23.09.2012. Ansambl Responsorium

Nedjelja, 23. rujna 2012.
Barokna dvorana Starog grada Varaždin, 11 sati
Koncert uz baroknu kavu

Ansambl Responsorium

Martina Klarić, sopran
Tamara Franetović Felbinger, sopran
Darko Solter, basbariton
Dani Bošnjak, blok flaute
Ana Benić, blok flaute
Augustin Mršić, viola da gamba
István Kónya, arhilutnja i chitarrone
Mario Penzar, čembalo

 

Program:

 

Tomaso Cecchini:
Amorosi concetti
Madrigali voce sola facili per cantare et sonare
nel clavicembalo chitarrone o liuto
Libro Primo
(Venecija, 1612.)

 

promocija zbirke povodom 400. obljetnice prvotiska

Tomaso Cecchini          (1580.-1644.)

Amorosi concetti
Madrigali voce sola facili per cantare e sonare nel
clavicembalo chitarrone o  liuto. Libro Primo
All’ aura d’un dolcissimo sospiro
Rosa d’Amor (Seconda parte)
Vaga suspina ascosa
A Dio Ninfade fiori (Seconda parte)
Biagio Marini  Sonata sopra Fuggi dolente
Quelle mie vaghe stelle
Caro dolce ben mio
Temer Donna non dei
Anzi temo che dei (Risposta)
Occhi miei poi ch’osaste
Maurizio Cazzati Capriccio & Passacaglia
Dimi caro ben mio
Nel spuntar dell’ Aurora (à 2)
Non fù man che mi strinse
Svegliati pastorella (à 2)
Ti chiamo e non rispondi (à 2)
Tarquinio Merula Canzon La Cavagliera
O vaga eterna Aurora
Ardentissimo Amore
Che fai qui Pastorella
Clori vezzosa e bella
Pargoletto Fanciullo
Biagio Marini Sonata sopra La Monica
Era una luce chiara
Vermiglio e vago fiore
Ecco Maggio seren
Cosi soletto
Biagio Marini Passacalio a tre
Qual Icaro novello
S’io m’ avicino a voi
Care bendette nere

 

Izvornik:  Biblioteca Nazionale Centrale Firenze, [RISM] C 1668, Landau Mus 5.

 

Darko Solter i Mario Penzar, transkripcija i revizija

O izvođaču:

Ansambl Responsorium usko je specijaliziran za izvođenje vokalnih i instrumentalnih formi iz razdoblja renesanse i ranog baroka s posebnim osvrtom na ostvarenja starije hrvatske glazbene baštine. Djeluje u skladu sa suvremenim načelima povijesno osviještene interpretacije rane glazbe, koristeći replike autentičnih glazbala te poštujući znanstveno utemeljene stilske smjernice. U stalnoj potrazi za autentičnim zvucima i doživljajima Responsorium je realizirao niz uspješnih projekata (npr. suvremena integralna praizvedba zbirke Ghirlanda odorifera Gabriella Pulitija) te stekao naklonost publike i kritike. U suradnji s Arheološkim muzejem u Zagrebu ansambl je 2010. godine pokrenuo koncertni ciklus „Barokne ekstravagance – rana glazba u Arheološkom“  koji tematizira glazbeni repertoire sedamnaestog stoljeća. Svoju posvećenost glazbi Responsorium radosno dijeli s vjernom publikom koncertirajući na mnogobrojnim hrvatskim festivalima (Varaždinske barokne večeri, Dubrovnik Early Music Festival, BaRoMus -Rovinjski barokni festival, Dvigrad festival, Glazbene večeri u sv. Donatu, Koncerti u Eufrazijani) i u inozemstvu (Austrija, Njemačka, Danska, Slovenija, Češka).Instrumentarij:
blok flaute, prema Silvestro Ganassi i H.F. Kynsecker (c.1600.); Stephan Blezinger, Eisenach, 2009.
viola da gamba, prema Michel Colichon (1693.);  Marco Ternovec, Bruxelles, 2007.
chitarrone, prema Magno Tieffennbrucker (1609.); Hendrik Hasenfuss, Eitorf, 1995.
čembalo, prema Giovanni Battista Giusti (1681.); Sebastiano Cali, Catania, 2009.