Nedjelja, 28. rujna
Katedrala, 20.00 sati

Hrvatski barokni ansambl
Akademski zbor Ivan Goran Kovačić

Hana Ilčić, sopran
Franko Klisović, kontratenor
Mislav Lucić, tenor
Marin Čargo, bas-bariton
Ivan Ščepanović, dirigent i zborovođa

      Povodom 25. obljetnice Hrvatskog baroknog ansambl
          Posvećeno našem dragom maestru Saši Britviću

Georg Friedrich Händel 
Mesija
oratorij, HWV 56

Prvi dio
1. Sinfonia
2. Accompagnato: Comfort ye my people (T)
3. Aria: Ev’ry valley shall be exalted (T)
4. Coro: And the glory of the Lord shall be revealed
5. Accompagnato: Thus saith the Lord (B)
6. Aria: But who may abide the day of His coming (A)
7. Coro: And He shall purify the sons of Levi
8. Coro: For unto us a child is born
9. Pifa
10. Recitativo: There were shepherds abiding in the field (S)
11. Accompagnato: And lo, the angel of the Lord (S)
12. Recitativo: And the angel said unto them (S)
13. Accompagnato: And suddenly there was with the angel (S)
14. Coro: Glory to God in the highest
15. Aria: Rejoice greatly (S)
16. Recitativo: Then shall the eyes of the blind be opened (A)
17. Aria: He shall feed His flock like a shepherd (S)
18. Coro: His yoke is easy

Drugi dio
19. Coro: Behold the Lamb of God
20. Aria: He was despised (A)
21. Coro: Surely He hath borne our griefs
22. Coro: And with His stripes we are healed
23. Coro: All we like sheep have gone astray
24. Accompagnato: Thy rebuke hath broken His heart (T)
25. Arioso: Behold, and see (T)
26. Accompagnato: He was cut off out of the land of the living (T)
27. Coro: The Lord gave the word
28. Aria: Why do the nations so furiously rage together (B)
29. Coro: Let us break their bonds asunder
30. Recitativo: He that dwelleth in Heav’n (T)
31. Aria: Thou shalt break them (T)
32. Coro: Hallelujah

Treći dio
33. Aria: I know that my Redeemer liveth (S)
34. Coro: Since by man came death
35. Accompagnato: Behold, I tell you a mystery (B)
36. Aria: The trumpet shall sound (B)
37. Recitativo: Then shall be brought to pass (A)
38. Aria: If God be for us (S)
39.Coro: Worthy is the Lamb

Hrvatski barokni ansambl najvažniji je hrvatski ansambl specijaliziran za povijesno obaviještenu interpretaciju glazbe baroknog razdoblja i bliskih epoha, na originalnim glazbalima i njihovim replikama. Ansambl je utemeljen 1999. godine i okuplja glazbenike mlađe generacije, zaljubljenike u iskonski zvuk i stilski osviještenu interpretaciju koja je u skladu s duhom i poetikom vremena u kojem je nastala. Ravnateljica ansambla je renomirana violinistica Laura Vadjon. Uz ciklus koncerata u Hrvatskom glazbenom zavodu te Satiričkome kazalištu Kerempuh u Zagrebu, ansambl redovito gostuje na brojnim domaćim  festivalima te na festivalima u Austriji, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Finskoj, Švedskoj, Francuskoj, Belgiji, Slovačkoj, Estoniji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Argentini, Kubi, Boliviji, Španjolskoj i Portugalu. HRBA je u proteklih četvrt stoljeća ostvarila suradnju s ponajboljim svjetskim umjetnicima, svojim gostujućim prijateljima, specijalistima za izvođenje barokne glazbe, čiji broj stalno raste. Ansambl surađuje i s Vokalnim ansamblom Antiphonus i sa zborovima Cantores Santi Marci i Ivan Goran Kovačić. U programima ansambla zastupljeni su i hrvatski skladatelji, odnosno oni koji su djelovali na području Hrvatske (F. (Sponga) Usper, G. Usper, T. Cecchini, V. Jelić, I. Lukačić, G. Puliti, L. Sorkočević, M. Stratico, I. M. Jarnović). HRBA je zaslužna za prve trajne snimke njihovih djela na starim instrumentima iz pročišćenih partitura, bez redakcijskih intervencija. Hrvatski barokni ansambl dobitnik je Diplome Milka Trnina Hrvatskoga društva glazbenih umjetnika 2001., nagrade Orlando Dubrovačkih ljetnih igara 2014., Nagrade Ivan Lukačić Varaždinskih baroknih večeri 2016. i 2024. te Nagrade grada Zagreba 2020. godine. 

