Nedjelja, 25. rujna
Katedrala, 21 sati

Interpretkinje na hrvatskoj orguljaškoj sceni

Ursa Ljuban, orgulje Tea Kulaš, orgulje

 
Program: Johann Sebastian Bach Toccata i fuga u d-molu, Dorska Dorian, BWV 538
(Ursa Ljuban)
Julije Bajamonti Sonata u C-duru
(Tea Kulaš)
Johann Sebastian Bach Vater unser im Himmelreich, BWV 682, koralni preludij iz zbirke Klavierübung III
(Tea Kulaš)
Hans-André Stamm Pavana na stihove pjesme Salley gardens Williama Butlera Yeatsa
(Ursa Ljuban)
Julije Bajamonti Sonata u F-duru
(Ursa Ljuban)
Johann Sebastian Bach Passacaglia, BWV 582
(Tea Kulaš)
Johann Sebastian Bach Schmücke dich, o liebe Seele, BWV 654, koralni preludij iz zbirke 18 leipziških korala
(Ursa Ljuban)
Hans-André Stamm Toccata gaelica
(Tea Kulaš)
Luigi Boccherini Fandango, obrada za orgulje četveroručno
(Tea Kulaš &Ursa Ljuban)
 
O izvođaču:
Ursa Ljuban (Trogir, 1990.) završila je studij orgulja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Marija Penzara. U sklopu programa Erasmus usavršavala se na Muzičkoj akademiji u Stuttgartu u klasi Bernharda Haasa i Jona Laukvika te u Leipzigu u klasi Stefana Engelsa gdje je također diplomirala 2015. godine. Pohađala je seminare priznatih orguljskih pedagoga, kao što su Michel Bouvard, Christoph Bossert, Jon Laukvik, Bernhard Haas, Aline Zylberajch, Margarete Hürholz, Jean Gillou, Ludger Lohmann, Peter van Dijk, Kimberly Marschall, Hans-Ola Ericsson.
Od važnijih priznanja koje je postigla ističu se prve nagrade na regionalnim i državnim natjecanjima HDGPP-a, druga nagrada na Državnom natjecanju komornih sastava u Opatiji, diploma za najprofesionalniju izvedbu na Natjecanju Vinko Lesić te posebna Rektorova nagrada za nastup na 50. Muzičkom biennalu u Zagrebu.
Tijekom boravka u Zagrebu djelovala je kao orguljašica u Župi sv. Petra apostola gdje je ravnala i djevojačkim zborom Kefa. Surađivala je sa Simfonijskim orkestrom HRT-a i Zagrebačkom filharmonijom te nastupila u ciklusu Virtuoso. Kao solistica nastupala je uz Brass ansambl Muzičke akademije u Zagrebu, na Samoborskim glazbenim jesenima, u Salonu Očić, Danima Pasionske baštine u Zagrebu, Mag festivalu u Splitu, Večerima u Sv. Donatu u Zadru. Nastupala je na međunarodnim orguljaškim festivalima, kao što su Sonores organi u Zagrebu, Zadar Organ Festival, Organum Histirae, Dani Bacha u Splitu, 1. festival orgulja OrgOs u Osijeku, na međunarodnim orguljaškim ciklusima u Ljubljani, Freibergu, Moskvi, Sankt Petersburgu, Leipzigu, Stuttgartu, Požegi, Hvaru, Zagrebu te uz Zbor i Orkestar Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu i orkestar Pro Musica u Stuttgartu. Osim brojnih koncerata diljem Hrvatske ostvarila je i turneje u Italiji, Rusiji, Francuskoj, Njemačkoj, Austriji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini. Tijekom boravka u Njemačkoj djelovala je kao kantorica u Hospitalkirche u Stuttgartu te vodila mušku klapu Stella Maris. Članica je akademskog trija Lur s kojim je 2020. godine objavila nosač zvuka Cor Mundum u nakladi izdavačke kuće Cantus te je nominirana za diskografsku nagradu Porin u kategoriji najbolje skladbe – Vokaliza Ante Knešaureka.
Od rujna 2016. radi kao nastavnica klavira i orgulja, a od 2021. i kao voditeljica područnog odjela splitske Glazbene škole Josipa Hatzea u Trogiru.
 

Tea Kulaš (Zadar, 1994.) na Muzičkoj je akademiji u Zagrebu završila orgulje i muzikologiju. Njen umjetnički put započeo je u dobi od šest godina u Glazbenoj školi Blagoje Bersa u Zadru gdje je pohađala klavir, suvremeni ples, orgulje i teoriju glazbe. Orgulje je učila kod Martine Lazar u Zadru, Pavla Mašića u Glazbenoj školi Pavla Markovca u Zagrebu te Ljerke Očić na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. U sklopu programa Erasmus dvije je godine provela u Grazu, nakon čega je uslijedilo usavršavanje u klasi Gunthera Rosta. Pod mentorstvom Pavla Mašića i Ljerke Očić osvojila je niz nagrada na regionalnom i državnim natjecanjima u kategorijama orgulje i komorna glazba, dok je u Grazu dvije godine zaredom dobitnica nagrada na Natjecanju Martha Debelli. U sklopu umjetničko-znanstvenog projekta Religiofonija 2016. godine nastupila je kao solistica s orkestrom Muzičke akademije (Zagreb, Čakovec i Ljubljana) te je s kolegicom Danielom Perković održala predavanja pod nazivom Josip Štolcer Slavenski – skladatelj na marginama.
Redovito koncertira diljem Hrvatske i u inozemstvu, a bilježi i nekoliko sudjelovanja na domaćim i stranim festivalima: Ars organi Sisciae, Anabasis, Orgulje sv. Marka, PagArtFestival, Petar Nakić, Organum, Klingender Adventkalender (Austrija), Orgelfrühling Steiermark (Austrija), Orgelets (Norveška). Kao solistica je 2019. godine nastupila i sa Zadarskim komornim orkestrom i Zborom  HRT-a. Aktivno sudjeluje na seminarima interpretacije orguljske glazbe (H. Fagius, M. Schmeding, T. Ospital, R. Prieto Ramirez, K. Volostnov, T. Sevšek Šramel, N. J. Laube, S.-Y. Lee, W. Reisinger, H. Fairs). Osnivačica je i umjetnička voditeljica Zadar Organ Festivala te Umjetničke organizacije Zara.