Petak, 23. rujnala-ritirata
Katedrala, 20 sati

 

Svečano otvorenje
LA RITIRATA

 

Maria Espada, sopran
Victor Sordo, tenor
Pau Bordas, bas

Josetxu Obregón, violončelo i umjetničko vodstvo

 

Program:

Antonio Vivaldi (1678.-1741.)
Komorni koncert za blokflautu, obou, violinu,
violončelo i basso continuo u g-molu, RV 105
Allegro
Largo
Allegro molto

 

Antonio Caldara (1670.-1736.)
Cervantesove opere
Introduzione – Aria

 

Da sì austra virtùtuocor, Altisidora, sopran, recitativ
Quelcor, che non vogl’io, Altisidora, arija
Hairagion, hairagion che a Roncisvalle, Don Quijote, tenor, arija

 

Balletto Primo per li Falconieri*
Aria
Gigue
Menueto
Giache debe andar cosi, Sancho Panza, bas, arija
Si l’abbiamo. Ricciardetto, Don Quijote, arija
Penso di già che appena, Altisidor, arija
Ballo di Paesani, e Satiri*
Aria per li Vilani
Aria per Burlar sanco panco
Aria
Aria per li Bacanti
Tempo di Passapie
Aria per li Satiri
Aria grotesca
Addio, SignorPadrone, Sancho Panza, arija
Ah’ s’eipotesseleggere, Don Quijote, arija
Scoperto, e in odio, Ramiro, sopran, recitativ
Confida al vento la suasperanza, Ramiro, arija
Aria
Tempo di Ciacona

 

Arije i instrumentalni ulomci iz opera “Don Chisciotte i Corte della Duchessa” i “Sancio Panza Governatore dell’ isola Barattaria” Antonija Caldare
*Instrumentalni stavci skladatelja Nicole Matteisa za navedene opere

 

 

 O izvođaču:

La Ritirata izvodi baroknu europsku glazbu – od Bacha i Händela, do djela talijanskih i španjolskih skladatelja, dvorske ranobarokne glazbe koja se pojavljuje na albumu „Il Spiritillo Brando“ izdavačke kuće Glossa – kombinirajući dosljednost povijesnom razdoblju (pritom koristeći instrumente i estetiku iz doba skladatelja) s najvišom razinom umjetničke kvalitete. La Ritirata naočigled, s obzirom na utjecaj Boccherinija na ime ansambla, posebno mjesto u svom srcu čuva za tog skladatelja klasicizma iz Lucce koji se nastanio u Španjolskoj – to se vidi u koncertnom repertoaru ansambla kojeg karakteriziraju sonate za violončelo, djela za gudački trio i ostala komorna djela.

Zahvaljujući talentu glazbenika, La Ritirata nastupa na poznatim mjestima i festivalima diljem svijeta; nedavno u Nacionalnom narodnom kazalištu u Pekingu, na festivalu CNART Early Music Festival u Meksiku, na ceremoniji završetka španjolskog predsjedavanja Europskom Unijom u Tokiju, na Ludwigsburger Schlossfestspiele u Njemačkoj, u Nacionalnom muzeju likovne umjetnosti u Santiagu (u Čileu), u Centro Studi Boccherini (u Lucci) i diljem Španjolske, uključujući Musika-Música za La Folle Journée u palači Euskalduna (u Bilbau), Real Alcázar (u Sevilli) i Auditorio Nacional de Música u Madridu. La Ritirata je jedina španjolska skupina koja je pobijedila na velikoj audiciji („Grande Audition”) Europske mreže za ranu glazbu, REMA.

Umjetnički voditelj La Ritirate, viololončelist Josetxu Obregón (rođen u Bilbau), učenik u klasi Anner Bylsma, između ostalog, drži predavanja na Real Conservatorio Superior u Madridu i dobitnik je znatnog broja nagrada na prestižnim nacionalnim i međunarodnim natjecanjima; njegova solistička virtuoznost obuhvaća sve epohe i moguće ga je sresti kako nastupa s najznačajnijim europskim ansamblima za ranu glazbu, poput L’Arpeggiata (Christina Pluhar) i Le Concert des Nations (Jordi Savall). Stalna postava La Ritirate sadrži najbolje glazbenike mlađe generacije, povijesno educirane, poput Tamar Lalo, Enrikea Solinísa i Daniela Zapica, ali i etablirane glazbenike poput renomiranog Hiro Kurosakija.

 

 

JOSETXU OBREGÓN, umjetnički voditeljobregon

 Rođen u Bilbau, studirao je čelo, komornu glazbu i dirigiranje na prvostupničkoj i majstorskoj razini u Španjolskoj i Nizozemskoj, gdje je završio studij baroknog violončela u klasi Anner Bylsma na Kraljevskom konzervatoriju u Den Haagu.

Josetxu redovito nastupa u najprestižnijim koncertnim dvoranama u 18 europskih zemalja (SAD, Meskiko, Čile, Kostarika, Bolivija, Japan i Kina), na mjestima poput Concertgebouw u Amsterdamu, Tokyo Opera City, Centro Nacional de las Artes de México, Royal Festival Hall London, Yokohama Minato-Mirai, Usher Hall Edinburgh, itd. Nastupao je s nekim od najpoznatijih europskih ansambala, kao što je Royal Concertgebouw Orchestra, a u kontekstu rane glazbe Le Concert des Nations (Jordi Savall) i Orchestra of the Age of Enlightenment; kao prvi volončelist u L’Arpeggiata (Christina Pluhar), s EUBOom (European Union Baroque Orchestra) i Arte dei Suonatori, između ostalih. Surađuje s vodećim imenima poput Enrica Onofria, Philippea Jarousskya, Fabia Bonizzonia, Larsa Ulrich Mortensena, Pedra Estevana, i u svijetu moderne glazbe s  Krzysztofom Pendereckijem, Placidom Domingom, Jesúsom López Cobosom, itd.

Snimao je izdanja za kuće Virgin, Verso, Arsis, Columna Música i The Gift of Music, ali i za BBC3, NPS Radio 3 Holland, Mezzo, za španjolski nacionalni radio i televiziju, makedonsku televiziju i za mnoge druge. Josetxu svira na originalnom violončelu 1740 Sebastiana Klotza.