Nedjelja, 29. rujna
Katedrala, 20.00 sati

 

25. godina zbora Chorus Angelcus

 

Chorus angelicus

Capella Savaria

Ivana Lazar, sopran
Diana Haller, mezzosopran
Mislav Lucić
, tenor
Berislav Puškarić, bas
Anđelko Igrec, dirigent

 

Georg Friedrich Händel
Juda Makabejac
Oratorij u tri dijela, HWV 63

 

Dio I

    1. Overture
    2. Chorus: Mourn, ye afflicted children
    3. Recitative: Well may your sorrows (Izraelac, Izraelka)
    4. Duet: From this dread scene (Izraelac, Izraelka)
    5. 5. Chorus: For Sion lamentation make
    6. Recitative: Not vain is all this storm of grief (Simon)
    7. Air: Pious orgies, pious airs (Izraelka)
    8. Chorus: O Father, whose almighty pow'r
    9. Accompagnato: I feel the Deity within (Simon)
    10. Air: Arm, arm, ye brave (Simon)

          Chorus: We come in bright array

    1. Recitative: 'Tis well, my friends! (Judas Maccabaeus)
    2. Air: Call forth thy pow'rs, my soul (Judas Maccabaeus)
    3. Recitative: To Heav'n's almighty King we kneel (Izraelka)
    4. Air: O liberty (Izraelka)
    5. Duet: Come ever-smiling liberty (Izraelka, Izraelac)
    6. Chorus: Lead on, lead on
    7. Recit. and Accomp. So will’d my Father (Judas Maccabaeus)
    8. Semi-Chorus: Disdainful of danger
    9. Recitative: Ambition! if e´er honor was thine aim (Judas Maccabaeus)
    10. Air: No, no unhallow’d desire (Judas Maccabaeus)
      25. Recitative: Haste ye, my brethren (Izraelac)
      26. Chorus: Hear us, O Lord

    Dio III

         

    1. Chorus: Fall'n is the foe
    2. Recitative: Victorious hero! (Izraelac)
    3. Air: So rapid thy course is (Izraelac)
    4. 33. Recitative: O, let eternal honors (Izraelka)
    5. 34. Air: From mighty kings (Izraelka)
    6. 35. Duet and Chorus: Hail, Judea, happy land (Izraelka, Izraelac)
    7. 36. Recitative: Thanks to my brethren! (Judas Maccabaeus)
    8. Recitative: Oh Judas, oh my brethren (Izraelski glasnik)
    9. 41. Air & Chorus: Ah! wretched, wretched Israel (Izraelka)
    10. Recitative: Be comforted (Simon)
    11. Air: The Lord worketh wonders (Simon)
    12. 44. Recitative: My arms! (Judas Maccabaeus)
    13. 45. Air: Sound an alarm! (Judas Maccabaeus)

          Chorus: We hear the pleasing dreadfull call

    1. 46. Recitative: Enough! To Heav'n we leave the rest! (Simon)
    2. Air: With pious hearts (Simon)
    3. Recitative: Ye worshippers of God! (Izraelka, Izraelac)
    4. Chorus: We never will bow down

     

    Dio III

    1. Aria: Father of Heav'n (Svećenik)
    2. Accompagnato: See, see yon flames (Simon)
    3. Recitative: Oh grant it, Heav'n (Izraelka)
    4. Aria: So shall the lute and harp awake (Izraelka)
    5. Recitative: From Capharsalama on eagle wings I fly (Izraelski glasnik)
    6. Chorus: See, the conqu'ring hero comes!
    7. March
    8. Soli and Chorus: Sing unto God (Alt, Tenor)
    9. Recitative: Sweet flow the strains (Judas Maccabaeus)
    10. Air: With honor let desert be crown’d (Judas Maccabaeus)
    11. Recitative: Again to earth (Izraelka)
    12. Duet: O lovely peace (Izraelka, Izraelac)
    13. Air: Rejoice, oh Judah! (Simon)

                   Chorus: Hallelujah, Amen!