Akademski zbor Ivan Goran Kovačić utemeljen je 1948. godine. Od osnutka su ga vodili ugledni hrvatski glazbenici: Duško Prašelj, Lovro Županović, Adalbert Marković, Dinko Fio, Vladimir Kranjčević, Saša Britvić i Luka Vukšić. Od 2022. umjetnički voditelj Zbora je Ivan Šćepanović, a asistent umjetničkoga voditelja Stjepan Vuger. Zbor je ostvario gostovanja diljem Velike Britanije, Francuske, Njemačke, Austrije, Nizozemske, Italije, Mađarske, Slovačke, Slovenije, Portugala, SAD-a, Kine i Koreje. Nastupali su na najuglednijim domaćim i inozemnim festivalima, uz pratnju najistaknutijih europskih orkestara, kao što su Bečki simfoničari, Moskovska državna filharmonija, Orkestar Gradskoga kazališta u Firenci, Orkestar Nacionalne opere u Monte Carlu, Litavski nacionalni simfonijski orkestar, Barijski simfonijski orkestar, Njemački omladinski orkestar, Orkestar Gewandhaus iz Leipziga, Zagrebačka, Sarajevska i Slovenska filharmonija, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije te Simfonijski puhački orkestar Hrvatske vojske. Izvedbama Akademskoga zbora Ivan Goran Kovačić ravnali su Kurt Masur, Lorin Maazel, Zubin Mehta, Dmitrij Kitajenko, lord Yehudi Menuhin, Hans Graf, Pinchas Steinberg, Gustav Kuhn, Kazushi Ono, Gerd Albrecht, Alun Francis, Patrick Fournillier, Uroš Lajovic, Nicola Luisotti, Jakov Kreizberg, Krzysztof Penderecki, Marko Letonja, Lovro pl. Matačić, Milan Horvat, Pavle Dešpalj, Nikša Bareza, Ivo Lipanović i Vjekoslav Šutej. Visoki interpretativni dosezi Zbora potvrđeni su brojnim nagradama i priznanjima među kojima i Rektorovom nagradom Sveučilišta u Zagrebu, Nagradom grada Zagreba te Nagradom Vladimir Nazor.

Ivan Šćepanović završio je studij orgulja i dirigiranja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Tijekom studija triput je nagrađen Dekanovom nagradom za izvrsnost odnosno iznimna postignuća te Rektorovom nagradom,  a  kao apsolutni pobjednik Državnog natjecanja HDGPP-a  osvaja prvu nagradu u kategoriji orgulja. Ravnao je brojnim studentskim i profesionalnim projektima, među kojima se ističu opera Amfitrion Borisa Papandopula (HNK Zagreb, 2023) i Verdijev Rigoletto (HNK Zagreb, 2025). Godine 2024. debitirao je sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom HRT-a, te simfonijskim ansamblima HNK-a u Rijeci i Splitu. Redoviti je suradnik Zbora Hrvatske radiotelevizije, a od ostalih ansambala s kojima je surađivao ističu se Karlovački komorni orkestar, Hrvatski komorni orkestar, Zadarski komorni orkestar te Hrvatski barokni ansambl. Godine 2020. postaje asistent, a  2022. i umjetnički voditelj Akademskog zbora Ivan Goran Kovačić, s kojim ostvaruje niz zapaženih koncerata, među kojima se ističu: izvedba Händelovog oratorija Izrael u Egiptu s Hrvatskim baroknim ansamblom na Varaždinskim baroknim večerima te Papandopulove Hrvatske mise u Papinskoj bazilici sv. Pavla izvan zidina u Rimu.  Trenutno je stipendist-dirigent HNK-a u Zagrebu (2023–2026). 

Laura Vadjon prva je hrvatska umjetnica na baroknoj violini te vodeće ime na području interpretacije glazbe starih epoha u Hrvatskoj. Ravnateljica je i koncertna majstorica Hrvatskog baroknog ansambla, s kojim od 1999. koncertira u Hrvatskoj i inozemstvu, donoseći brojne hrvatske praizvedbe djela zaboravljenih skladatelja i velikana glazbenog baroka i klasike. Redovito surađuje s najuglednijim glazbenicima svjetske barokne glazbene scene, a svirala je i s raznim ansamblima u zemlji i inozemstvu (Zagrebački solisti, L’arte del mondo, London Handel Players, Florilegium, Le Concert Spirituel, Helsinki Baroque, Oh Orkiestra, Orquestra Barroca Casa da musica...). Članica je London Handel Orchestra, s kojim redovito nastupa u Velikoj Britaniji, napose na London Handel Festivalu. U interpretaciji solističke i komorne glazbe ostvarila je mnogo uspješnih koncertnih i diskografskih projekata, a posebno se istaknula kao interpretkinja glazbe ranog talijanskog baroka te djela Händela i Mozarta. Muzicira na autentičnom povijesnom glazbalu, radu talijanskoga graditelja Giovannija Battiste Guadagninija iz 1751. godine. Dobitnica je Rektorove i Dekanove nagrade, Nagrade Društva sveučilišnih nastavnika i drugih znanstvenika te Nagrade Milka Trnina i Porin, kao i brojnih drugih hrvatskih stručnih priznanja s Hrvatskim baroknim ansamblom: Orlando (DLJI 2014.), Ivan Lukačić (VBV 2016., 2024.), Nagrada grada Zagreba 2020. Koncertirala je u dvadesetak zemalja Europe, Rusiji, Japanu i Južnoj Americi. Profesorica je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu od 1995. godine, gdje predaje komornu glazbu 17. i 18. stoljeća. Ravnateljica je Korkyra Baroque Festivala.

