Četvrtak, 29. rujna
Crkva sv. Nikole, 20.00 sati

Hrvatski barokni ansambl
Jelena Štefanić, sopran
Laura Vadjon, violina solo
Stjepan Nodilo, barokna oboa, blok-flauta, umjetničko vodstvo

 

 

Program:

Händel Sublime

Concerto grosso op.6, no.1 u G-duru/in G major, HWV319
A tempo giusto
Allegro
Adagio
Allegro
Allegro

Koncert za obou i gudače u g-molu/Concerto for oboe and strings in G minor, HWV287
Grave
Allegro
Sarabande
Allegro

Kantata/Cantata Il delirio amoroso, HWV 99
Introduzione
Rec: Da quel giorno fatale
Arija: Un pensiero voli in ciel
Rec: Ma fermati pensier
Arija: Per te lasciai la luce
Rec: Non ti bastava ingrato
Arija: Lascia omai le brune vele
Rec: Ma siamo giunti in Lete
Entrée
Minuet: In questa amene – Rec: Si disse Clori – Minuet da capo

 

O izvođaču: 


Stjepan Nodilo
rođen je 1986. g. u Dubrovniku gdje je završio osnovno i srednje glazbeno obrazovanje. Daljnju glazbenu naobrazbu, specijalizaciju na području rane glazbe, nastavlja u inozemstvu: od 2005. pohađa studij blok-flaute u Beču na Univerzitetu za glazbu i primijenjenu umjetnost u klasi Hansa M. Kneihsa, kod kojega je i magistrirao 2012. Uz blok-flautu paralelno studira i baroknu obou u klasi Carin van Heerden na Univerzitetu Anton Bruckner u Linzu te kod Andreasa Helma na Univerzitetu u Grazu gdje je završio master. Aktivno svira u brojnim ansamblima u Austriji i Njemačkoj. Od značajnijih glazbenih suradnji ističe se ona s Tonom Koopmanom, Enricom Onofrijem, Aapom Hakkinenom, Stefanom Gottfriedom te s L’Orfeom, baroknim orkestrom iz Linza. Od 2016. godine prvi je oboist Hrvatskog baroknog ansambla u Zagrebu.

 


Jelena Štefanić
je nakon završene Srednje glazbene škole u Varaždinu upisala Akademiju za glazbu i scensku umjetnost u Beču gdje je magistrirala na smjeru opere u klasi Gabriele Lechner, Paula Esterhazyja te dirigenta Cristopha Ulricha Meiera. Usavršavala se kod baritona Natalea de Carolisa, Ruže Pospiš Baldani, a trenutno radi s Barbarom Frittoli. Nedavni angažmani obuhvaćaju gostovanje na OperaMaya u meksičkom Cancunu s deset gala koncerata (Teatro di Cancun, Teatro de la Ciudad, Playa Carmen, Teatro di Valladolid, Tulum itd.), svjetsku premijeru Belcanto meets Tango u Den Haagu Diligentia Theater, Utrecht Theater, Zevenaar, Rotterdam, Nijmegen. Slijedi nastup na ljetnom festivalu Opera in the Gardens u Londonu (Opera Kensington), Traviata na Festivalu Mythos u Teatro Greco u Taormini, nastup na ljetnom festivalu u Cataniji na Cortilo Platamone te u Državnoj operi Maldybayev Bishkek. Nastupa u Grofici Marici (koprodukcija HNK-a Varaždin i Gradskog kazališta Komedija), pjeva Leonoru u Osijeku, ima debi u Verdijevu Requiemu kao i Vier Letzte Lieder Richarda Straussa u Konstanzu, londonski debi (Madonna Bella) u Bridewell Teatre, debi Vitellije (La clemenza di Tito) u Konstanzu, debi Leonore (Il Trovatore) u HNK-u Osijek. Slijedi Elettre (Idomeneo) na Creskim kulturnim večerima, operetni debi u ulozi Rosalinde (Šišmiš) na ljetnom operetnom festivalu u Mullheimu, Donna Anne (Don Giovanni) u HNK-u Osijek, Prve Dame (Čarobna frula) u Državnoj operi u Rusi u Bugarskoj, Angelice (Orlando) u Konstanzu, Madonne Belle (Caccia lontana) u INK-u Pula i HNK-u Varaždin. Prije manje od mjesec dana gostovala je na Festivalu NO(c )TE (s) Aqua Iasae u Verdijevu Requiemu, a u listopadu je čeka gostovanje u Kazalištu Marina Držića u Dubrovnik u ulozi Tosce te projekt Ljepota sakralne glazbe (G. B. Pergolesi) u Varaždinu.
Na koncertnom podiju Jelena Štefanić ostvarila je mnogobrojne solističke nastupe u Hrvatskoj, Austriji, Velikoj Britaniji, Poljskoj, Njemačkoj i Kini. U najznačajnije spadaju nastupi u Musikvereinu u Grazu, Musikvereinu u Beču, NCPA u Pekingu, Hanghzou Grand Theatre, Suzhou Grand Theatre, Ningbo Grand Theatre, Operi Kensington u Londonu, Great Hall of the People, Kina…
Također je alumna ISing! festivala u Kini (umjetničko vodstvo – bas Hao Jian Tian, a počasni član između ostalih Placido Domingo). Godine 2012. pozvana je na najveće operno natjecanje kao prva, i još uvijek jedina, hrvatska pjevačica na veliku Operaliju, natjecanje Placida Dominga. Od 2016. godine sudjeluje u posebnom konceptu muziciranja – Koncert u mraku. Realizaciju tih koncerata je tijekom četiri godine podržalo i Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. 2016. godine diskografska kuća Aulos izdaje nosač zvuka – Varaždinske Toplice, Dva glasa, Ruža Pospiš Baldani, Jelena Štefanić. Godine 2021. bilježi uspjeh s vlastitim projektom Croatian Jewels. Projekt je podržalo Ministarstvo kulture i medija RH te je bio emitiran prvo na TV- Classique, Verssailles, a potom je imao i američku premijeru na Sparrow Live. Koncert/projekt Around the World in Nine Songs također je, uz ponovnu podršku Ministarstva kulture i medija RH, premijerno prikazan 22. 5. 2022. na američkom tržištu Sparrow Live, online platformi za ozbiljnu glazbu.
Od 2019. godine članica je HZSU-a i HGDU-a.

