Nedjelja, 2. listopada
Crkva sv. Florijana, 11.00 sati

ChiaroScuro ansambl
Josipa Bilić, sopran
Silvio Richter, violina
Ivan Jakšeković, violina
Hiwote Tadesse, viola
Lea Sušanj Lujo, violončelo
Katarina Javora, orgulje, čembalo

Program:

Vita Aeterna

Evaristo Felice Dall’Abaco
Koncert u g-molu op.2 no.5
Largo
Allegro e Spiritoso
Grave
Allegro

Vinko Jelić
Occuli tui Deus (Parnassia Militia)

Dietrich Buxtehude
O Gottes Stadt, kantata BuxWV 87

Georg Philipp Telemann
Koncert za 2 violine, violu i b.c. u d-molu TWV 43: d2
Largo
Allegro
Andante
Allegro

Christoph Graupner
Kantata Furcht und zagen, a 5: GWV 1102/11b
Furcht und Zagen
Die Zeit ist dat
Ach, bereue deine Sunden
Durch Reu’ und Glauben
Aria da capo: Furcht und Zage
Ich will mich auch deswegen
O Jesu, hifl zur selben Zeit
Ich hoff’ es wird geschehn
Verstosse doch dein Erbteil nicht

 

O izvođaču:


ChiaroScuro
je ansambl glazbenika s dugogodišnjim iskustvom izvođenja rane glazbe. Spajajući različite horizonte, glazbenici stvaraju inovativne programe, oblikuju cjelovečernje zaokružene glazbene priče. Do sada su svojim koncertima obilježili važne događaje, između ostalih i za hrvatsku književnu povijest, kao što su to bile petstota obljetnica prvih prijevoda Biblije na hrvatski jezik te petstota obljetnica Marulićeve Judite. Njihov program obuhvaća instrumentalnu i vokalnu glazbu 17. i 18. stoljeća.


Josipa Bilić
svoj je profesionalni operni debi ostvarila kao stipendistica Opere HNK-a u Zagrebu gdje je od 2019. godine nastupala u ulozi Papagene u Mozartovoj Čarobnoj fruli, Amora u Gluckovu Orfeju i Euridiki, Ines u Verdijevu Trubaduru, Glasa s neba u Verdijevu Don Carlosu te kao Čobanče u Gotovčevoj operi Ero s onoga svijeta. Za ulogu Marice iz Humperdinckove opere bajke Ivica i Marica, pod dirigentskim vodstvom Dawida Runtza, u režiji Petre Radin i produkciji Zagrebačke filharmonije, osvojila je 2021. godine Nagradu hrvatskog glumišta za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 30 godina u operi. Uz Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije nastupila je kao solistica povodom svečanog obilježavanja 250. obljetnice rođenja Ludwiga van Beethovena u sklopu ciklusa Kanconijer. Za svoj debi na 51. Varaždinskim baroknim večerima, kada je imala priliku nastupiti s ansamblom Camerata Garestin, dobila je Nagradu Ivan Werner mladom glazbenom umjetniku za visoko umjetničko postignuće na festivalu. Dobitnica je Diplome 55. Tribine Darko Lukić za recital uz umjetničku pratnju pijanista Jana Nikovića. Ove je godine kao solistica nastupila s orkestrom Filharmonije u Grazu pod ravnanjem maestra Mariusa Burkerta u Operi Graz u sklopu koncerta pobjednika 26. Međunarodnog pjevačkog natjecanja Ferruccio Tagliavini na kojem je osvojila treću nagradu te nagradu publike. Debitirala je na ljetnim festivalima: 73. Dubrovačkim ljetnim igrama u ulozi Lukrecije u dubrovačkoj komediji Ljubovnici, 47. Osorskim glazbenim večerima uz Trio Eusebius, 14. festivalu klasične glazbe Opera selecta u Trogiru uz pijanisticu Juliju Gubajdulinu te na otvorenju 62. Međunarodnog dječjeg festivala u Šibeniku uz orkestar Zagrebačke filharmonije u predstavi Napokon orkestar.
Pjevanje je diplomirala summa cum laude 2021. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Lidije Horvat Dunjko, a pjevačko obrazovanje započela je 2014. u GŠ Vatroslava Lisinskog u Zagrebu u razredu Kristine Beck–Kukavčić. Već kao studentica posebno se istaknula u akademskim produkcijama u ulozi Despine iz Mozartove opere Cosi fan tutte u zagrebačkom HNK-u te u naslovnoj ulozi Massenetove opere Cendrillon, za koju je također osvojila Nagradu hrvatskog glumišta. Zapažen nastup ostvarila je i kao solistica uz Zagrebačke soliste povodom Dana Muzičke akademije u Zagrebu. Dobitnica je Dekanove nagrade za akademsku 2017./2018. godinu te dviju Rektorovih nagrada: 2020. godine za individualni umjetnički rad – solistički koncert uz orkestar Zagrebačke filharmonije – te za posebni natjecateljski uspjeh na XI. Međunarodnom pjevačkom natjecanju József Simándy, gdje je 2021. godine pobijedila u III. kategoriji. Za vrijeme školovanja pobijedila je na međunarodnim i državnim natjecanjima, od kojih se ističu: Vera Kovač Vitkai (2015.), Lav Mirski (2016.), Natjecanje učenika i studenata glazbe RH (HDGPP 2017. i 2019.), Lions grand prix (2018.), Zoltán Kodály (ISA 2019.) i Jozsef Simandy (2018. i 2021.). Diljem Hrvatske nastupala je u produkciji Opere b.b., u Leharovoj opereti Vesela udovica (u ulozi Valencienne) te u Straussovoj opereti Šišmiš (u ulozi Adele). Osim opernih i koncertnih nastupa velika strast su joj lied te sakralna i rana djela. Članica je ansambla Chiaroscuro, a uz Orkestar i Zbor Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu nastupila je kao solistica u Bachovoj Muci po Marku te u Rossinijevu oratoriju Petite Messe Solennelle. Solističke dionice pjevala je u Hrvatskom glazbenom zavodu sa Zborom i Orkestrom Medicinskog sveučilišta u Beču u Mozartovu Requiemu, sa Szegedinskim Simfonijskim orkestrom u Rossinijevu oratoriju Stabat Mater, s Orkestrom mladih glazbenika u Charpentierovu oratoriju Te Deum, a sa Zborom i Orkestrom crkve sv. Blaža u Mozartovoj Krunidbenoj misi. Pohađala je seminare glazbenih umjetnika i pedagoga kao što su Tomislav Mužek, Krešimir Stražanac, Alexei Tanovitski, Matjaž Robavs, Rebeka Lokar, Rainer Trost, Michael Schade, Florian Boesch, Claudia Visca, te članova međunarodnog pjevačkog seminara CANTO! Vocal program: Lucy Arner, Liora Maurer, Sharon Mohar, Hans Peter Herman i Ira Siff. Surađivala je s renomiranim umjetnicima, kao što su dirigenti Mladen Tarbuk, Tomislav Fačini, Loris Voltolini, Josip Šego, Ivan Josip Skender, Srboljub Dinić, Dawid Runtz, Marius Burkert, Marcello Mottadelli, Gyüdi Sándor, Pavle Zajcev, te režiseri Krešimir Dolenčić, Dora Ruždjak Podolski, Saša Anočić, Petra Radin, Mathias Behrends i Arnaud Bernard.