Hana Ilčić  je u Varaždinu završila osnovnu i srednju glazbenu školu, solo pjevanje u klasi  Darije Hreljanović. Preddiplomski studij pjevanja završila je na Royal Northern College of Music u Manchesteru u klasi Mary Plazas, a od 2021. studira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, najprije kod Tomislava Mužeka, a od 2022. u klasi Helene Lucić Šego. Dobitnica je brojnih nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima, među kojima se ističu: Gena Dimitrova (2025), Stojan Stojanov Gančev (2023), Daleki akordi (2022), Bruna Špiler (2016) i Vera Kovač Vitkai (2015). Kao nagrađivana učenica redovito je nastupala na Varaždinskim baroknim večerima uz Varaždinski komorni orkestar. Kao solistica je surađivala s uglednim orkestrima poput Zagrebačke filharmonije, Slovenske filharmonije, Simfonijskog orkestra HRT-a, Plevenske filharmonije i Varaždinskog komornog orkestra, pod ravnanjem dirigenata kao što su Antonio Allemandi, Stephen Layton, Ivo Lipanović, Simon Krečić, Grigor Palikarov i Davor Kelić. Nastupa i s ansamblom Projekt Lazarus, s kojim je izvela suvremene transkripcije zbirke Madrigali concertati Gabriela Uspera, predstavljene u Varaždinu, Zagrebu, Gradišću i Veneciji. Na opernoj sceni debitirala je 2022. kao Susanna u Mozartovom Figarovom piru (HNK Varaždin, Croatian Opera Academy). Nastupila je i u operi Songs from the Uproar skladateljice Missy Mazzoli. Kao stipendistica HNK-a u Zagrebu u sezoni 2024/2025. ostvarila je uloge Georgette (La Rondine, Puccini), Ide (Die Fledermaus, Strauss) i Paža (Rigoletto, Verdi).

Dina Jularić Ivančić je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu diplomirala klavir u klasi Ante Milića i pjevanje u klasi Renate Pokupić, a trenutno je pod mentorstvom Eve Blahove. Nastupila je kao solistica s Orkestrom Budafoki Dohnányi, Pruskim komornim orkestrom, Karlovačkim komornim orkestrom, Akademskim zborom Ivan Goran Kovačić, Ansamblom ASMANGU te Baroknim orkestrom Muzičke akademije u Zagrebu. U Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu ostvarila je uloge Fenene (Verdijev Nabucco), Maddalene i Giovanne (Verdijev Rigoletto), Kate Pinkerton (Puccinijeva Madame Butterfly), Treće dame (Mozartova Čarobna frula), Charis (Papandopulov Amfitrion) i Abre (Paraćeva Judita). Surađivala je s dirigentima Pierom Giorgiom Morandijem, Gáborom Holle- rungom, Marcellom Mottadellijem, Vinzenzom Weissenburgerom, Berislavom Šipušem, Josipom Šegom, Lukom Vukšićem, Vetonom Marevcijem i Simonom Dešpaljem. Predstavila se u Händelovim oratorijima Mesija (u Dvorani Müpa u Budimpešti) i Uskrsnuće (u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu) te na Osorskim glazbenim večerima uz Trio Eusebius. 

