Petak, 20. rujna
Katedrala, 20.00 sati

 

Orquestra Barroca Casa da Musica
Zbor Hrvatske radio televizije
Sara Braga Simões, sopran
Laurence Cummings, dirigent i umjetničko vodstvo

 Svečano otvorenje

David Perez
Sinfonia u D-duru
Allegro
Arco iris
Bailete

António Leal Moreira
So che il tuo nobil core, arija Febade iz opere

António Leal Moreira
Uvertira iz opere

António Leal Moreira
Ferma, aspetta, ove vai....Infelici affetti miei, recitativ i arija iz opere

Luka Sorkočević
Simfonija br. 3 u D-duru
Allegro
Andante
Presto

António Leal Moreira
Misera me...Ah, cangiar non può d'affetto, recitativ i arija iz opere

Johann Sebastian Bach
Magnificat, BWV 243
Zbor: Magnificat anima mea
Arija: Et Exultavit
Arija: Quia respexit
Zbor: Omnes generationes
Arija: Quia fecit mihi magna
Duet: Et Misericordia
Zbor: Fecit potentiam
Arija: Deposuit
Arija: Esurientes
Tercet: Suscepit Israel
Zbor: Sicut locutus est
Zbor : Gloria Patri

Monika Cerovčec, sopran
Loredana Medan, alt
Franko Klisović, kontratenor 
Martina Borse, alt
Mislav Lucić, tenor
Vjekoslav Hudeček, bas 

 

Orquestra Barroca Casa da Música osnovan je 2006. godine u Portu s ciljem izvođenja glazbe 17. i 18. stoljeća oslanjajući se na povijesno informiranu izvodilačku praksu. Osim šefa dirigenta Laurencea Cummingsa, OBCM su ravnali ugledni gosti dirigenti među kojima Rinaldo Alessandrini, Alfredo Bernardini, Amandine Beyer, Fabio Biondi, Harry Christophers, Antonio Florio, Paul Hillier, Paul McCreesh, Riccardo Minasi, Hervé Niquet, Andrew Parrott, Rachel Podger, Christophe Rousset, Dmitri Sinkovsky, Andreas Staier i Masaaki Suzuki. OBCM je također nastupio s vokalnim ansamblima kao što su  The Sixteen, Coro Casa da Música i Coro Infantil Casa da Música te uglednim solistima poput  Roberte Invernizzi, Franca Fagiolija, Petera Kooija, Dmitrija Sinkovskog, Aline Ibragimove, Rachel Podger, Marie Lys, Iestyna Daviesa, Rowana Piercea, Andreasa Scholla, Pietera Wispelweya, Ilye Gringoltsa, Fernanda Guimarãesa, Annae Dennis i Nurie Rial. OBCM je imao turneje te je nastupio na festivalima u Portugalu, Španjolskoj, Engleskoj, Njemačkoj i Austriji. Posvećen je velikim projektima kao što su, između ostalih, izvedbe Mise u h-molu, svih Brandenburških koncerata te Uskršnjeg oratorija J. S. Bacha,  zatim uglazbljenja Stabat Mater različitih skladatelja (Pergolesija, Vivaldija, Charpentiera i Scarlattija),  Monteverdijevih Vespera, Haydnovih Sedam posljednjih riječi Krista na križu, Händlovog Mesije, Charpentierovog Te Deuma i Vivaldijeve Glorije.  OBCM je također sudjelovao u portugalskoj praizvedbi Händlove opere Ottone i prvoj suvremenoj izvedbi opere L'Ippolito Francisca Antonia de Almeide. U izdanju diskografske kuće Harmonia Mundi  je ansambl 2018. objavio nosač zvuka A Portugesa: Iberian Concertos & Sonatas. Orkestar je također objavio nekoliko nosača zvuka s živim izvedbama pod ravnanjem nekih od najprestižnijih međunarodnih dirigenata.

