Ponedjeljak, 22. rujna
Uršulinska crkva, 18.00 sati
Cachua Serranita
Glazba, ples i naša Gospa na drugom kraju svijeta
Collegium Marianum
Jana Semerádová, flauta, umjetničko vodstvo
Vojtěch Semerád, barokna violina i viola, glas i udaraljke
Jiří Sycha, barokna violina, čarango, glas
Marcel Comendant, cimbal, udaraljke
Ján Prievoznik, G violone
Anonim
Hanacpachap cussicuinin
(himna Blaženoj Djevici Mariji, tekst Juan Pérez Bocanegra, Ritual formulario, 1631)
P. Kristian Gottfried Hirschmentzel (1638–1703)
Moravica (Orpheus pro rusticis, 1698)
Bohemicus saltus (Orpheus pro civibus, 1698)
Šla panenka smutně (Zbornik hanačkih plesova za klavikord, ca. 1700)
Anonim (?Jan Antonín Losy von Losimthal, ca. 1650–1721)
Aria Hanacco
Georg Philipp Telemann (1681–1767)
Hanaquoise (iz Uvertire u D-duru, TWV 55:D3)
Jan Josef Ignác Brentner (1689–1742)
Concerto da camera u d-molu, Brk 92
Allegro staccato
Largo
Menuet
Anonim (Domenico Zipoli?)
Zuipaqui /Ad Mariam
Jan Josef Ignác Brentner
Bourrée & Capriccio (iz Koncerta u g-molu, Brk 96, Horae pomeridianae op. 4/I, 1720)
PAUZA
Vyletěla holubička ze skály
(Karel Jaromír Erben 484, napjev 751)
Martin Schmid (1694–1772)
Pastoreta Ychepe Flauta
-
Allegro
Adagio
Allegro II
Anonim
Taye jueves Santo (Santa Cruz de la Sierra, rukopis 18. st.)
Georg Philipp Telemann
Hanasky (iz Uvertire u E-duru/, TWV 55:E1)
Peruanske narodne pjesme
Na svatém Kopečku
Když jsem já šel na svatý kopeček
(František Sušil III/63, III/14)
Anonim
Cachua serranita (Codex Trujillo, Martínez Compañón, Peru, 18. st.)
Od svog osnutka 1997. godine, praški ansambl Collegium Marianum usmjeren je na izvođenje glazbe 17. i 18. stoljeća, s težištem na djelima skladatelja koji su rođeni ili su djelovali u srednjoj Europi. Jedan od rijetkih profesionalnih ansambala u Republici Češkoj specijaliziranih za ovo glazbeno razdoblje, Collegium Marianum ne nudi samo koncertne izvedbe, nego redovito postavlja i scenske projekte. Od 1999. umjetnička voditeljica ansambla je flautistica i muzikologinja Jana Semerádova, čije je aktivno istraživanje i proučavanje barokne geste, deklamacije i plesa, proširilo projekte ansambla na barokni ples i kazalište, dok je njezino jedinstveno tematsko koncipiranje programa rezultiralo brojnim suvremenim praizvedbama povijesne glazbe. Ansambl je surađivao s renomiranim europskim dirigentima, solistima, redateljima i koreografima poput Andrewa Parrotta, Hane Blažíkove, Damiena Guillona, Petera Kooija, Sergia Azzolinija, Françoisa Fernandeza, Simone Houde-Šaturove, Benjamina Lazara, Jean-Denisa Monoryja i Gudrun Skamletz. Ansambl također održava dugogodišnju suradnju s kazališnom skupinom Buchty a loutky, ostvarujući originalne projekte poput Cavallijeve opere Calisto uprizorene s marionetama. Ansambl je često prisutan na Češkom radiju i televiziji, kao i na radijskim postajama u inozemstvu. Redovito nastupa na glazbenim festivalima i prestižnim pozornicama u Češkoj i diljem Europe, uključujući Alter Musik Regensburg, Bachfest Leipzig, Festspiele Potsdam-Sanssouci, Mitte Europa, Festival de Sablé, Bolzano Festival, Palau Música Barcelona, Pražsko proljeće i Concentus Moraviae. Godine 2008. ansambl je započeo uspješnu suradnju s diskografskom kućom Supraphon gdje je ostvario šest snimaka u sklopu serije Glazba iz Praga 18. stoljeća. Od 2001. Collegium Marianum priređuje koncertni ciklus Barokne večeri. Zahvaljujući tematskom osmišljavanju programa i bliskoj povezanosti s povijesnim prostorima Starog Praga, ovaj ciklus jedinstven je ne samo u češkom, nego i u međunarodnom kontekstu. Collegium Marianum je rezidencijalni ansambl međunarodnog glazbenog festivala Ljetne svečanosti stare glazbe. U siječnju 2010. ansambl je nagrađen priznanjem za kvalitetu i opću promociju češke glazbe, koje mu je dodijelio Međunarodni glazbeni savjet pri UNESCO-u.
