naslova iz opusa jednog od najvećih baroknih majstora, s Three Chandos Anthems Georga Friedricha Händela. Pod vodstvom čembalista i dirigenta Francesca Cortija, od 2016. godine profesora čembala na Scholi Cantorum u Baselu, nastupio je instrumentalni sastav gudača, oboe, fagota i orgulja, te troje vokalnih solista, sopranistica Jaia Nurit Niborski, tenor Alberto Palacios i Bas Lisandro Abadie. Anthem, himna ili crkvena pjesma, vokalno-instrumentalni oblik karakterističan za Anglikansku crkvu, analogan je primjerice motetu u Rimokatoličkoj ili Luteranskoj tradiciji. Uglazbljivanje tekstova iz Biblije ili iz liturgijskih tekstova bilo je praksa u okvirima anglikanske crkvene službe, a okupljeni su bili vokalni solisti i instrumentalisti već prema raspoloživosti u službi u kojoj se skladatelj nalazio. Händel, koji je 1717. postao kućni skladatelj u Cannonu, sjedištu Jamesa Brydgesa, kasnije vojvode od Chandosa, skladao je anglikanske anthems u skladu s uvriježenom praksom ali koristeći i svoje ranije skladbe te iskustva duhovne glazbe tradicije iz koje je potekao. Izvedbe svih triju naslova, O sing unto the Lord a new song, HWV 249b, As pants the hart for cooling streams, HWV 251d i I will magnify Thee, HWV 250a moguće je opisati s mnogo ali i s vrlo malo riječi. Naime, ostvareni dojam prije opisanih visokih standarda koje Schola Cantorum Basiliensis traži i daje svojim polaznicima podižu i kod slušatelja kriterije kada je riječ o interpretiranju baroknog glazbenog repertoara. Jednako odlični vokalni solisti, čije je pjevanje intonacijski i tehnički besprijekorno, kao i mladi instrumentalisti (zanimljivo je da sve više prevlada ženska populacija!), čije je muziciranje virtuozno, sigurno i poletno, te napose dinamični i žustri umjetnički voditelj za čembalom Francesco Corti, podarili su nam interpretacije ispunjene iskrenim divljenjem prema glazbenim predlošcima i uvjerljivim razumijevanjem uglazbljenih tekstova koji slave, veličaju, ali i tuguju s Gospodinom. Glazbena osjećajnost i visoke izvođačke sposobnosti uvjerile su nas da je riječ o umjetnicima čiji je nastup na 53. VBV zavrijedio najvišu pohvalu, Nagradu Ivan Lukačić za izvođački domet ansambla.   Dr. sc. Zdenka Weber Predsjednica Festivalskog žirija
Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama. Saznaj više