 


Hrvatski barokni ansambl
najznačajniji je hrvatski ansambl specijaliziran za povijesno obaviještenu interpretaciju glazbe baroknog razdoblja i bliskih epoha na originalnim glazbalima i njihovim replikama. Ansambl je utemeljen 1999. godine i okuplja glazbenike mlađe generacije, zaljubljenike u iskonski zvuk i stilski osviještenu interpretaciju koja je u skladu s duhom i poetikom vremena u kojem je nastala. Ravnateljica ansambla je renomirana violinistica Laura Vadjon. Osim 20 godina održavanja ciklusa koncerata u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu, redoviti su gosti brojnih domaćih i stranih festivala (Varaždinske barokne večeri, Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Korčulanski barokni festival, Zagrebački barokni festival, Glazbene večeri u Sv. Donatu, Histria festival, Osorske glazbene večeri, Koncerti u Eufrazijani, Rovinjsko glazbeno ljeto, Lubeničke večeri, Ljetne priredbe u Krku, Pasionska baština, Organum Histriae, Barokna glazba u baroknoj crkvi u Osijeku, Mostarski festival, Paško ljeto, Brodsko ljeto, Festival hrvatske glazbe u Beču, Festival duhovne glazbe srednjoeuropskih zemalja u Rimu, Beogradski festival rane muzike, Festival Brežice, Festival Tesori musicali Toscani u Pisi, Festiva Misiones de Chiquitos u Boliviji, Festival Esteban Salas u Havani u Kubi, Tartini Festival u Piranu, Festival Music in old Krakow… i niza drugih festivala u Austriji, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Finskoj, Švedskoj, Francuskoj, Belgiji, Slovačkoj, Estoniji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Argentini, Španjolskoj, Portugalu….)
HRBA je u proteklih dvadeset godina ostvario suradnju s ponajboljim svjetskim umjetnicima, specijalistima za izvođenje barokne glazbe. Ovo je popis imena najznačajnijih gostiju – prijatelja ansambla, a on stalno raste: Catherine Mackintosh, Herve Niquet, Enrico Onofri, Laurence Cummings, Andreas Helm, Rachel Brown, Alessandro Tampieri, Jaap ter Linden, Richard Egarr, Jacques Ogg, Werner Ehrhardt, Marcello Gatti, Stefano Montanari, Aapo Hakkinen, Philip Pickett, David Staff, Theresa Caudle, Russel Gilmour, Peter van Hauwelingen, Mimi Mitchel, Christopher Lawrey, Hugo Hymas, Mitchell Sandler, Shalev Ad-El, Adrian Butterfield, Peter Lönnerberg, Ryo Terakado, David Bates, Peter van Heyghen, Gail Hennesy, Andrew Lawrence King, Benjamin Bayl… Ansambl surađuje i s Vokalnim ansamblom Antiphonus kao i sa zborovima Cantores Santi Marci i I. G. Kovačić.
U programima HRBA-a zastupljeni su i hrvatski kompozitori, odnosno oni koji su djelovali na ovom području (F. Sponga-Usper, G. Usper, T. Cecchini, V. Jelić, I. Lukačić, G. Puliti, L. Sorkočević, M. Stratico, I. M. Jarnović…). HRBA je zaslužan i za prve trajne snimke njihovih djela na starim instrumentima iz pročišćenih partitura, bez redakcijskih intervencija. Hrvatski barokni ansambl dobitnik je Diplome Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika 2001., Nagrade Orlando Dubrovačkih ljetnih igara 2014., Nagrade Ivan Lukačić Varaždinskih baroknih večeri 2016. i Nagrade Grada Zagreba 2020. Zbog posebno zanimljivih, virtuoznih, živih i angažiranih interpretacija, glazbena ih kritika kao i publika svrstava u sam vrh hrvatske glazbene reprodukcije.

 


29.09. HRBA - Dnevni program 2022.docx