Franko Klisović rođen je u Šibeniku, gdje je završio osnovnu i srednju glazbenu školu, a djelovao je i kao orguljaš u katedrali sv. Jakova. Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu diplomirao je pjevanje u klasi Martine Gojčete Silić dok je u klasi Tomislava Fačinija apsolvent studija dirigiranja. Kao solist je nastupao s brojnim uglednim ansamblima, poput Katarske filharmonije (Doha), Simfonijskog orkestra Wuppertal, orkestra Opere Frankfurt, Filharmonijskih orkestara Heidelberg i Dortmund, Baroknog orkestra Sevilla, Hrvatskog baroknog ansambla, Zbora i Orkestra HRT-a, Antiphonusa, Wrocławskog baroknog ansambla, Teatara La Fenice (Venecija) i dr. Surađivao je s renomiranim dirigentima i redateljima kao što su Tomislav Fačini, Laurence Cummings, Aapo Häkkinen, Ivor Bolton, Hervé Niquet, George Petrou, Markus Stenz, Dora Ruždjak Podolski, Marin Blažević, Claus Guth, Julia Burbach i drugi. Njegov operni angažman obuhvaća uloge u djelima Händela, Mozarta, Monteverdija, Donizettija, Brittena i drugih na pozornicama poput Teatro Real u Madridu, Teatro La Fenice u Veneciji, Oper Frankfurt, Savonlinna Opera Festivala, Elbphilharmonie Hamburg i HNK Zagreb. Dobitnik je brojnih nagrada, među kojima se ističu Nagrada publike na međunarodnom pjevačkom natjecanju Premiere Opera Foundation (New York), Prva nagrada na međunarodnom natjecanju Tullio Serafin (Vicenza), Prva nagrada u sekciji musica sacra na 4. međunarodnom pjevačkom natjecanju San Colombano (Piacenza), Prva nagrada u sekciji Mahler songs na međunarodnom pjevačkom natjecanju Gabriela Beñačková (Jhilava), Godišnja nagrada za mlade pjevače koju dodjeljuje Mirjana Bohanec Vidović (Zagreb), Nagrada Hrvatskog glumišta za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika (Zagreb). 

Mislav Lucić je glazbeno obrazovanje započeto na Glazbenoj školi u Varaždinu nastavio na Institutu za crkvenu glazbu KBF-a u Zagrebu (smjer orgulje), a zatim na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje je studirao pjevanje,  najprije u klasi Tomislava Mužeka, a zatim u klasi Helene Lucić Šego. Ostvario je brojne zapažene nastupe u zemlji i inozemstvu, izvodeći djela  oratorijsko-koncertne literature, od kojih se posebno ističu Božićni oratorij, Muka po Marku i Magnificat J. S. Bacha, Mesija, Juda Makabejac, Izrael u Egiptu i Uskrsnuće G. F. Händela, Requiem i Krunidbena misa W. A. Mozarta, Messa di gloria G. Puccinija te Carmina burana C. Orffa. Surađivao je s brojnim uglednim dirigentima i ansamblima, uključujući Tomislava Fačinija, Laurencea Cummingsa, Ivana Repušića, Gábora Hollerunga, Hrvatski barokni ansambl, Zagrebačke soliste, Zbor Hrvatske radiotelevizije, Varaždinski komorni orkestar, Orquestra barocca Casa de Música, Capella Savaria, Ansambl Antiphonus i Akademski zbor Ivan Goran Kovačić. Ostvario je i ulogu Gora u operi Madama Butterfly G. Puccinija u koprodukciji HNK- a u Varaždinu i Kazališta Marina Držića u Dubrovniku pod ravnanjem Ivana Huta. U interpretaciji barokne glazbe usavršavao se pod mentorstvom Catherine Denley i Julije Gooding na ljetnom seminaru Æstas Musica. Dobitnik je Nagrade Ivan Werner Varaždinskih baroknih večeri i HGM Varaždin za visoko umjetničko postignuće mladog umjetnika. 

Marin Čargo diplomirao je solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi Martine Zadro. Tijekom akademskog obrazovanja nagrađen je Dekanovom nagradom te triput Rektorovom nagradom. Dosad je ostvario brojne operne uloge u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu: Guglielmo (Così fan tutte), Baron Duphol, Markiz D’Obigny (La traviata), Marullo (Rigoletto), Sagrestano (Tosca), Moralles (Carmen), Govornik (Čarobna frula), Povjerenik (Madama Butterfly), Fiorello (Seviljski brijač), Perichaud (Lastavica), Benoit (La Bohème), Levi (Nikola Šubić Zrinjski) i Vagav (Judita). Na Korkyra baroque festivalu nastupio je u ulozi Uberta (Služavka gospodarica). Koncertno je nastupio u djelima Mozarta, Beethovena, Bacha, Charpentiera, Gounoda, Durufléa, Saint-Saënsa, Schuberta, Fauréa, Händela, Papandopula i Michaela Haydna. Usavršavao se na majstorskom tečaju Thomasa Hampsona te na Laboratoire Lyrique radionici u Luksemburgu. Surađivao je s brojnim dirigentima (P. G. Morandi, L. Passerini, E. Boncopagni, I. Repušić, S. Dinić, A. Kalajdžić, I. Hut, S. Krečič, I. Lipanović, I. Šego) i redateljima (H. de Ana, P. F. Maestrini, M. Pontiggia, K. Dolenčić, A. Bernard). Solist je Opernoga studija HNK-a Zagreb. Trenutno je na završnoj godini doktorskoga studija s područja biomedicine na Medicinskom fakultetu u Splitu; istražuje vokalnu patologiju glasovnih profesionalaca i studenata pjevanja.

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama. Saznaj više