Nedjelja, 26. rujna 2021.
John Dowland
Come again, sweet love
John Dowland
La Mia Barbara
Robert Johnson
Have you seen but a white lily grow?
John Dowland
Praeludium
Robert Johnson
Woods, rocks, and mountains
John Dowland
Farewell Fancy
Orlando Gibbons
The silver swan
Gaspar Sanz
Preludio por la Cruz, o Capricho arpeado & Sesquialtera
José Marin
Ojos, pues me desdeñáis
Gaspar Sanz
Jácaras
José Marin
No piense Menguilla ya
Gaspar Sanz
Marizápalos
Jean Baptiste Lully
Sé que me muero
Lucija Spevec (Varaždin, 1999) je studentica četvrte godine solo pjevanja na Akademiji za glazbu i izvedbenu umjetnost u Beču (Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien) u klasi Gabriele Lechner. Glazbeno obrazovanje započinje s 5 godina svirajući klavir, a pjevačko obrazovanje započela je u Glazbenoj školi u Varaždinu kod Darije Hreljanović. Bila je članica Kazališnog studija mladih Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu.
Sudjelovala je u mnogim glazbenim projektima kao što je mjuzikl Grozdana na zrnu papra, operi Le nozze di Figaro W.A. Mozarta u kazalištu dvorca Schönbrunn i dr. Redovito nastupa na mnogim koncertima u zemlji i inozemstvu.
Profesionalni debi ostvarila je u prosincu 2019. godine u HNK u Varaždinu kao Manja u opereti Grofica Marica E. Kalmana u koprodukciji HNK Varaždin i Gradskog kazališta Komedija u Zagrebu pod ravnanjem maestra Krešimira Batinića te u režiji Ozrena Prohića.
2020. godine sudjelovala je realizaciji autorskog albuma Davora Bobića koji je nominiran za nagradu Porin u kategoriji najboljeg albuma klasične glazbe.
Pohađala je seminare te surađuje sa mnogim glazbenim umjetnicima i pedagozima kao što su: Claudia Visca, Vlatka Oršanić, Mario Steller u Bečkoj Državnoj Operi (Wiener Staatsoper), mag. Istvan Bonyhadi, Gabriele Lechner, Danijel Oto, Regina Schörg, mo. Krešimir Batinić mo. Davor Kelić, mo. Christian Pollack, mo. Christoph Ulrich Meier, red. Kateryna Sokolova, red. Marie Helle, red. Robert Simma, red. Ozren Prohić, red. Wolfgang Dosch.
Igor Paro, hrvatski lutnjist i gitarist, klasičnu gitaru diplomirao je na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu 1986. godine u klasi Darka Petrinjaka. Studirao je ranu glazbu, renesansne i barokne lutnje od 1988. do 1994. godine u klasi Eugena Domboisa i Hopkinsona Smitha na Scholi Cantorum Basiliensis u Baselu, Švicarska.
Usavršavao se na majstorskim radionicama vodećih svjetskih lutnjista kao što su Jakob Lindberg, Nigel North, Robert Crawford Young, Ken Zuckerman, Peter Croton, Anthony Rooley, Pat O'Brien, Yasunori Imamura.
Jedan je od pionira lutnje i povijesno obavještene interpretacije renesansne i barokne glazbe u Hrvatskoj. Kao solist i član različitih ansambala za ranu glazbu nastupao je u inozemstvu i na gotovo svim značajnijim festivalima u Hrvatskoj, sudjelujući u brojnim modernim praizvedbama hrvatske i europske renesansne i ranobarokne glazbene baštine. Surađivao je, među ostalima, s ansamblima Antifonus i Camerata Garestin te s istaknutim hrvatskim pjevačima kao što su Dunja Vejzović, Max Emanuel Cenčić, Ivana Lazar. Surađivao je u kazališnim projektima s Tahirom Mujičićem, Enesom Kiševićem, s kazalištem lutaka Lutonjica Toporko i s kazalištem za djecu POCO LOCO.
2017. godine osnovao je barokni ansambl Capella Zriniana s ciljem istraživanja i predstavljanja glazbe iz vremena i okruženja Zrinskih i Frankopana. Ansambl je premijerno nastupio 2017. godine na 47. Varaždinskim baroknim večerima, a potom i u brojnim drugim gradovima.
