27.09. 2020.
Belec, Crkva sv.Marije Snježne u 17 sati

Sofija Cingula, mezzosopran 
Zlata Životić, čembalo

 

PROGRAM:

Engleski barokni majstori

Henry Purcell (1659.-1695.)

      Dido’s lament (‘Dido and Aeneas, Z.626)- Thy hand Belinda-recitativ

      When I am laid in earth-arija

      Ground in c , Z.D221

     O, let me weep (arija iz opere Vilinska kraljica, Z. 629)

     A Ground in Gamut, Z.645

     I attempt from Love’s sickness to fly;

     They tell us you mighty powers above (arije iz opere Indijska kraljica, Z 630)

William Babell (1690.-1723.)

      Suita br. 1 u F-duru (Suits of the most celebrated lessons)

             Prelude-Presto

     The Overture di Rinaldo by Handel-Vivace

Allegro – Adagio – Giga

    Would you I the thing discover -arija

George Frideric Handel (1685.-1759.)

     Deh, piangete, oh mesti lumi-arija Cornelie (Giulio Cesare)

    Cessa omai di sospirare! arija Cornelie (Giulio Cesare)

    Suita br. 4-Allemande, Courante, Sarabande, Gigue

   Lascia chio pianga- recitativ i arija (from ‘Rinaldo’)

 

 

Sofija Cingulamezzosopranrođena je 1977. godine u Zaboku. Glazbeno školovanje započela na Glazbenoj školi u Varaždinu. Solo pjevanje upisuje u klasi profesorice Darije Hreljanović. Od akademske godine 1995./1996. započinje studij Solo pjevanja na Sveučilištu za glazbu i glumu u Beču. Dodiplomski studij završava te započinje i završava magisterij na smjeru Opera (pjevačka klasa mag.art. Sebastian Vittucci, operni studio prof. Curt Malm i prof. Uwe Theimer). Magisterij na smjeru Lied i Oratorij upisuje najprije u klasi primadone KS Marjane Lipovšek, a zatim u klasi poznatog opernog prvaka, koncertnog umjetnika i skladatelja KS Roberta Holla, kod kojega, u akademskoj godini 2006./2007. uspješno završava i taj dio studija. Od 2006. godine stručno se usavršava na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Lidije Horvat-Dunjko, a od 2015. godine surađuje s proslavljenom primadonom i vokalnom pedagoginjom Dunjom Vejzović.

Koncertni i operni nastupi mezzosopranistice Sofije Cingula obuhvaćaju širok i raznolik repertoar – od rane glazbe sve do modernih praizvedbi suvremenih autora koji joj nerijetko i posvećuju svoje skladbe. Do sada je surađivala s mnogim hrvatskim i inozemnim dirigentima, ansamblima i poznatim umjetnicima. Promotorica je rada hrvatskih skladateljica i skladatelja u inozemstvu – posebno se bavi autorima varaždinskog i istarskog skladateljskog kruga te ženskim skladateljicama s naših prostora.

Vokalnom pedagogijom Sofija Cingula aktivno se bavi već više od deset godina. Predstojnica je Odsjeka studija Solo pjevanja i Odsjeka studija Klavira. Sudjeluje i u radu mnogih hrvatskih i međunarodnih umjetničkih i pedagoških radionica, seminara i simpozija te je autorica nekolicine radova, predavanja i prezentacija koje vokalnoj tehnici i pedagogiji pristupaju s aspekta znanosti i najnovijih znanstvenih istraživanja.

Članica je prosudbenih komisija međunarodnih natjecanja iz solo pjevanja i komorne glazbe.

