Subota, 27.rujna
Dvorac Trakošćan, Viteška dvorana, 11.00 sati
Maya Amir, sopran
Iberian Ensemble
Alexandre Andrade, barokna flauta
David Cruz, barokni violončelo
Ivan Oliveira, teorba i barokna gitara
Amor Mediterráneo
Tarquinio Merula
Folle è ben che si crede
José Marín
No piense Menguilla ya
Anonymus
Vuestros ojos tienen d'Amor no sé qué
Juan Hildalgo
Con tanto respeto adoro
Sebastián Durón
Sosieguen descansen
Domenico Scarlatti
Sonata u e-molu, K. 81
Benedetto Ferrari
Amanti, io vi so dire
Georg Friedrich Händel
Mi palpita il cor, HWV 132b
Kantata za sopran, obou, gudače i basso continuo
Recitativo: Mi palpita il cor, mi mancano i spirti
Aria: Ho tanti affanni in petto
Recitativo: Ma che? Dove? Qual aura è questa?
Aria: Dolce nume de’ mortali
Recitativo: Ah! che respiro appena
Aria: Fosco genio, a morte io corro
Carlos Seixas
Sonata br. 23 u d-molu
Adagio
Jiga, Allegro
Minuet
Tradicionalnalna ladinska pjesma
Avre tu puerta cerrada
Los guisados de la berenjena
Frederico de Brito, Ferrer Trindade
Canção do mar
Júlio de Sousa
Saudade Vai-Te Embora
Izraelska mezzosopranistica Maya Amir specijalizirana je za povijesno informirano izvođenje opere 17. i 18. stoljeća, s izraženim interesom za svjetsku glazbu i autorsko stvaralaštvo na hebrejskom jeziku. Nastupala je u produkcijama diljem Europe i Izraela te surađivala s ansamblima kao što su Barrocade, La Phoenix, Kölner Akademie, Ensemble Piris Eliyahu, Avventura Barocca, Hortus Musikus, Czech Ensemble Baroque i mnogi drugi. Dobitnica je nagrada na međunarodnim natjecanjima u Frovilleu i New Yorku, te sudionica majstorskih radionica Joyce DiDonato u Carnegie Hallu. Bila je članica ugledne Académie Musicale Philippe Jaroussky u Parizu. Školovala se na Schola Cantorum Basiliensis u klasi Rose Dominguez, na Visokoj školi za glazbu u Leipzigu (HMT Leipzig) u klasi Elvire Dreßen te na Sveučilištu u Tel Avivu u klasi Efrat Ben-Nun. Među njezinim opernim ulogama ističu se: Cherubino (Le Nozze di Figaro), Aminta (L’Olimpiade), Piacere (Il Trionfo del Tempo e del Disinganno), Riccardo (Il Trionfo dell’Onore), naslovna uloga u Rodelindi i Alcini. Nastupala je u u Bach Archivu u Leipzigu, Gare du Nord u Baselu, Arvo Pärt Centru, palači Kadriorg u Tallinnu i u La Seine Musicale te na festivalima kao što su Festtage Alter Musik Basel, Abu Gosh Festival, Glasperlenspiel Festival i Varaždinske barokne večeri. Godine 2022. objavila je svoj prvi live album Night on the Waters, koji donosi mediteranske skladbe na razmeđi klasike, španjolske i arapske glazbe. Godine 2024. osnovala je vlastiti ansambl Avventura Barocca sa sjedištem u Baselu.
Projekt Iberian Ensemble je 2012. godine pokrenuo Alexandre Andrade s ciljem da se izvodilaštvo i muzikološka istraživanja iberske instrumentalne glazbe 18. stoljeća međusobno povežu. U području glazbenog obrazovanja, projekt nastoji poticati suradnju i razmjenu znanja među mladim glazbenicima na području instrumenata koji su se koristili u ranoj glazbi. Polazeći od traversa (barokne flaute), ansambl uključuje i druge instrumente – barokni obou, fagot, šalmaj, baroknu violinu – uz pratnju čembala, baroknog violončela, viole da gamba i barokne lutnje. Iberian Ensemble nastupa u raznim sastavima, ovisno o zahtjevima pojedinog repertoara. Stilsko bogatstvo iberskog i talijanskog baroknog repertoara, kao i njihove povijesne poveznice s Brazilom, predstavljaju izazov i nadahnuće za sve članove ansambla, s težištem na povijesno utemeljenom izvođenju. Od osnutka, Iberian Ensemble surađuje s lokalnim vlastima, udrugama, sveučilištima, muzičkim akademijama i konzervatorijima, muzejima, festivalima i kulturnim institucijama u Portugalu, Španjolskoj, Engleskoj, Hrvatskoj, Češkoj, Srbiji i Brazilu.