Parovi koncertni nastupi odlikuju se stilski i tematski brižljivo zaokruženim programima, pri čemu svira na vjernim replikama odgovarajućih povijesnih glazbala, od renesensne lutnje i vihuele do različitih vrsta baroknih lutnji, teorbu, za basso continuo i solo repertoar, baroknu mandolinu, uključujući i razne vrste povijesnih gitara, od barokne gitare, sve do današnje klasične gitare.
U suradnji s glumcem Zoranom Kelavom autor je zapaženih glazbeno-pjesničkih recitala posvećenih hrvatskoj renesansnoj i baroknoj baštini.
Uključenjem još nekih glazbenika u rad renesansnog dua Paro/Kelava, 2018. godine osnovan je renesansni ansambl PLAVCA NOVA, posvećen istraživanju i izvođenju hrvatske renesansne glazbe.
2019./2020. Igor Paro je stručni savjetnik za renesansnu glazbu te autor i izvođač originalne glazbe za igrani film „Ribanje i ribarsko prigovaranje“ o hrvatskom renesansnom pjesniku Petru Hektoroviću u režiji Milana Trenca. Na Pula Film Festivalu u rujnu 2020. godine za taj rad dobio je i Zlatnu Arenu za najbolju glazbu u filmu.
U lipnju 2021. premijerno je na Dvigrad Festivalu i u Zagrebu izveden koncertni projekt posvećen u cijelosti Marku Maruliću i velikoj 500. obljetnici prvog objavljivanja njegove Judite, čime je ansambl PLAVCA NOVA pod umjetničkim vodstvom Igora Para, uz već prethodno izvedene koncertne programe posvećene Petru Zoraniću (2019.) i Petru Hektoroviću (2018.), zaokružio veliku obljetničku renesansnu trilogiju hrvatskog renesansnog pjesništva i glazbe.
Od 2011. godine predaje klasičnu gitaru i komornu glazbu na Umjetničkoj školi Franjo Lučić u Velikoj Gorici. Piše stručne članke, objavljuje moderne transkripcije renesansne i barokne glazbe za lutnju i održava predavanja i majstorske radionice za ranu glazbu i lutnju.
Član je HDGU (Hrvatskog društva glazbenih umjetnika).
Lucija Spevec – sopran
Igor Paro – lutnja, barokna gitara
Lute Songs & Tonos Humanos
Glazba za lutnju i baroknu gitaru engleskih i španjolskih skladatelja
John Dowland
Come again, sweet love
John Dowland
La Mia Barbara
Robert Johnson
Have you seen but a white lily grow?
John Dowland
Praeludium
Robert Johnson
Woods, rocks, and mountains
John Dowland
Farewell Fancy
Orlando Gibbons
The silver swan
Gaspar Sanz
Preludio por la Cruz, o Capricho arpeado & Sesquialtera
José Marin
Ojos, pues me desdeñáis
Gaspar Sanz
Jácaras
José Marin
No piense Menguilla ya
Gaspar Sanz
Marizápalos
Jean Baptiste Lully
Sé que me muero
Lucija Spevec (Varaždin, 1999) je studentica četvrte godine solo pjevanja na Akademiji za glazbu i izvedbenu umjetnost u Beču (Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien) u klasi Gabriele Lechner. Glazbeno obrazovanje započinje s 5 godina svirajući klavir, a pjevačko obrazovanje započela je u Glazbenoj školi u Varaždinu kod Darije Hreljanović. Bila je članica Kazališnog studija mladih Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu.
Sudjelovala je u mnogim glazbenim projektima kao što je mjuzikl Grozdana na zrnu papra, operi Le nozze di Figaro W.A. Mozarta u kazalištu dvorca Schönbrunn i dr. Redovito nastupa na mnogim koncertima u zemlji i inozemstvu.
Profesionalni debi ostvarila je u prosincu 2019. godine u HNK u Varaždinu kao Manja u opereti Grofica Marica E. Kalmana u koprodukciji HNK Varaždin i Gradskog kazališta Komedija u Zagrebu pod ravnanjem maestra Krešimira Batinića te u režiji Ozrena Prohića.
2020. godine sudjelovala je realizaciji autorskog albuma Davora Bobića koji je nominiran za nagradu Porin u kategoriji najboljeg albuma klasične glazbe.
