Petak, 19. rujna
Katedrala, 20.00 sati
Il Giardino Armonico
Avi Avital, mandolina
Giovanni Antonini, dirigent i umjetničko vodstvo
Svečano otvorenje
Amando Ivančić
Simfonija br. 8 u G-duru
Allegro
Andante
Presto
Giovanni Paisiello
Koncert u za mandolinu, gudače i basso continuo u Es-duru, R 8.14
Allegro Maestoso
Larghetto grazioso
Allegretto
Antonio Vivaldi
L’estro armonico op.3 - Koncert za četiri violine, violončelo, gudače i basso continuo br. 10 u h-molu, RV 580
Allegro
Largo
Allegro
Johann Sebastian Bach
Koncert za čembalo, gudače i basso continuo u d-molu (obrada za mandolinu i blok flautu), BWV1052
Allegro
Adagio
Allegro
Antonio Vivaldi
Koncert za madolinu, gudače i basso continuo u C-duru, RV 425
Allegro
Largo
Allegro
Antonio Vivaldi
Koncert za sopranino blok flautu, gudače i baso continuo u D-duru, RV 428
Allegro
[Largo]
Allegro
Antonio Vivaldi
Il cimento dell’armonia e dell’inventione op.8 - Koncert za violinu, gudače i basso continuo br. 5 u Es-duru, La Tempesta di Mare, RV 253
Presto
Largo
Presto
Utemeljen 1985. godine, Il Giardino Armonico ubraja se među vodeće svjetske ansamble specijalizirane za interpretaciju glazbe 17. i 18. stoljeća. Pod umjetničkim vodstvom Giovannija Antoninija, ansambl se profilirao kao referenca za izvedbu glazbe kasnog barokna i ranog klasicizma na povijesnim instrumentima. Poznat po energičnim, virtuoznim i povijesno utemeljenim interpretacijama, ansambl je nastupao na prestižnim festivalima diljem svijeta i surađivao s vrhunskim glazbenicima poput Cecilije Bartoli, Isabelle Faust, Bernarde Fink, Julie Lezhneve, Avija Avitala i Patricije Kopatchinskaje. Ostvarili su niz nagrađivanih snimki za izdavačke kuće kao što su Teldec Classics, Decca/L’Oiseau-Lyre, Decca, Harmonia Mundi, Deutsche Grammophon i Alpha Classics, s projektima posvećenim Vivaldiju, Händelu, Locatelliju, Mozartovim violinskim koncertima, a trenutno sudjeluje u projektu Haydn2032 na snimanju svih Haydnovih simfonija (Alpha Classics), kao i u nizu tematskih koncerata. Njihovi albumi redovito osvajaju najuglednije nagrade u klasičnoj glazbi: Grammy, Gramophone Award, Diapason d’Or, Choc de Classica, Echo Klassik, Opus Klassik, i druge.
Avi Avital prvi je mandolinist nominiran za nagradu Grammy za klasičnu glazbu i ključna osobnost u suvremenoj revitalizaciji mandoline. Njegove virtuozne i karizmatične interpretacije vode ga na pozornice najprestižnijih svjetskih dvorana - Cadogan Hall i Wigmore Hall u Londonu, Philharmonie Berlin, Alte Oper Frankfurt, Aula Magna Sapienza u Rimu, Amici della Musica u Firenci, Auditorio Nacional u Madridu, City Hall u Hong Kongu, Orchestra Hall u Minnesoti, Herbst Hall u San Franciscu – te uglednih međunarodnih festivala kao što su Aspen, Salzburg, Hollywood Bowl, Tanglewood, Ravenna, MISA Shanghai, Cheltenham, Verbier, Lucerne, Bad Kissingen, Rheingau Musik Festival, Gstaad i Tsinandali. Redovito nastupa s vodećim orkestrima poput Minnesota Orchestra, Colorado Symphony, Orchestre National des Pays de la Loire, Freiburg Barockorchester, Philharmonia Baroque, Venice Baroque i Il Pomo d’Oro te orkestrima iz Chicaga, Seattla, Toronta i Vancouvera, a tu su i Orchestre symphonique de Montréal, Los Angeles Philharmonic, NDR Radiophilharmonie, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Academy of St Martin in the Fields, Yomiuri Nippon Symphony, Orkestrom Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Tonhalle-Orchester Zürich i RAI-ev Nacionalni simfonijski orkestar). Surađuje s uglednim dirigentima kao što su Zubin Mehta, Alan Gilbert, Giovanni Antonini, Kent Nagano, Robert Spano, Osmo Vänskä, Yutaka Sada, Nicholas McGegan, Omer Meir Wellber, Jonathan Cohen i Ton Koopman. Godine 2023. pokrenuo je vlastiti projekt – Between Worlds Ensemble - sa sjedištem u berlinskoj dvorani Boulez Saal te koncertima u Bukureštu, Varšavi, Hamburgu, Ludwigshafenu i Antwerpenu, istražujući različite glazbene svjetove kroz spoj žanrova, kultura i tradicija, s težištem na regijama poput Pirinejskog poluotoka, Crnog mora i južne Italije. Ekskluzivni je umjetnik Deutsche Grammophona, s brojnim nagrađivanim albumima, uključujući Concertos (2024) i The Art of the Mandolin (2020). Naručio je više od sto novih djela za mandolinu neumorno proširujući repertoar i granice svog instrumenta.
Giovanni Antonini rođen je u Milanu, a studirao je na Civica Scuola di Musica te na Centre de Musique Ancienne u Ženevi. Suosnivač je baroknog ansambla Il Giardino Armonico, koji vodi od 1989. godine te s kojim nastupa kao dirigent i solist na blok flauti i baroknoj poprečnoj flauti (traverso) u Europi, SAD-u, Kanadi, Južnoj Americi, Australiji, Japanu i Maleziji. Također je prvi gost-dirigent Kammerorchestera Basel. Surađuje s brojnim uglednim umjetnicima, među kojima su Cecilia Bartoli, Kristian Bezuidenhout, Giuliano Carmignola, Isabelle Faust, Sol Gabetta, Sumi Jo, Viktoria Mullova, Katia i Marielle Labèque, Emmanuel Pahud i Giovanni Sollima. Poznat po profinjenim i inovativnim interpretacijama baroknog i klasičnog repertoara, redovit je gost orkestara kao što su Berliner Philharmoniker, Concertgebouworkest, Tonhalle-Orchester, Mozarteum Orchester, Leipziger Gewandhausorchester, London Symphony Orchestra, Češka filharmonija i Chicago Symphony Orchestra. Također ravna opernim produkcijama – u milanskoj Scali, na Salzburškom festivalu, u Operi u Zürichu te u Theateru an der Wien. Njegova bogata diskografija uključuje nagrađivane snimke za izdavačke kuće Teldec, Decca, Naïve, Alpha Classics, Sony i Warner. Umjetnički je ravnatelj projekta Haydn2032, čiji je cilj snimanje svih Haydnovih simfonija do tristote obljetnice skladateljeva rođenja 2032. godine.