    Chorus angelicus je varaždinski zbor posvećen izvođenju glazbenih djela hrvatske i svjetske glazbene baštine. Osnovao ga je maestro Anđelko Igrec 1999. godine, a sačinjava ga četrdesetak predanih pjevača svih životnih dobi. Svoju najveću snagu Chorus angelicus je pokazao na velikim i zahtjevnim projektima –izvedbama cjelovitih remek-djela svjetske glazbene baštine kao što su Mesija G. F. Händela, Muka po Ivanu J. S. Bacha, Stvaranje svijeta J. Haydna ili Vespro della Beata Maria Vergine Claudija Monteverdija. Rezultat toga je i Nagrada Ivan Lukačić na Varaždinskim baroknim večerima 2016. godine za izvedbu Muke po Ivanu J. S. Bacha. Zbor pjeva na mnogim koncertima, najviše u Varaždinu i njegovoj okolici, ali i u ostalim dijelovima Hrvatske, a iza njega su i mnoge inozemne turneje (Austrija, Mađarska, Izrael). Zahvaljujući projektima Varaždinskih baroknih večeri, zbor je surađivao s nizom hrvatskih i međunarodnih ansambala specijaliziranih za izvedbe barokne glazbe: Le Parlement de Musique Strasbourg, Hofkapelle München, Musica Coeli Graz, Pratum Integrum iz Moskve, Accademia Bizantina iz Ravenne, Sonatores Panoniae iz Mađarske, te domaćim Varaždinskim komornim orkestrom, Hrvatskim baroknim ansamblom i Cameratom Garestin. Iako na repertoaru ima najčešće djela baroknih skladatelja, Chorus angelicus izvodi i djela drugih razdoblja –renesanse, klasicizma , romantizma kao i djela suvremenih skladatelja (Rutter, Ramirez, Orff, Igrec). Neke od izvedbi zabilježene su i na nosačima zvuka (Mozartov Requiem, mjuzikl Božić u varaždinskoj katedrali, Bachova Muka po Ivanu Igrecove Pjesme štovanja i hvale).

     

    Utemeljena 1981. u Szombathelyju, Capella Savaria je prvi mađarski komorni orkestar sastavljen od povijesnih instrumenata. Ciljevi su od samog početka bili izvoditi glazbu baroka i klasicizma na autentičan način oslanjajući se na izvorne dokumente tih razdoblja. Ansambl izvodi komornu i orkestralnu glazbu te sudjeluje u izvedbama opera i oratorija. Do sada su objavili preko 80 snimaka u izdanju Hungarotona, Centaur Recordsa, Quintana, Harmonia-e Mundi, Dynamic-a, Naxos-a i Dorian Records-a od kojih je pet bilo nagrađeno s mađarskom nagradom Snimka godine. Dirigent opernih i pasionskih projekata Capelle Savarie, Nicholas McGegan (glavni gost-dirigent orkestra) snimio je s njima 21 nosač zvuka. Njihovi nosači zvuka obuhvaćaju i prave raritete kao što su mađarska glazba 18. stoljeća i djela Jiřija Druschetzkog, Johana Romana, Alessandra Scarlattija, Benedetta Marcella, G. Ph. Telemanna, Gregora Wernera, Jacques-Christophe Naudota, J. Ph. Rameaua, J. F. Fascha i G. Muffata. Ansambl je održao koncerte u 22 evropske zemlje, a nastupio je i u zemljama Sjeverne i Južne Amerike te u Izraelu. Redovito sudjeluje na mađarskim festivalima rane glazbe (u Sopronu, Fertődu, Budimpešti i Zemplénu), ali je nastupio i na sličnim festivalima u Bruggeu, Innsbrucku, Regensburgu, Göttingenu, Halleu, Utrechtu, Zerbstu, Warszawi, Wroclawu. Često nastupa na mađarskom radiju i televiziji i dobitnik je ugledne Nagrade Liszt za 1991. godinu. Kanadski časopis Opus opisao je Capellu Savariu kao „jedan od najboljih evropskih ansambala”.

