Petak, 17. rujna 2021.

Svečano otvorenje

Barokni orkestar musica cubicularis

Ivana Lazar, sopran

Aco Aleksander Bišćević, tenor

Tanja Skok, barokni ples

Sebastia Bover, barokni ples

Maruša Brezavšček, blok flauta, barokni fagot

Umjetničko vodstvo: Domen Marinčič, barokni violončelo

 

Program:

Euterpa, Terpsihora i Erato

Svečano otvorenje s muzama glazbe, plesa i pjevanja

 

Jean-Baptiste Lully (1632–1687)

Marche des Combattants (from Alceste, LWV 50)

Passacaille (from Persée, LWV 60)

 

Georg Friedrich Händel (1685–1759)     

As steals the morn (duet from L’Allegro, il Penseroso ed il Moderato, HWV 55)

Eternal source of light divine (aria from Ode for the Birthday of Queen Anne, HWV 74)

Let the bright Seraphim (aria from Samson, HWV 57)

 

Antonio Vivaldi (1678–1741) 

Recorder Concerto in D major, Il Gardellino, RV 428

Allegro – Cantabile – Allegro

 

Georg Friedrich Händel

Hush, ye pretty warbling quire (aria from Acis and Galatea, HWV 49)

 

Jean-Baptiste Lully

Suite from Le Bourgeois gentillhomme, LWV 43

Marche pour la ceremonie des Turcs – Premier air des Espagnols – Second air des Espagnols – Chaconne des Harlequins

 

Georg Friedrich Händel             

Love sounds th’alarm (aria from Acis and Galatea, HWV 49)

Happy we! (duet from Acis and Galatea, HWV 49)

 

Jean-Féry Rebel (1666–1747)                               

Les caractères de la danse

Prélude – Courante – Menuet – Bourée – Chaconne – Sarabande – Gigue – Rigaudon – Passepied – Gavotte – Sonate – Loure – Musette – Sonate

 

O izvođaču:

Musica cubicularis, osnovana 2004., ubrzo se razvila u dinamičan ansambl fleksibilne veličine. Njihovi programi često uključuju djela koja nisu dostupna u suvremenim izdanjima, poput opernih arija iz arhiva Attems u Slovenskoj Bistrici, dijaloga iz arhive koprske katedrale, sakralne glazbe iz Franjevačkog samostana u Novom Mestu, koncerata iz Ptuja i renesansne glazbe posvećene članovi obitelji Khisl. Ansambl je nastupao u Sloveniji, Italiji, Hrvatskoj, Njemačkoj, Španjolskoj i Češkoj, surađujući s poznatim stručnjacima kao što su Manfredo Kraemer, Federico Guglielmo, María Cristina Kiehr, Terry Wey, William Dongois i Edoardo Torbianelli. Njihov prvi projekt snimanja bio je program slovenske barokne glazbe za Radio Slovenija i Muzikološki institut Slovenske akademije znanosti i umjetnosti. Na njihovim posljednjim CD -ima nalaze se snimke uživo iz njihove koncertne serije HARMONIA CONCERTANS – Early Music on the New Square, koja je jedanaestu sezonu započela 2021. godine.

Barokni orkestar musica cubicularis
Domen Marinčič – glazbeno vodstvo

Božena Angelova, Neža Klinar, Žiga Faganel, Ana Vasić,
Mojca Jerman, Ana Sešek – barokne violine
Jonathan Ponet – barokna viola
Domen Marinčič, Martin Sikur – barokna violončela
Žiga Trilar – violone
Sam Chapman – teorba, barokna kitara
Tomaž Sevšek – čembalo
Stjepan Nodilo – barokna oboa
Stanislav Zhukovsky – barokna oboa
Maruša Brezavšček – blokflauta, barokni fagot
Krešimir Fabijanić – barokna trublja

 

Ivana Lazar -sopran,rođena je u Tuzli 1976.god. Diplomirala je 2001 .god.na Muzičkoj akademiji u Zagrebu,u klasi prof.Mire Zidarić-Orešković i kao najbolji diplomant dobitnica je nagrade “Marija Borčić” koju dodjeljuje Muzička akademija u Zagrebu. Magistrirala je u klasi Lidije Horvat-Dunjko,a usavršavala se i kod Dunje Vejzović,Konrada Richtera i Olivere Miljaković.Dobitnica je diplome “Darko Lukić” ,nagrade “Milka Trnina” – Hrvatskog društva glazbenih umjetnika,te dvostruka dobitnica nagrade ” Jurica Murai” za najbolju interpretaciju na Varaždinskim baroknim večerima.

