Nedjelja, 26. rujna 2021.
 

Hrvatski barokni ansambl

Nikolina Hrkač, sopran
Ana Benić, poprečna flauta
Krešimir Fabijanić, truba
Hiwote Tadesse i Dagmar Korbar, viole
Domen Marinčič i Mauro Colantonio, viole da gambe
Pavao Mašić, čembalo
 
Program:
U čast majstoru Johann Sebastian Bach
Brandenburški koncert br. 5 za poprečnu flautu, violinu, čembalo, gudače i basso continuo u D-duru/Brandenburg concerto no. 5 for transverse flute, violin, harpsichord and basso continuo in D major, BWV 1050
Allegro
Affetuoso
Allegro
Brandenburški koncert br. 6 za 2 viole, 2 viole da gamba, violončelo, violone i čembalo u B-duru/Brandenburg concerto no. 6 for 2 violas, violas da gamba, cello, violone and harpsichord I B flat major, BWV 1051
Bez oznake tempa/without tempo indication
Adagio ma non tanto
Allegro
Jauchzet Gott in allen Landen, kantata/cantata, BWV 51
Aria: Jauchzet Gott in allen Landen
Recitativo: Wir beten zu dem Tempel an
Aria: Höchster, mache deine Güte
Choral: Sei Lob und Preis mit Ehren
Aria: Alleluja
 

Hrvatski barokni ansambl najznačajniji je hrvatski ansambl specijaliziran za povijesno obaviještenu interpretaciju glazbe baroknog razdoblja i bliskih epoha, na originalnim glazbalima i njihovim replikama. Ansambl je utemeljen 1999. godine i okuplja glazbenike mlađe generacije, zaljubljenike u iskonski zvuk i stilski osviještenu interpretaciju koja je u skladu s duhom i poetikom vremena u kojem je nastala. Ravnateljica Ansambla renomirana je violinistica Laura Vadjon. Uz 20 godina održavanja ciklusa koncerata u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu redoviti su gosti brojnih domaćih i stranih festivala (Varaždinske barokne večeri, Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Korčulanski barokni festival, Zagrebački barokni festival, Glazbene večeri u Sv. Donatu, Histria festival, Osorske glazbene večeri, Koncerti u Eufrazijani, Rovinjsko glazbeno ljeto, Lubeničke večeri, Ljetne priredbe u Krku, Pasionska baština, Organum Histriae, Barokna glazba u baroknoj crkvi u Osijeku, Mostarski festival, Paško ljeto, Brodsko ljeto, Festival hrvatske glazbe u Beču, Festival duhovne glazbe srednjoeuropskih zemalja u Rimu, Beogradski festival rane muzike, Festival Brežice, Festival Tesori musicali Toscani u Pisi, Festival Misiones de Chiquitos, Bolivija, Festival Esteban Salas, Havana - Kuba, Tartini Festival u Piranu, Festival in old Krakow... kao i drugih festivala u Austriji, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Finskoj, Švedskoj, Francuskoj, Belgiji, Slovačkoj, Estoniji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Argentini, Španjolskoj, Portugalu....
HRBA je u proteklih dvadeset godina ostvario suradnju s ponajboljim svjetskim umjetnicima, specijalistima za izvođenje barokne glazbe. Ovo je popis imena najznačajnijih gostiju - prijatelja Ansambla koji stalno raste: Catherine Mackintosh, Herve Niquet, Enrico Onofri, Laurence Cummings, Andreas Helm Rachel Brown, Alessandro Tampieri, Jaap ter Linden, Richard Egarr, Jacques Ogg, Werner Ehrhardt, Marcello Gatti, Stefano Montanari, Aapo Hakkinen, Philip Pickett, David Staff, Theresa Caudle, Russel Gilmour, Peter van Hauwelingen, Mimi Mitchel, Christopher Lawrey, Hugo Hymas, Mitchell Sandler, Shalev Ad-El, Adrian Butterfield, Peter Lönnerberg, Ryo Terakado, David Bates, Peter van Heyghen, Gail Hennesy, Andrew Lawrence King, Benjamin Bayl... Ansambl surađuje i s Vokalnim ansamblom Antiphonus te sa zborovima Cantores Santi Marci i I. G. Kovačić.
U programima HRBA zastupljeni su i hrvatski kompozitori, odnosno oni koji su djelovali na ovom području (F. Sponga-Usper, G. Usper, T. Cecchini, V. Jelić, I. Lukačić, G. Puliti, L. Sorkočević, M. Stratico, I. M. Jarnović...). HRBA je zaslužna za prve trajne snimke njihovih djela na starim instrumentima iz pročišćenih partitura bez redakcijskih intervencija. Hrvatski barokni ansambl dobitnik je Diplome Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika 2001., Nagrade Orlando Dubrovačkih ljetnih igara 2014., Nagrade Ivan Lukačić Varaždinskih baroknih večeri 2016. i Nagrade Grada Zagreba 2020. Zbog posebno zanimljivih, virtuoznih, živih i angažiranih interpretacija glazbena ih kritika kao i publika svrstavaju u sam vrh hrvatske glazbene reprodukcije.