     

    Ivana Lazar je studij pjevanja završila na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Diplomirala je u klasi Mire Zidarić- Orešković, a magistrirala kod Lidije Horvat-Dunjko. Na Sveučilištu za glazbu i scensku umjetnost u Grazu pohađala je predavanja iz Lieda i oratoriju kod Karlheinza Donnauera, a od 2006. do 2008. godine je bila stipendistica CEE-Musiktheater/Deutschebank iz Beča. Usavršavala se kod Dunje Vejzović, Konrada Richtera i Olivere Miljaković. Dobitnica je Nagrade Marija Borčić za najbolji diplomski koncert studenta Muzičke akademije, Diplome Darko Lukić, Nagrade Milka Trnina Hrvatskoga društva glazbenih umjetnika te je dvostruka dobitnica Nagrade Jurica Murai za najbolju interpretaciju na Varaždinskim baroknim večerima. Dugi niz godina je prisutna na hrvatskoj glazbenoj sceni kao interpretkinja glazbe baroka, pretklasicizma i klasicizma. Djelovala je kao solistica Hrvatskog baroknog ansambla, a kao solistica surađuje i sa Zborom HRT-a. Suosnivačica je ansambla za ranu glazbu Camerata Garestin. Nastupala je s mnogim eminentnim orkestrima u zemlji i inozemstvu kao što su na primjer Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar HRT-a, Zbor HRT-a, Sarajevska filharmonija i Varaždinski komorni orkestar. Od 2006. je stalna gošća-solistica ansambla Le Parlement de Musique iz Strasbourga s kojim je ostvarila veliku turneju po Francuskoj. Gostovala je i u Austriji, Sloveniji, Njemačkoj, Finskoj, Švedskoj, Litvi, Luxemburgu, Bosni i Hercegovini, Irskoj, Srbiji, Egiptu, Argentini i Boliviji. Svojim nastupima osvojila je publiku na najvećim hrvatskim festivalima kao što su Dubrovačke ljetne igre, Varaždinske barokne večeri, Osorske večeri, Splitsko ljeto, Riječke ljetne noći, itd. Prvakinja je Opere HNK Zagreb gdje je za ulogu Kraljice noći u Čarobnoj fruli W. A. Mozarta primila Nagradu Marijana Radev za najbolje operno ostvarenje u sezoni 2018/19. Za istu ulogu dobila je i Nagradu hrvatskog glumišta.

     

    Riječka mezzosopranistica Diana Haller dugogodišnja je solistica opernog ansambla Državne opere Stuttgart, te kontinuirano niže uspjehe nastupajući u glavnim ulogama kao npr. Angelina u “Pepeljugi” Gioacchina Rossinija, Rosina u “Il barbiere di Siviglia”, Ariodante u istomenoj operi G. F. Händela, Ruggiero u Alcini, Octavian u “Rosenkavalieru Richarda Straussa, Komponist u operi “Ariadne auf Naxos”, Adalgisa u Bellinijevoj “Normi”, Dorabella u Mozartovoj operi “Così fan tutte”, Donna Elvira u operi “Don Giovanni”. Uz stuttgartski angažman, Diana Haller ostvaruje vrlo uspješne nastupe i na drugim zapadnoeuropskim opernim scenama, koncertnim podijima i festivalima. Godine 2012. je dobila prvu nagradu na prestižnom Međunarodnom natjecanju Hugo Wolf. Za njezinu interpretaciju Angeline u Rossinijevoj operi “Pepeljuga”, joj je dodijeljena nagrada “Nachwuchssängerin des Jahres 2013” (Mlada pjevačica godine 2013.) sa strane časopisa “Opernwel”t, a krajem 2013. godine su joj dodijeljene dvije nagrade u Hrvatskoj: Nagrada “Ivo Vuljević” za najuspješnije ostvarenje mladog glazbenika u 2013. godini, i nagrada Mladi glazbenik godine 2013. od Zagrebačke filharmonije i Zagrebačke banke. Godine 2020. pobjeđuje 5. izdanje Međunarodnog natjecanja Manhattan Competition i dobiva nagradu “Milke Trnine” u Zagrebu, te “Inge Borkh Preis” u Njemačkoj za posebna postignuća na pjevačkom polju. U rodnom gradu je završila Srednju glazbenu školu I. M. Ronjgova, a pjevanje je nastavila studirati na Konzervatoriju “Giuseppe Tartini” u Trstu u razredu prof. Glorie Scalchi. U Trstu je diplomirala s najvišim ocjenama i pohvalom, a potom se usavršavala na Kraljevskoj akademiji za glazbu u Londonu u razredu prof. Anne Howells. Nakon londonske specijalističke diplome (Dip RAM), upisala je poslijediplomski studij opere i Lieda na Visokoj školi za glazbu i scenske umjetnosti u Stuttgartu u razredu prof. Dunje Vejzović. Nakon završenog studija, mlada se Riječanka nastavila usavršavati pod vodstvom velike primadonne KS. Brigitte Fassbaender. Godine 2021. je Diana Haller dobila titulu Kammersängerin – Nacionalna prvakinja Državne Opere Stuttgart, a od 2022. godine predaje na akademiji Staatliche Hochschule für Musik und Dastellende Kunst u Stuttgartu. Od godine 2019. postaje počasna članica ansambla riječke Opere.