Flautistica Jana Semerádová svjetski je priznata solistica, dirigentica, muzikologinja i autorica jedinstvenih umjetničkih projekata. Diplomirala je na Praškom konzervatoriju, Filozofskom fakultetu Karlovog sveučilišta u Pragu (smjer Teorija i praksa rane glazbe) te na Kraljevskom konzervatoriju u Haagu. Laureatkinja je međunarodnih natjecanja u Magdeburgu i Münchenu. Umjetnička je voditeljica ansambla Collegium Marianum te programska ravnateljica koncertnog ciklusa Barokne večeri i međunarodnog festivala Ljetne svečanosti rane glazbe. Intenzivno se bavi arhivskim istraživanjem u domovini i inozemstvu te kontinuirano proučava baroknu gestu, deklamaciju i ples. Mnogi njezini jedinstveni programi temelje se na spoju glazbe i dramske umjetnosti. Pod njezinim vodstvom Collegium Marianum svake godine izvodi više suvremenih praizvedbi glazbenih djela. Objavila je niz nosača zvuka, a njezine snimke s Collegium Marianum dio su uspješne serije Glazba iz Praga 18. stoljeća izdavačke kuće Supraphon, za koju je snimila i svoja dva CD-a - Solo za kralja i Chaconne za princezu. Nastupala je na vodećim europskim koncertnim pozornicama i festivalima (među ostalim Bachfest Leipzig, Oude Muziek Utrecht, Musikfestspiele Potsdam Sanssouci, Innsbrucker Festwochen der Alten Musik, Händel-Festspiele u Halleu, Festival de Sablé, Praško proljeće, Tage Alter Musik Regensburg, Wratislavia Cantans, Centre de Musique Baroque de Versailles, Konzerthaus u Beču i Berlinu, Palau de la Música Catalana), surađivala kao solistica s brojnim umjetnicima, uključujući Magdalenu Koženú, Sergia Azzolinija, Alfreda Bernardinija i Enrica Onofrija, te redovito nastupa s ansamblima Akademie für Alte Musik Berlin, Il Suonar Parlante, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Orkiestra Historyczna i Ars Antiqua Austria. Godine 2015. stekla je zvanje docenta za flautu na Muzičkoj i plesnoj akademiji AMU u Pragu. Od 2024. predaje na Muzičkoj akademiji Krzysztofa Pendereckog u Krakovu. Godine 2019. nagrađena je priznanjem Praške grupe Društva za umjetnost i znanost. Godinu poslije je zajedno s Erichom Traxlerom nominirana za nagradu Anděl (kategorija Klasična glazba) za CD Chaconne za princezu. U prosincu 2024. je odlikovana prestižnim francuskim Ordenom za umjetnost i književnost (Ordre des Arts et des Lettres), u rangu viteza (Chevalier).