25. rujna 2009. Prelog

Poljska sopranistica Jolanta Kowalska diplomirala je solopjevanje na Glazbenoj akademiji u Krakowu a aktualno živi u Londonu gdje studira u razredu Ameral Gunson na Guildhall School of Music and Drama. Sudjelovala je na brojnim majstorskim tečajevima koje su vodili Barbara Schlick, Paul Esswood, Liob Braun, Ryszard Karzykowski i dr. Dobitnica je niza prestižnih nagrada na natjecanjima, u Slovačkoj (Vrable, 2007. godine), Poljskoj (Wroclaw, 2007. godine), a 2008. godine pobijedila je na natjecanju Christa Bach Foundation u Leipzigu i na London Bach Society Singers. U Krakowu je surađivala s vokalnom grupom Capella Cracoviensis izvodeći djela W. A. Mozarta, J. S. Bacha i G. F. Händela, a u Londonu nastupa s ansamblom The Musicke Companye, te sa čembalisticom Helen Rogers. S dirigentom Paulom Esswoodom sudjelovala je u nizu projekata izvodeći Bachove, Vivaldijeve i Händelove oratorije.Britanski kontratenor Paul Esswood jedan je od vodećih svjetskih kontratenora koji je nastupao u opernim kućama diljem Europe i u SAD-u, a bio je prvi kontratenor koji je ikada pjevao u milanskoj Scali. Kao koncertni pjevač nastupao je u najznačajnijim svjetskim glazbenim središtima a snimio je više od 150 nosača zvuka, uključujući Bachova, Monteverdijeva i Purcellova vokalno-instrumentalna djela kao i bogati izbor solo popjevaka.Djeluje kao profesor barokne vokalne interpretacije na Kraljevskoj glazbenoj akademiji u Londonu. Kao gost profesor predaje na Akademiji za glazbu u Gdanjsku. Osnivač je i voditelj ansambla Pro Cantione Antiqua, a kontinuirano nastupa i s The Musicke Companye, sa čembalisticom Helen Rogers i lutnjistom Jürgenom Hübscherom. Koristeći svoje veliko iskustvo sve se češće javlja kao dirigent. Zanimljivo je da je izvodio i snimio djela hrvatskog skladatelja Amanda Ivančića, Misu u C-duru, Te Deum i arije. Paul Esswood je poznat varaždinskoj publici. Ravnao je Cavallijevom operom Pompeo Magno, prvom suvremenom izvedbom 2002. godine, programom koji je bio ovjenčan Nagradom Ivan Lukačić, a 2003. godine je pjevao s muškim ansamblom Pro Cantione Antique. Sa Zagrebačkim je solistima izveo Vivaldijeva i Scarlattijeva djela.Pavao Mašić je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu diplomirao čembalo u razredu Višnje Mažuran i orgulje u razredu Marija Penzara. U okviru poslijediplomskog studija na Conservatoire de musique u Lausanni u razredu Kei Koto nastavio je proučavati interpretaciju renesansne i barokne glazbe za instrumente s tipkama, s osobitim naglaskom na djela francuskih skladatelja. Redovito pohađa majstorske tečajeve i među voditeljima su orguljaši i čembalisti Anđelko Klobučar, Daniel Roth, Luigi Ferdinand Tagliavini, Christoph Bosser, Laurence Cummings, Robert Hill i dr. Nastupa na festivalima u Hrvatskoj (Varaždinske barokne večeri, Zagrebački barokni festival, Festival Sv. Marka, Orgulje Heferer) i inozemstvu (Itinerari organistici Trieste, Orgel im Schwarzwald Freiburg, Organi antichi Bologna, Ciclo d’organo Zaragoza).

 

Program:

Jolanta Kowalska, sopran

Paul Esswood, kontratenor

Pavao Mašić, čembalo

“Arie e Duetti Amorosi”Baroque love arias and Duets from London and Venice
Programme for Prelog 25th September 2009
Duet: Che dolce udire (Canto di Bella Bocca)Barbara Strozzi

(1619 – 1664)

Aria: Amarilli mia bella Giulio Caccini

(1560 – 1618)

Duet: Querèla amorosa (The Amorous Lawsuit) Antonio Lotti[Allegro] – Adagio – Allegro

(c. 1667 – 1740)

Aria: Maledetto sia l’aspetto’ Claudio Monteverdi

(1567 – 1643)

Aria: ‘Tacerò’ from Aggripina G.F.Handel(first performed Venice, 26 December 1709)

(1685 – 1759)

Duet: ‘Pur ti Miro’ L’Incoronazione di Poppea

(1645)

Claudio MonteverdiHarpsichord solo:-Aria: If music be the food of love Henry Purcell

(1659 – 1695)

Duet: Oh, the sweet delights of Love “Aria: When daises pied Thomas Arne

(1710 – 1778)

Duet: My dearest, my fairest Henry Purcell

**********