    Mislav Lucić, je student pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Helene Lucić Šego.  Do sada je kao solist nastupio u izvedbama mnogih kapitalnih djela glazbene literature među kojima se ističu Božićni oratorij, Magnificat i Muka po Marku J. S. Bacha, Mesija, Uskrsnuće i Izrael u Egiptu G. F. Händela,  Requiem i Krunidbena misa W. A. Mozarta te Carmina burana C. Orffa, a uz ansamble kao što su Barokni orkestar Muzičke akademije pod ravnanjem Gábora Hollerunga,   Varaždinski komorni orkestar i Zbor HRT-a pod vodstvom Tomislava Fačinija te Hrvatski barokni ansambl i AZ Ivan Goran Kovačić pod ravnanjem Ivana Šćepanovića. Ostvario je ulogu Gora u operi Madama Butterfly G. Puccinija pod ravnanjem Ivana Huta, a u koprodukciji HNK u Varaždinu i GK Marina Držića u Dubrovniku. Od sezone 2021./22. redovno surađuje sa Zborom HRT-a, a kao komorni glazbenik nastupa s vokalnim ansamblom Antiphonus te uz uz ugledne umjetnike i ansamble poput Hrvatskog baroknog ansambla, ansambla Concerto dei venti, pijaniste Filipa Faka i Danijela Detonija te bas-baritona Krešimira Stražanca. Nastupa i na brojnim festivalima kao što su Varaždinske barokne večeri, Zagrebačko glazbeno proljeće, Füssener Festtage Alter Musik, Zagreb Advent Classic Fest, Svečanosti pasionske baštine te ciklus Heferer.

     

    Berislav Puškarić, Prvak Opere HNK u Osijeku diplomirao solo pjevanje 1999. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kao najbolji diplomant pjevačkog odjela te godine. 
    Već za vrijeme sudija uspješno je debitirao na opernoj pozornici, u HNK u Zagrebu, godine 1998, kao Kralj Egipta u Verdijevoj Aidi, a zatim i kao Veliki Baalov svećenik u Verdijevu Nabuccu (također HNK Zagreb). Studirao je u klasi prof. Žabčić Hesky i Bujanović-Stanislav, a diplomski pjevački ispit pripremio i uz mentorsku pomoć prof. Dunje Vejzović.
    Pohađao je brojne majstorske radionice te se usavršavao s prof. Dunjom Vejzović, Biserkom Cvejić, Stojanov Stojanov, basom Walter Berryjem i Axelle Gall u Beču, Vitomirom Marofom, prof. Vlatkom Oršanić i na drugim brojnim majstorskim radionicama i seminarima. Uz stalni angažman kao Prvak opere u svojoj nacionalnoj kući, HNK u Osijeku, redovito djeluje i kao gost solist u operama i koncertnim podijima, uspješno surađujući s mnogim uglednim orkestrima i dirigentima, domaćim i inozemnim.
    Nastupa u zemlji i inozemstvu (Austrija, Italija, Engleska, Francuska, Mađarska, Slovenija ...), primavši redovito nepodijeljene izvrsne kritike, kako od struke, tako i od publike.
    S jednako visokom zanešenošću i uspjehom tumači glazbu različitih stilskih razdoblja, opere, oratorija, skladatelja iz razdoblja baroka, starih majstora te djela suvremenih skladatelja.
    Laureat je brojnih nagrada (izdvojene najvažnije): 1998 Dekanova nagrada Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, Nagrada 1998. "Marija Borčić" za najboljeg diplomanta te generacije, 2000. Nagrada "Ondina Otta" u međunarodnom natjecanju u Mariboru, Slovenija; 2001. Nagrada Hrvatskog glumišta: Nagrade za iznimna postignuća u kategoriji umjetnika do 28 godina; 2003. Stipendija Zaklade "Belcanto"; 2005 nagrada i stipendija na natjecanju u Master kategoriji za mlade operne pjevače Vero Vision i  HNK Zagreb; 2007. nominacija za Nagradu hrvatskog glumišta za glavnu ulogu u Operi.