Silvio Richter
diplomirao je violinu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 2008. godine u klasi Anđelka Krpana. Iste godine položio je prijemni ispit na Royal Academy of Music u Londonu za studij barokne violine kada je i nagrađen stipendijom (Entrance Scholarship). Magistrirao je u lipnju 2010. godine u klasi Pavla Beznosiuka. Za obje godine studija primio je nagradu Levrhulme. Daljnji studij nastavio je na Kraljevskom konzervatoriju u Den Haagu u klasi Rya Terakada gdje je diplomirao 2013. godine. Recentni angažmani uključuju koncerte s ansamblima New London Consort, Bach Collegium Japan, Saraband Consort, Corelli Ensemble, Little Baroque Company, New Dutch Academy, Antiphonus, Camerata Garestin, Responsorium, Himalayian Handel Orchestra, Ars Eloquentiae, zatim koncertnu suradnju s Christopherom Stembridgeom, Krešimirom Hasom te izvedbu Bachova koncerta za dvije violine uz Rachel Podger u dvorani Wigmore Hall u Londonu.


Ivan Jakšeković
studij violine završio je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Silvana Kuzmina. Usavršavao se na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu u klasi Eszter Haffner. Tijekom studija pohađao je majstorske tečajeve brojnih uglednih pedagoga te nastupao kao solist i komorni glazbenik. Gaji poseban interes za izvođenje stare glazbe te se aktivno usavršava na majstorskim tečajevima i suradnji s nekim od vodećih imena scene rane glazbe, kao što su E. Gatti, E. Onofri, C. Mackintosh i A. Butterfield. Član je orkestra Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.