Već dugi niz sezona,Ivana Lazar,prisutna je na hrvatskoj glazbenoj sceni kao izvrsni interpret glazbe baroka,predklasike i klasike. Dugo godina djelovala je kao solist Hrvatskog baroknog ansambla,suosnivačica je ansambla za ranu glazbu “Camerata Garestin” a kao solist surađuje i sa zborom HRT-a.
Nastupala je sa mnogim eminentnim orkestrima u zemlji i inozemstvu kao npr: Zagrebačka filharmonija,Sarajevska filharmonija,Varaždinski komorni orkestar,Sinfonijski orkestar HRT-a a već više sezona solistica je i svjetski priznatog ansambla “Le Parlement de Musique” iz Strasbourga.
Svojim nastupima osvojila je publiku i na najvećim hrvatskim festivalima kao što su Dubrovačke ljetne igre,Varaždinske barokne večeri,Osorske večeri,Splitsko ljeto,Riječke ljetne noći,itd…
Od 2006.do 2008.godine bila je stipendistica CEE-Musiktheater/Deutschebank iz Beča.
Prvakinja je Opere HNK Zagreb gdje je na kraju protekle sezone primila nagradu “Marijana Radev” za najbolje operno ostvarenje u sezoni 2018/19. za ulogu Kraljice noći u Čarobnoj fruli “W. A. Mozarta. Za istu ulogu dobiva i nagradu Hrvatskog glumišta.

 

Aco Aleksander Bišćević studirao je na Muzičkoj akademiji u Ljubljani i na Sveučilištu Mozarteum u Salzburgu. Magistrirao je kod Brede Zakotnik i KS Elisabeth Wilke. U Sloveniji je vodio Komorni zbor Aeternum, osvojio nagradu kao najperspektivniji mladi zborski dirigent na Slovenskom državnom pjevačkom natjecanju 2005. i Prešernovu nagradu za studente. Dobitnik je i nekoliko prvih nagrada kao korepetitor na klaviru, čembalu i orguljama. Radio je s glazbenicima kao što su Irena Grafenauer, Mate Bekavac, Davide Lattuada i Joanna Kamenarska. Kao operni pjevač debitirao je u ulozi Triqueta u Eugeniju Onjeginu Čajkovskog u Salzburškom Mozarteumu 2009. Ubrzo nakon toga pjevao je Amoretto u Orfeu ed Euridice Johanna Josepha Fuxa na festivalu Styriarte pod vodstvom Jordija Savalla. Pjevao je ulogu Acisa u Handelovim Acisima i Galatei u Prinzregententheateru u Münchenu i izvodio solo kantate s Reinhardom Goebelom u Salzburgu. U rujnu 2013. pojavio se na Schubert festivalu u Bad Gasteinu s Camerata Salzburg i Gérardom Korstenom. 2014. pjevao je ulogu Mercure u Rameauovom Castor et Polluxu u Komische Oper Berlin. U svibnju 2015. debitirao je u milanskoj Scali u Soldatenu Bernda Aloisa Zimmermana pod vodstvom Inga Metzmachera. U proljeće 2015. pjevao je Evanđelista u Bachovoj muci sv. Ivana s Vittoriom Ghielmijem u Londonu, Salzburgu i u Thüringer Bachwochenu. Objavio se kao Triquet u Giessenu i kao Pluton u Offenbachovom Orfeju u podzemlju u Ljubljani. U proljeće 2017. pjevao je princa Ramira u Rossinijevoj La Cenerentoli u Slovenskom narodnom kazalištu u Ljubljani. Njegova najzahtjevnija uloga do sada je bila Orphée u francuskoj verziji Gluckove Orphée et Eurydice u Innsbrucku. Pjevao je Handel’s La Resurrezione u Giessenu, nedavno se usredotočio na samostalne recitale Schubertovih pjesama.

 

Maruša Brezavšček pobijedila je na nekoliko natjecanja u blok flauti: nagrađena je prvim nagradama na TARF 3 (Tel Aviv Recorder Competition) i ERPS -u (European Recorder Players Competition) u Grazu (2016.). Također je osvojila nagrade na slovenskom natjecanju TEMSIG, a bila je i finalistica Međunarodnog natjecanja za puhačke instrumente EMONA. Dobitnica je stipendija slovenskog Ministarstva kulture, Fundacije Viktoria, Općine Ljubljana i Zaklade Lyra u Švicarskoj. Diplomu je stekla s odlikom na Schola Cantorum Basiliensis, gdje je studirala kod Han Tol -a (magisterij glazbene pedagogije), te na Sveučilištu Mozarteum u Salzburgu, gdje je studirala kod Dorothee Oberlinger i Matthijsa Lunenburga. Osim toga, studirala je kod Pedra Memelsdorffa na Escuela Superior de Musica de Catalunya, a svoje znanje o suvremenom repertoaru produbila je kroz studije kod Antonija Politana u Brescii. Također je započela proučavanje povijesnog fagota s Donnom Agrell (barokni fagot) i Carlesom Cristobalom (dulcian) na Schola Cantorum Basiliensis.

