Srijeda, 27. rujna
Franjevačka crkva 20.00 sati

 

 

Ensemble Dialogos

 

Program:

 

Hekuba

prema tekstu Marina Držića (1559.) i Lodovica Dolcea (1543.)

 

Uloge:
Katarina Livljanić, Hekuba
Francisco Mañalich, duh Polidora, Poliksena, Polinesto
Tonko Podrug, Ulise
Milivoj Rilov, Agamemnon
Srećko Damjanović, sluga

Kor:
Kantaduri
Joško Ćaleta, glas i umjetničko vodstvo
Srećko Damjanović, glas
Nikola Damjanović, glas
Tonko Podrug, glas
Milivoj Rilov, glas

Instrumenti:
Norbert Rodenkirchen, flaute, dvojnice
Albrecht Maurer, viela, lijerica
Francisco Mañalich, viola

Režija, scenografija, kostimi, titlovi: Sanda Hržić
Glazbeno vodstvo, libreto: Katarina Livljanić

Glazbena rekonstrukcija: Katarina Livljanić, Francisco Mañalich, Joško Ćaleta
Instrumentalna glazbena rekonstrukcija: Norbert Rodenkirchen, Albrecht Maurer

Glazbeno-scenska izvedba s titlovima na hrvatskome jeziku
Prijevod: Vojo Šindolić i Katarina Livljanić
Rasvjeta i tehnika: Srećko Damjanović

 

Pjevačica i muzikologinja Katarina Livljanić (Zadar, 1966.) međunarodna je stručnjakinja za srednjovjekovnu glazbu i izvedbu gregorijanskoga korala. Nakon magisterija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u Parizu je doktorirala na problemima usmene i pisane tradicije srednjovjekovne glazbe, istovremeno se usavršavajući u pjevanju. Gotovo dvadeset godina bila je redovna profesorica na odjelu za srednjovjekovnu glazbu na pariškome sveučilištu Sorbonne, a od 2019. predaje  pjevanje srednjovjekovne i renesansne glazbe na Schola Cantorum Basiliensis. Redovno gostuje kao predavačica ili rezidencijalna umjetnica na raznim europskim i američkim sveučilištima, među ostalim na sveučilištima Harvard, Yale, Notre Dame, Wellesley itd. Autorica je brojnih članaka o srednjovjekovnom pjevanju objavljenih u specijaliziranim časopisima širom svijeta te sveska u prestižnoj zbirci Paléographie Musicale, koju su u 19. stoljeću pokrenuli benediktinci u Solesmesu. Od 2021. godine umjetnička je voditeljica ciklusa rane glazbe na Glazbenim večerima u sv. Donatu u Zadru. Na najvećem međunarodnom festivalu rane glazbe u Utrechtu Katarina Livljanić ove je godine gostujuća umjetnička suvoditeljica.

 

Ansambl Dialogos, specijaliziran za srednjovjekovno pjevanje i liturgijski teatar glagoljaške tradicije, utemeljila je 1997. godine Katarina Livljanić.  Okuplja pjevače i instrumentaliste različitog porijekla i iz različitih zemalja kako bi oživio usmenu i pisanu glazbenu tradiciju od srednjega vijeka do danas. Putem istraživanja Katarine Livljanić programi Dialogosa omogućavaju publici širom svijeta ponovno otkrivanje nepoznatih repertoara s težištem na južnoslavenskom svijetu. Dialogos nastupa na najprestižnijim festivalima i koncertnim dvoranama širom svijeta, među ostalima u Cité de la musique u Parizu, BOZAR u Bruxellesu, Međunarodnom festivalu u Edinburghu, sezoni WDR-a u Kölnu, festivalima u Utrechtu i Antwerpenu (gdje je 2012. godine Katarina Livljanić bila i gostujuća umjetnička savjetnica), u Bostonu na Early Music Festivalu, Lincoln Centru te Muzeju Metropolitan u New Yorku, zatim Kanadi, Australiji, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući brojne radio i TV produkcije. Francuski i međunarodni kritičari hvale kreativnost glazbenih odabira Ansambla, istančanu interpretaciju kao i istraživanje koje prati svaki novi projekt.  Ansambl je za svoje projekte i diskografska izdanja dobio niz nagrada, kao što su Diapason d’Or, Choc  iz Monde de la Musique, Coup de Coeur  Akademije Charles-Cros, Nagradu „Judita“ Splitskog ljeta 2007., Nagradu „Ivo Tijardović“ Hrvatskog doma u Splitu 2021., gdje je Katarina Livljanić s Ansamblom Dialogos u sezoni 2023. i rezidentna umjetnica.

 

Vokalni ansambl Kantaduri osnovan je 2008. godine na inicijativu Katarine Livljanić (Ansambl Dialogos) za potrebe projekta Dalmatica. Ansambl pod vodstvom etnomuzikologa Joška Ćalete okuplja iskusne (klapske) pjevače koji su u isto vrijeme uspješni umjetnički voditelji, skladatelji, aranžeri i glazbeni producenti na području klapskog pjevanja kao i srodnih tradicijskih glazbenih žanrova. Kroz glazbeni doživljaj zajedničkog javnog nastupa Kantaduri se okušavaju u predstavljanju najrazličitijih primjera hrvatske vokalne tradicijske baštine dinarskog i jadranskog areala. Njihova aktivnost je periodična, što je i novost i posebnost u praksi klapskog pokreta koji obično predstavljaju izvedbeni sastavi stalnih postava koje definira konstantnost kako djelovanja tako i nastupa.

 

Joško Ćaleta (Trogir, 1964.) etnomuzikolog je, glazbeni pedagog, skladatelj, glazbeni producent i dirigent. Na Muzičkoj akademiji u Splitu diplomirao je glazbenu kulturu, a etnomuzikologiju magistrirao na University of British Columbia u Vancouveru te doktorirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (2012.). Od 1997. godine stručni je suradnik Instituta za etnologiju i folkloristiku. Član je stručnih, savjetodavnih i ocjenjivačkih komisija, smotri i festivala diljem Hrvatske (Međunarodna smotra folklora, Pasionska baština u Zagrebu, Festival dalmatinskih klapa u Omišu, Smotra folklora Dalmacije u Metkoviću). Sudionik je četrdesetak međunarodnih skupova vezanih uz temu tradicijske glazbe i plesa, a autor je brojnih znanstvenih i stručnih članaka objavljenih u uglednim svjetskim i domaćim publikacijama. Uz to je i producent niza značajnih nosača zvuka hrvatske tradicijske glazbe i klapskog pjevanja. Teme koje istražuje uglavnom su vezane uz vokalnu glazbenu tradiciju, svjetovnu i sakralnu, dalmatinskog priobalja, otoka i zaleđa. Godine 2008. osniva Ansambl Kantaduri s kojim, u suradnji s Ansamblom Dialogos (Katarina Livljanić), ostvaruje niz zapaženih projekata u Francuskoj (Dalmatica, Heretical angels).