Hiwote Tadesse hrvatska je violistica etiopskog podrijetla. Svoje glazbeno obrazovanje započela je na GU Elly Bašić u klasi Andreje Halužan-Bratković, a nastavila na Kraljevskom konzervatoriju u Gentu (Belgija) i Konzervatoriju u Maastrichtu (Nizozemska) u klasi Michaela Kugela, gdje je 2016. završila diplomski studij kao najbolja studentica u generaciji. Trenutno se usavršava na belgijskoj prestižnoj Queen Elisabeth Music Chapel. U sezoni 2016./17. vodila je viole u Dubrovačkom simfonijskom orkestru, a od 2017. djeluje na mjestu zamjenika vođe viola u Zagrebačkoj filharmoniji. Dobitnica je mnogih nacionalnih i međunarodnih nagrada: Grand Prix na Internacionalnom natjecanju mladih glazbenika u Moskvi (2014.), prva nagrada na Internacionalnom natjecanju Citta di Barletta u Italiji (2013.), prve nagrade na 46. i 48. Hrvatskom natjecanju studenata glazbe i plesa (2008., 2010.). Tijekom studija u Belgiji osvojila je solističko natjecanje i nastupila uz Orkestar Kraljevskog konzervatorija u Gentu pod palicom Dirka Brossea. Kao solistica nastupila je uz La Chapelle Sauvage, Hrvatski komorni orkestar, Dubrovački simfonijski orkestar, a komorno je surađivala s A. Zemtsovom, T. Samouil, G. Hoffmanom, A. Dumayem. Godine 2013. postaje članica Hulencourt Soloists Chamber Orchestra, tada pod vodstvom Guya Braunsteina. Kao solistica i komorna glazbenica nastupala je diljem Hrvatske i u inozemstvu (Austrija, Italija, Slovenija, Izrael i Benelux). Kao predavačica i komorna glazbenica sudjelovala je i na Zimskom festivalu komorne glazbe na Floridi (SAD) te držala seminare u Hrvatskoj i Etiopiji. Godine 2015. položila je zahtjevnu audiciju i predstavljala Hrvatsku na ljetnoj turneji Orkestra mladih Europske unije. Kao solistica dobila je priliku nastupati na Grafenegg festivalu i Spazio Klassik festivalu. Usavršavala se na seminarima A. Arada, G. Karnija, W. Kossjanenka, W. Strehlea. Trenutno svira na modernom instrumentu graditelja O. Erdesza koji joj je obitelj Erdesz ljubazno dala na korištenje.


Lea Sušanj Lujo
violončelo je maturirala u Rijeci u klasi Maura Šestana, a diplomirala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Krešimira Lazara. Usavršavala se na seminarima Valtera Dešpalja, Ericha Oskara Huettera, Nikole Ruževića, Alexandera Bailieja, Gustava Neive-Tavaresa i Pavla Zajceva. Dobitnica je više nagrada na natjecanjima HDGPP-a. Od 2010. stalna je članica Simfonijskog orkestra HRT-a. Još od ranih studentskih dana izuzetno je zanima barokno violončelo te je kao članica Hrvatskog baroknog ansambla imala priliku surađivati s brojnim uglednim imenima europske scene tzv. povijesno osviještene interpretacije. Svirala je basso continuo u mnogim produkcijama, od kojih posebno vrijedi istaknuti Bachovu Muku po Ivanu i Magnificat, Monteverdijeva Orfeja u HNK-u u Zagrebu, Galuppijev Adamov pad i Händelova Orlanda na Lokrumu u sklopu Dubrovačkih ljetnih igara. Godine 2019. potporom zaklade Caboga Stiftung i pod umjetničkim vodstvom Tomislava Fačinija, uz Bojana Čičića i Dmitrija Sinkovskog, sudjeluje u snimanju CD-a sa svim simfonijama Luke Sorkočevića. Članica je ansambala za ranu glazbu Ars Longa, Minstrel, ChiaroScuro i Trio Corrente te redovito surađuje s ansamblom Antiphonus. Svira na majstorskom baroknom violončelu mađarskog graditelja Viktora Koosa iz 2019. godine.

 

Katarina Javora maturirala je klavir u Glazbenoj školi Blagoja Berse u Zagrebu u klasi Renate Strojin Richter. Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu diplomirala je orgulje u klasi Ljerke Očić. Čembalo je učila kod Pavla Mašića, a diplomirala u klasi Višnje Mažuran. Na Akademiji u Zagrebu završila je i studij teorije glazbe. Osvojila je nekoliko nagrada na natjecanju HDGPP-a te nagradu Fonda Janke Šanjek. Kao solistica i u komornim sastavima nastupala je na raznim festivalima u Hrvatskoj, BiH, Austriji, Češkoj, Italiji, Njemačkoj i Francuskoj te na natjecanjima Ferdo Livadić, Petr Eben, mo. Vinko Lesić i Tribini Darko Lukić. Diplomski studij orgulja (koncertni smjer) završila je na Sveučilištu za glazbu i izvedbenu umjetnost u Beču u razredu Piera Damiana Perettija, dok je čembalo učila kod Emanuela Schmelzera Ziringera. Pohađala je seminare za interpretaciju orguljske i čembalističke literature u Hrvatskoj i inozemstvu (Theo Jellema, Martin Sander, Bernhard Klapprott, Nathan Laube, Hans Fagius, Lorenzo Ghielmi, Luigi F. Tagliavini, Christoph Bossert, Aline Zylberajch, Jean Baptiste Robin i mnogi drugi). Završila je program usavršavanja u francuskom gradu Toulouseu gdje je studirala orgulje u klasi Michela Bouvarda i Jana Willema Jansena, dok je čembalo učila u klasi Yasuko Bouvard. Predaje glazbenoteorijske predmete u Umjetničkoj školi Franje Lučića, a dugi je niz godina i orguljašica u župnoj crkvi sv. Male Terezije od Djeteta Isusa te crkvi Marije Pomoćnice u Zagrebu.