  1. godine bila je asistentica redatelju Christianu Romanowskom u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci, u predstavama „InferNo“ Milka Kelemena (kojim se Dunja Vejzović vratila opernoj sceni i debitirala na riječkoj pozornici) te „Oedipus Rex“ Igora Stravinskog. Iste je godine, u Hrvatskome narodnom kazalištu u Varaždinu  nastupila u ulozi Daphne u Charpentiereovoj operi „Umišljeni bolesnik“ (redatelj: Ozren Prohić) pod dirigentskom palicom maestra Saše Britvića.
  2. godine svečanim je koncertom u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu uz Hrvatski barokni ansambl pod umjetničkim vodstvom violinistice Laure Vadjon obilježila 20 godina umjetničkog rada. Od iste godine sudjeluje i u kreiranju posebnog koncepta muziciranja – Koncert u mraku – na kojem nastupa uz sopranisticu Jelenu Štefanić, glumca Vojina Perića, pijanisticu Ivanu Godec Vinceković i gitaristu Darka Rušeca.

Od sezone  2016./2017. pjevajući ulogu Abuele u de Fallinoj operi „La vida breve“,  debitirala i na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci, u koje se u sezoni 2017./2018. vratila i kao asistentica redatelju Christianu Romanowskom te umjetničkoj voditeljici Dunji Vejzović u produkciji opere Norma Vincenza Bellinija.

 

 

Križevačka čembalistica ZLATA ŽIVOTIĆ diplomirala je na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji 2006. godine na Odsjeku za kompoziciju i glazbenu teoriju, a 2007. godine čembalo u razredu profesorice Višnje Mažuran kod koje je 2009. godine završila i umjetničko usavršavanje kao prva postdiplomantica čembala u povijesti zagrebačke Akademije. Usavršavala se na  majstorskim seminarima za baroknu glazbu pod vodstvom priznatih umjetnika (Dickson, Lönnerberg, Cummings, Mihajlovič, i dr.), kao i na seminarima za glazbenu teoriju i pedagogiju. Članica je strukovnih udruga- Hrvatskog društva glazbenih umjetnika, Hrvatske udruge čembalista ‘Continuo’, Hrvatskog društva glazbenih teoretičara i Glazbene udruge ‘Opus’.

Podjednako razvija umjetničku i pedagošku  djelatnost: nastupa solistički  i u komornim sastavima, njegujući tako autentično izvođenje stare glazbe. Osnivačica je ansambla Musica Antiqua Zagreb, djelovala je  u  komornim vokalnim ansamblima ‘Solisti sv. Marka’ i  ‘Antiphonus’. Ostvarila je brojne nastupe u gradovima diljem Hrvatske od kojih ističe niz solističkih recitala i  festivalskih nastupa (Hrvatski glazbeni zavod,   Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog na tribini D. Lukić, Varaždinske barokne večeri, Glazbene večeri u sv. Donatu, Mali festival čembala, riječki Festival komorne glazbe, orguljski festival u Požegi, zagrebački Bienalle, i dr.), kao i u inozemstvu (Slovenija, Italija, Irska, Austrija).  Iznimno je aktivna na kulturnom planu Grada Križevaca priređujući samostalne recitale i surađujući na zajedničkim koncertima sa svim gradskim ansamblima kao korepetitor ili solist.

Od 2005. godine bavi se pedagoškim radom u Glazbenoj školi Alberta Štrige u Križevcima, te je radila kao vanjski suradnik na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. U križevačkoj je Školi  Pročelnica Odjela za teorijske glazbene predmete i čembalo,  gdje je 2008. godine je utemeljila i nastavu čembala. Mentorica je učenicima osvajaju najviše nagrade na državnim i međunarodnim natjecanjima u disciplinama solfeggio, komorni sastavi i kompozicija. Predavačica je na stručnim seminarima iz područja barokne glazbe, solfeggia i harmonije.  Od strane Agencije za odgoj i obrazovanje promovirana je u zvanje profesora mentora, uz to je i dobitnica nagrade ‘Oskar znanja’.  Koautorica je projekta ‘Međunarodno natjecanje mladih glazbenika Sonus’ za disciplinu solfeggio i članica Ocjenjivačkog suda u istoj disciplini.