28.09.2011. Poljski orkestar 18. stoljeća

Franjevačka crkva, 19,30 sati

Poljski orkestar 18. stoljeća, Kraków

Jolanta Kowalska
, sopran
Tomasz Ślusarczyk, truba

Paul Esswood, dirigent

 

Program:
Georg Friedrich Händel   (1685.-1759.)

Eternal Source of Light, HWV 74
Arija iz „Birthday Ode for Queen Anne“

 

Arcangelo Corelli    (1653.-1713.)

Sonata a Quattro, WoO 4
Grave
Allegro
Grave
Allegro
Allegro

 

Antonio Vivaldi   (1678.-1741.)  

Nulla in mundo pax sincera, RV 630, motet
Nulla in mundo pax sincera, Larghetto, arija
Blondo colore, recitativ
Spirat anguis, Allegro, arija
Alleluia, arija

 

*****


Georg Friedrich Händel    

Ouverture u D-duru, HWV 341
Iz „Water Piece“
Ouverture
Allegro
Air
Moderato
March

Johann Sebastian Bach 
   (1685.-1750.)

Mein Herze schwimmt im Blut, BWV 199, kantata
Mein Herze schwimmt im Blut, recitativ
Stumme Seufzer, stille Klagen, arija
Doch Gott muß mir genädig sein, recitativ
Tief gebückt und voller Reue, arija
Auf diese Schmerzensreu, recitativ
Ich, dein betrübtes Kind, koral
Ich lege mich in diese Wunden, recitativ
Wie freudig ist mein Herz, arija

 

O izvođaču:

Poljski orkestar 18. stoljeća osnovao je 2007. godine međunarodno afirmirani barokni trubač Tomasz Ślusarczyk. Članovi su glazbenici s područja Krakówa, uključujući i voditeljicu Violettu Szopa-Tomczyk. Glavni dirigent orkestra je poznati engleski kontratenor i dirigent Paul Esswood. Među osnivačima su bili i sopranistica Katarzyna Wiwer i bas Marcin Wolak, budući da je ansambl uglavnom izvodio i snimao vokalnu glazbu. Orkestar je do sada ugostio mnoge poljske i strane glazbenike, uključujući R. Habu, P. Hansona, M. Toporowskog, J. Cornwella i J. Oxleyja. Orkestar koristi instrumente razdoblja ovisno o repertoaru koji izvodi. Specijaliziran je za ranu poljsku glazbu s naglaskom na liturgijskim djelima, posebno onima koja su nepoznata i rijetko izvođena. Takvi su projekti uključivali Missu Tridentinu i Requiem Sarmackie, kao i Stabat mater J. Engela i Missu Sti Henrici Heinricha I. F. Bibera. Orkestar je nastupao na festivalima poput The Colours of Poland (Łowicz 2008., 2009.) i na međunarodnom festival Salesian Summer. Orkestar je za tvrtku Musica Claromontana 2008. godine snimio djela Amanda Ivančića u okviru ciklusa „Glazba Jasne Góre“.

 

Britanski kontratenor i dirigent Paul Esswood dobro je poznat posjetiteljima Varaždinskih baroknih večeri. Slušatelji ga se zacijelo sjećaju iz 2002. godine, kada je ravnao Cavallijevom Operom Pompeo Magno, za što mu je bila dodijeljena Nagrada Ivan Lukačić, zatim iz 2003. godine, kada je pjevao s muškim ansamblom Pro Cantione Antiqua i priredio recital Vivaldijevih i Scarlattijevih djela sa Zagrebačkim solistima, te iz 2009. godine, kada je nastupao s poljskom sopranisticom Jolantom Kowalskom (te godine dobitnicom Nagrade Jurica Murai). Pjevač koji je nastupao u opernim kućama diljem Europe i Amerike, prvi kontratenor koji je ikada nastupio u milanskoj Scali, umjetnik čije je audio i televizijske snimke imala prilike čuti i vidjeti publika u mnogim državama, Paul Esswood se danas najviše posvećuje dirigiranju i kao šef-dirigent Poljskog orkestra 18. stoljeća osobitu pozornost posvećuje poljskoj duhovnoj glazbi. Iskustva koja je u izvođenju barokne glazbe stekao kao vokalni umjetnik primjenjuje Paul Esswood danas kao dirigent brojnih izvedbi Purcellovih, Händelovih, Bachovih i djela drugih majstora, a nastupa u Velikoj Britaniji, Rusiji, Izraelu, Egiptu i Poljskoj. Na njegovom su repertoaru kapitalna djela barokne glazbe, a svoja znanja prenosi mlađim generacijama kao gost-profesor na Glazbenoj akademiji u Gdańsku.