Zbor Hrvatske radiotelevizije osnovan je 1941. godine za potrebe tadašnjega radijskog programa. Djelujući najprije kao komorni ansambl, s vremenom je prerastao u prvi veliki profesionalni zbor u Hrvatskoj. Od samih početaka, Zbor HRT-a, koji taj naziv nosi od 1991. godine, nastupao je i samostalno i uz Simfonijski orkestar HRT-a. Izvodeći širok repertoar, od renesansne do suvremene glazbe, a cappella i uz instrumentalnu pratnju, iskazuje iznimnu svestranost, koja mu je donijela gostovanja diljem Europe te suradnje s mnogim istaknutim dirigentima i skladateljima među kojima su Lovro pl. Matačić, Milan Horvat, Pavle Dešpalj, Nikša Bareza, Vladimir Kranjčević, Claudio Abbado, Lorin Maazel, Igor Markevič, Valerij Poljanski, Niels Schweckendiek, Martina Batič, te s mnogim solistima svjetskoga glasa . U prvim godinama djelovanja, repertoar Zbora oblikovali su dirigenti Mladen Pozajić, Slavko Zlatić, Dragan Gürtl i Boris Papandopulo, a potom su taj put nastavili šefovi dirigenti Sergije Rainis, Vladimir Kranjčević i Igor Kuljerić čije su stvaralaštvo i dugogodišnje vodstvo ostavili snažan trag i čije su skladbe danas trajni dio repertoara Zbora te Tonči Bilić na čiji je poticaj, 1998. godine, pokrenut samostalni pretplatnički ciklus Sfumato u sklopu kojeg su praizvedene mnoge skladbe hrvatskih autora i antologijski zborski opusi iz svjetske baštine. Na inicijativu maestra Bilića, Zbor HRT-a primljen je 2016. u udruženje najuglednijih europskih komornih zborova Tenso. Zbor je objavio velik broj hvaljenih i nagrađivanih diskografskih izdanja, mnoga s djelima hrvatskih skladatelja. Od sezone 2017/2018. šef dirigent Zbora je maestro Tomislav Fačini.

Čembalist, orguljaš i dirigent, Laurence Cummings jedan je od najsvestranijih glazbenika današnjice posvećenih glazbi 17. i 18. stoljeća. Trenutno je glazbeni ravnatelj ansambla Academy of Ancient Music u Cambridgeu, šef dirigent i glazbeni ravnatelj Orquestra Barroca Casa da Música u Portu te glazbeni ravnatelj Händelovog festivala u Londonu. Niz je godina bio glazbeni ravnatelj Händelovog orkestra u Londonu, Bachovog društva u Tilfordu te povjerenik Händelove kuće-muzeja, a od 2011. do 2021. je bio  umjetnički ravnatelj Međunarodnog Händelovog festivala u Göttingenu.  Također je jedan od utemeljitelja ansambla London Händel Players. Od 1997. do 2012. je bio pročelnik Odjela za povijesnu izvodilačku praksu na Kraljevskoj akademiji u Londonu, gdje je danas na profesorskoj poziciji William Crotch. Kao čembalist i orguljaš svirao je continuo s mnogim uglednim ansamblima za ranu glazbu kao što su Les Arts Florissants, Sixsteen Choir, Gabrieli Consort i Orchestra of the Age of Enlightenment. Kao dirigent gostuje u opernim kućama i na koncertnim podijima diljem Evrope i SAD-a.  Njegova diskografska izdanja obuhvaćaju snimke s Emmom Kirkby i Kraljevskom akademijom za glazbu za BIS, Angelikom Kirschlager i Komornim orkestrom iz Basela za Sony BMG, Mauriceom Stegerom i ansamblom English Concert za Harmoniu Mundi te s Ruby Hughes i Orchestra of the Age of Enlightenment za Chandos kao i niz živih opernih i koncertnih izvedbi snimljenih na Međunarodnom Händelovom festivalu u Göttingenu što ih je objavila izdavačka kuća Accent. Također je objavio i brojne solističke recitale na čembalu kao i snimke komorne glazbe za Naxos.

Raspon opernih uloga i koncertnog repertoara portugalske sopranistice Sare Braga Simões iznimno je širok obuhvaćajući djela od ranog 18. do 21. stoljeća. Do sada je pjevala glavne ženske uloge u čak sedam svjetskih praizvedbi suvremenih opera kao i u praizvedbama djela poznatih suvremenih skladatelja kao što su João Pedro Oliveira, Nuno Côrte-Real, Luís Tinoco i Aubert Lemeland. Redovito nastupa u svim glavnim opernim kućama, koncertnim dvoranama i festivalima u Portugalu te u Španjolskoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Andori, Sloveniji i Mozambiku. Pjevala je pod ravnanjem dirigenata kao što su Lawrence Renes, Martin André, Stefan Asbury, Peter Rundell, Johannes Willig, Laurence Cummings, Marcos Magalhães, Marc Tardue, Pierre-Andre Valade, João Paulo Santos. S pijanistom Luisom Pipaom snimila je sva djela za glas i klavir suvremenog portugalskog skladatelja Eurica Thomaza de Lime.