Alexandre Andrade portugalski je flautist i pedagog, specijaliziran za ranu glazbu. Profesor je na ISEIT-Viseu, Instituto Piaget (Portugal), gostujući profesor na Saveznom sveučilištu Alagoas i Saveznom sveučilištu Bahia (Brazil), te profesor flaute na Glazbenom konzervatoriju JOBRA (Portugal). Diplomirao je metodiku nastave flaute na Sveučilištu u Aveiru u klasi Pedra Couta Soaresa, završio magistarski studij iz interpretacije na Waterford Institute of Technology u Irskoj te interpretacije rane glazbe – barokne flaute na ESMAE-u (Porto) u klasi Olava Barrosa. Doktorirao je na Sveučilištu u Aveiru s disertacijom Prisustvo poprečne flaute u Portugalu od 1750. do 1850. – repertoar i izvedba. Djelovao je u baroknim orkestrima pod vodstvom Pedra Souse e Silve, Ane Mafalde Castro, Benjamina Chéniera i Marca Ceccata. Osnivač je ansambala Ars Iberica, Iberian Ensemble i Ventos do Atlântico, s kojima nastupa i vodi edukacije iz rane glazbe diljem Europe i Brazila.
Ivan Oliveira brazilski je glazbenik specijaliziran za teorbu i baroknu gitaru. Školovao se u Tatuíju (Brazil) i na ESMAE-u u Portu, gdje trenutno studira lutnju. Nastupao je s brojnim ansamblima i orkestrima u Brazilu i Portugalu, uključujući Orquestra Barroca do Brasil, Trupe Barroca, Barca Dell 700 i O Bando de Surunyo. Redovito surađuje u Projektu Encadeamentos i s ansamblom Iberian Ensemble. Usavršavao se kod uglednih pedagoga kao što su Daniel Morais, Dolores Costoyas, William Carter, Regina Albanez and Kajsa Dahlbäck. Težište njegovog interesa trenutno je izvođenje bassa continua.
Portugalski čelist David Cruz diplomirao je na Nacionalnoj akademiji za orkestar u Lisabonu u klasi Paula Gaia Lime. Usavršavao se u SAD-u na Sveučilištu Indiana kod Tsuyoshija Tsutsumija i Jánosa Starkera. Od 2001. do 2003. bio je član Omladinskog orkestra Europske unije, nastupajući među ostalim pod ravnanjem Colina Davisa i Vladimira Ashkenazyja. Također je bio vođa dionice violončela Atlantic Coast Symphony Orchestra. Doktorirao je na Sveučilištu u Bostonu, kod Michaela Reynoldsa i Georgea Neikrua. Posvećeno mu je više skladbi, među kojima se ističu Passo Cruzado Igora Iwaneka i Circumloquios Enrevesados Alejandra Castilla. Tijekom doktorskog studija usmjerava se i na ranu glazbu te kod Sare Freiberg studira interpretaciju i izvedbu rane glazbe na baroknom violončelu, a kod Laure Jeppeson violu da gambu. Usavršavao se i na majstorskim tečajevima kod Phoebe Carrai i Stanleyja Ritchieja. Kao barokni violončelist i gambist nastupa solistički i u ansamblima, uključujući Boston University Baroque Ensemble, Add Libitum te u duu s čembalistom Frederikom Jodryjem (Brown University). Od 2013. do 2018. bio je umjetnički ravnatelj festivala Violoncelos de Sta. Cristina / Sta Cristina International Cello Festival. Trenutno predaje na Sveučilištu u Aveiru, Institutu Jean Piaget u Viseuu i Katoličkom sveučilištu u Portugalu te redovito održava koncerte i majstorske radionice u Portugalu, Španjolskoj, Brazilu i SAD-u.