 

Tanja Skok formalno se školovala u London Contemporary Dance School, a kasnije je nastavila specijalizaciju za rani ples. Pohađala je opsežno plesno obrazovanje kod umjetnika i plesnih istraživača iz Francuske, Italije, Belgije, Njemačke, Španjolske i Švicarske. Plesala je u raznim produkcijama vezanim uz povijesni ples, uključujući operu Amadis de Gaulle Johanna Christiana Bacha, predstavu Opéra Comique u Parizu i Kraljevsku operu u Versaillesu. Redovito surađuje s ansamblom Laberintos Ingeniosos, a suosnivač je tvrtke ARTS Alchemy koja je zajedno s baroknim orkestrom Vespres d’Arnadí predstavila svoj rad na festivalu Castell de Peralada. Kao savjetnica za pokret i koreograf redovito surađuje s Andrewom Lawrenceom Kingom i njegovim Studijem Opera Omnia u Moskvi, dok je sudjelovala u postavljanju i izvedbi u Purcellinim kraljima Arthuru i Il Sant ’Alessio Stefana Landija. Predavala je povijesni ples na raznim kolegijima, na Master Master gitarskom programu na Sveučilištu u Alicanteu i EEEmerging programu na festivalu u Ambronayu.

 

Sebastià Bover studirao je klavir na Conservatori de Música de Badalona (Katalonija). Svoje plesno obrazovanje proširio je na renesansni i barokni ples, studirajući u Španjolskoj i Francuskoj. Sudjelovao je u raznim produkcijama, poput Monteverdijevog L’Orfea, Seguidillesa, Fandangosa i Bolerosa u Iberijskim sonatama, Le mariage de la musique avec la danse, Les Indes Galantes i Un Cafè amb … Georg Philipp Telemann. Zajedno s Annom Romaní i Ansamblom Hemiòlia pleše u projektu oživljavanja katalonske glazbe 18. stoljeća, predstavljenom na različitim lokacijama u Barceloni i na Berlinskom festivalu rane glazbe. U suradnji s francuskom tvrtkom Issé, pojavio se kao Céphale u baletnoj tragediji La danse de Cèphale et Procris: Arden!, Premijerno prikazan u Auxerreu i predstavljen na Međunarodnom festivalu klasičnog kazališta Almagro. Nedavno je plesao u La Música que feu ballar el Rei Sol u produkciji baroknog orkestra Ars Musicae s Mallorce. On je profesor povijesti scenskih umjetnosti i glazbenog jezika na Visokoj školi dramske umjetnosti Eòlia u Barceloni, te predaje glazbenu analizu i povijest glazbe na Granés Batxilleratu.

Domen Marinčič učio je violu da gambu kod Hartwiga Grotha u Nürnbergu i kod Philippea Pierlota na Hochschule für Musik Trossingen. Također je diplomirao čembalo kod Carstena Lohffa i završio poslijediplomski studij temeljnog basa kod Alberta Rinaldija. 1997. i 2000. godine osvojio je nagrade na međunarodnom natjecanju Bach-Abel u Cöthenu. Nastupao je diljem Europe, u SAD -u, Kanadi, Kini i Vijetnamu, osobito s ansamblom Phoenix iz Münchena i sa sviračem muzike Stefanom Temminghom. Radio je i s glazbenicima kao što su Emma Kirkby, Pino De Vittorio, Dan Laurin i Edoardo Torbianelli. Sudjelovao je na 35 snimki CD -a za Accent, Aeolus, Arcana, BIS, Brilliant Classics, Harmonia Mundi France, Oehms Classics, Ricercar i Sony/DHM. Ima veliki interes za muzikologiju i rekonstruirao je dijelove koji nedostaju za izvedbe i izdanja mnogih djela iz 17. i 18. stoljeća. Držao je predavanja na mnogim međunarodnim konferencijama i na glazbenim akademijama u Veneciji, Münchenu, Bremenu, Detmoldu i Beču.