Pohađala je seminare te surađuje sa mnogim glazbenim umjetnicima i pedagozima kao što su: Claudia Visca, Vlatka Oršanić, Mario Steller u Bečkoj Državnoj Operi (Wiener Staatsoper), mag. Istvan Bonyhadi, Gabriele Lechner, Danijel Oto, Regina Schörg, mo. Krešimir Batinić mo. Davor Kelić, mo. Christian Pollack, mo. Christoph Ulrich Meier, red. Kateryna Sokolova, red. Marie Helle, red. Robert Simma, red. Ozren Prohić, red. Wolfgang Dosch.
Igor Paro, hrvatski lutnjist i gitarist, klasičnu gitaru diplomirao je na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu 1986. godine u klasi Darka Petrinjaka. Studirao je ranu glazbu, renesansne i barokne lutnje od 1988. do 1994. godine u klasi Eugena Domboisa i Hopkinsona Smitha na Scholi Cantorum Basiliensis u Baselu, Švicarska.
Usavršavao se na majstorskim radionicama vodećih svjetskih lutnjista kao što su Jakob Lindberg, Nigel North, Robert Crawford Young, Ken Zuckerman, Peter Croton, Anthony Rooley, Pat O'Brien, Yasunori Imamura.
Jedan je od pionira lutnje i povijesno obavještene interpretacije renesansne i barokne glazbe u Hrvatskoj. Kao solist i član različitih ansambala za ranu glazbu nastupao je u inozemstvu i na gotovo svim značajnijim festivalima u Hrvatskoj, sudjelujući u brojnim modernim praizvedbama hrvatske i europske renesansne i ranobarokne glazbene baštine. Surađivao je, među ostalima, s ansamblima Antifonus i Camerata Garestin te s istaknutim hrvatskim pjevačima kao što su Dunja Vejzović, Max Emanuel Cenčić, Ivana Lazar. Surađivao je u kazališnim projektima s Tahirom Mujičićem, Enesom Kiševićem, s kazalištem lutaka Lutonjica Toporko i s kazalištem za djecu POCO LOCO.
2017. godine osnovao je barokni ansambl Capella Zriniana s ciljem istraživanja i predstavljanja glazbe iz vremena i okruženja Zrinskih i Frankopana. Ansambl je premijerno nastupio 2017. godine na 47. Varaždinskim baroknim večerima, a potom i u brojnim drugim gradovima.
Parovi koncertni nastupi odlikuju se stilski i tematski brižljivo zaokruženim programima, pri čemu svira na vjernim replikama odgovarajućih povijesnih glazbala, od renesensne lutnje i vihuele do različitih vrsta baroknih lutnji, teorbu, za basso continuo i solo repertoar, baroknu mandolinu, uključujući i razne vrste povijesnih gitara, od barokne gitare, sve do današnje klasične gitare.
U suradnji s glumcem Zoranom Kelavom autor je zapaženih glazbeno-pjesničkih recitala posvećenih hrvatskoj renesansnoj i baroknoj baštini.
Uključenjem još nekih glazbenika u rad renesansnog dua Paro/Kelava, 2018. godine osnovan je renesansni ansambl PLAVCA NOVA, posvećen istraživanju i izvođenju hrvatske renesansne glazbe.
2019./2020. Igor Paro je stručni savjetnik za renesansnu glazbu te autor i izvođač originalne glazbe za igrani film „Ribanje i ribarsko prigovaranje“ o hrvatskom renesansnom pjesniku Petru Hektoroviću u režiji Milana Trenca. Na Pula Film Festivalu u rujnu 2020. godine za taj rad dobio je i Zlatnu Arenu za najbolju glazbu u filmu.
U lipnju 2021. premijerno je na Dvigrad Festivalu i u Zagrebu izveden koncertni projekt posvećen u cijelosti Marku Maruliću i velikoj 500. obljetnici prvog objavljivanja njegove Judite, čime je ansambl PLAVCA NOVA pod umjetničkim vodstvom Igora Para, uz već prethodno izvedene koncertne programe posvećene Petru Zoraniću (2019.) i Petru Hektoroviću (2018.), zaokružio veliku obljetničku renesansnu trilogiju hrvatskog renesansnog pjesništva i glazbe.
Od 2011. godine predaje klasičnu gitaru i komornu glazbu na Umjetničkoj školi Franjo Lučić u Velikoj Gorici. Piše stručne članke, objavljuje moderne transkripcije renesansne i barokne glazbe za lutnju i održava predavanja i majstorske radionice za ranu glazbu i lutnju.
Član je HDGU (Hrvatskog društva glazbenih umjetnika).