     

    Zsolt Kalló je koncertni majstor, solist i umjetnički ravnatelj Capelle Savarie. Violinu je studirao kod Eszter Perényi na Muzičkoj akademiji F. Liszt u Budimpešti gdje je 1990. diplomirao s pohvalama. Između 1988. i 1989. je također studirao kod Sándora Végha u Salzburgu. Doktorsku diplomu slobodnih umjetnosti (DLA) stekao je 2010. Kao koncertni majstor svirao je s nekoliko uglednih komornih orkestara kao što su Sonora Hungarica, Aura Musicale, Concerto Armonico, i Orfeo Orchestra. Također je zapažen solist zahvaljujući brojnim nosačima zvuka te snimkama za radio i televiziju. Poznat je i kao utemeljitelj Trija Antiqua i Kvarteta Authentic i prvi je u Mađarskoj izveo violinske koncerte Tomasinija, Krausa I Michaela Haydna. Predaje na Konzervatoriju za glazbu u Szombathelyu, na Institutu za glazbenu umjetnost Varga Tibor te na Sveučilištu Széchenyi István u Györu. Isto je tako predavač na različitim seminarima za ranu glazbu. Za izniman pedagoški rad dobio je 2008. godine Nagradu Halász Ferenc. Godine 2012. nagrađen je priznanjem „za kulturu Županije Vas”, 2014. je dobio Nagradu Liszt, 2018. je habilitiran, a 2022. je primio još jednu prestižnu državnu nagradu – Zaslužnog umjetnika Mađarske.

     

    Anđelko Igrec je završio studije kompozicije, crkvene glazbe i orkestralnog dirigiranja na Sveučilištu za glazbu u Beču. Od 1999. do 2017. bio je katedralni orguljaš i zborovođa u Varaždinu te do 2022. voditelj Ureda za crkvenu glazbu Varaždinske biskupije. Kao dirigent i skladatelj surađuje s Varaždinskim i Hrvatskim komornim orkestrom, Zborom i Orkestrom HRT-a, Zagrebačkom filharmonijom, Hrvatskim baroknim ansamblom, Wiener Dommusik, Savaria Simfonijskim orkestrom i Capella Savaria te mnogim međunarodnim ansamblima. Niz godina djelovao je kao predavač na Institutu za crkvenu glazbu u Zagrebu i Orguljaškoj ljetnoj školi u Šibeniku. U gradskom kazalištu u Badenu kod Beča dirigirao je nekoliko produkcija poput mjuzikala Sunset Boulevard, Funny Girl i Cabaret, operetu Šišmiš, kao i brojne koncerte iz područja opere, operete i mjuzikla. Posebno mjesto u njegovu djelovanju zauzima varaždinski zbor Chorus angelicus s kojim je, kao osnivač i zborovođa, prošao razvojni put od zbora mladih, katedralnog zbora, do izvedbenog tijela koje s velikim entuzijazmom izvodi i najzahtjevnija djela klasične glazbene literature poput Monteverdijeve Vespro, Händelovog Dixit Dominus, Honeggerovog Kralja Davida ili Bernsteinovih Chichesterskih psalama. Među nagradama koje je primio za svoje djelovanje, ističu se skladateljska Nagrada Josip Štolcer Slavenski, Nagrada Jurica Murai za orguljski recital 2002. te za izvedbu Muke po Mateju J. S. Bacha 2022. godine na Varaždinskim baroknim večerima kao i poticajna sredstva Ministarstva kulture za nekoliko kompozicija. Nosači zvuka s njegovom glazbom kao i njegovim interpretacijama više su puta nagrađivani, među ostalim i hrvatskom diskografskom nagradom Porin.