21. rujna 2014. Varaždinski komorni orkestar

varazdinski_komorni_orkestar07_24102010_photocopyright_by_d_gorenak_godar
Nedjelja, 21. rujna 2014.
Velika koncertna dvorana HNK u Varaždinu, 19 sati

VARAŽDINSKI KOMORNI ORKESTAR

Catherine Mackintosh, barokna violina i umjetničko vodstvo, London
Geoffrey Govier, fortepiano


Program:

”Kum” G.Ph.Telemann i C.Ph.E.Bach
Uz 300. obljetnicu rođenja C. Ph. E. Bacha

Georg Philipp Telemann                Suita u G-duru, TWV 55:g10, Don Quixote
(1681. – 1767.)                                           Overture (Largo Allegro)
Awakening of Don Quixote (Andantino)
His Attack on the Windmills (Moderato)
Sighs of Love for Princess Dulcinée (Andante)
Sancho Pansa Swindled (Alegro Moderato)
Rosinante Galloping (Allegretto)
The Gallop of Sancho Pansa´s Mule
Don Quixote at Rest (Vivace)

Carl Philipp Emanuel Bach            Simfonija u h-molu, br. 5, Wq 182/5
(1714. – 1788.)                                            Allegretto
Largo
Presto

Georg Philipp Telemann                Overture, suita za solo violinu i orkestar, TWV 55:h4
Overture
Gavotte
Loure
Rejouissance
La Bravoure
Minuets
Rodomontate

***********************

Carl Philipp Emanuel Bach            Fantasia in C, Wq 59

Carl Philipp Emanuel Bach            Koncert za fortepiano i orkestar u A-duru, Wq 29
Allegro
Largo mesto
Allegro assai

Georg Philipp Telemann                Gudački kvintet, TWV 44/32
Adagio
Allegro
Largo
Presto

Carl Philipp Emanuel Bach            Simfonija u B-duru, br. 2, Wq 182/2
Allegro di molto
Poco adagio (senza cembali)
Presto

O izvođaču:

Varaždinski komorni orkestar svojom dvadesetom sezonom ove godine, a pod pokroviteljstvom Grada Varaždina i Predsjednika RH Ive Josipovića, nastavlja višestoljetnu tradiciju komornog i orkestralnog muziciranja u Varaždinu. Središnja djelatnost orkestra je ciklus od pet premijernih koncerata u koncertnoj dvorani HNK-a u Varaždinu, kao i redovito sudjelovanje na Varaždinskim baroknim večerima. Orkestar nastupa i diljem Hrvatske te gostuje u nizu europskih država, a snimio je tri CD-a s maestrom Pavlom Dešpaljem. Iako vrlo često nastupa bez dirigenta, težeći prvenstveno kvaliteti, orkestar surađuje s dirigentima – uglednim umjetnicima kao što su to P.Dešpalj, M.Horvat, K.Ono, V.Šutej, U.Lajovic, V.Kranjčević, I.Lipanović, Z.Juranić, I.Repušić i dr. Uz orkestar su kao solisti nastupali eminentni instrumentalisti i pjevači, poput R.Pospiš-Baldani, D.Tomšič-Srebotnjak, D.Vejzović, V.Mažuran, M.Leskovar, R.Pokupić, R.Vlatkovića, D.Geringasa, V.Dešpalja, D.Schwarzberg, B.Slokara, P.Soavea, S.Arnolda, I.Römera, L.Pogorelića i dr. Orkestar često angažira i goste-koncertmajstore, pa su to bili L.Spierer, C.Mackintosh, T.Smirnova, A.Ivić, B.Martinić, M.Korunić, L.Honda-Rosenberg i dr. VKO je dobitnik nagrada Varaždinskih baroknih večeri Ivan Lukačić i Jurica Murai, nagrade Milka Trnina, nagrade Dubrovačkog ljetnog festivala Orlando kao i Plakete grada Varaždina.

Nakon što je završila studij na Royal College of Music u Londonu, nastavila je Catherine Mackintosh specijalizaciju iz viole i barokne violine privučena izražajnim mogućnostima koje ti rani instrumenti daju u izvođenju pretklasične glazbe. Unazad više od četiri desetljeća sudjeluje u oduševljavajućem otkrivanju i pionirskim projektima koji po prvi put donose izvedbe na originalnim instrumentima. Bila je voditeljica Academy of Ancient Music od 1973. do 1988. godine i u tom je razdoblju za tvrtku Decca ostvarila brojne snimke među kojima Händelovog Mesiju, prvi cjeloviti ciklus Mozartovih simfonija na originalnim glazbalima te Vivaldijeve L’Estro Armonico i Četiri godišnja doba. Sudjelovala je i u Norringtonovoj slavnoj EMI snimci s London Classical Players. Ravnala je s Orchestra of the Age of Enlightenment čiji je jedan od utemeljitelja i nastupila u Londonu, na festivalima u Göttingenu i Istanbulu, Buenos Airesu, Montevideu, Brazilu, Rimu, u SAD-u u Tanglewoodu i Lincoln Centru, Japanu, Koreji i Tajvanu. Otkako je napustila funkciju voditeljice i dalje rado nastupa s tim orkestrom. Vrlo opsežna diskografija Catherine Mackintosh sadrži više od 40 nosača zvuka, a snimala je za Chandos, Hyperion i OAE/Hyperion. Svoj entuzijazam za izvođenje ranih glazbenih stilova prenijela je na mnoge generacije glazbenika. Od 1977. do 2001. godine bila je profesor barokne i klasične violine i viole na Royal College of Music. Danas je tražena za vođenje specijaliziranih tečajeva i orkestralno vođenje i tako je razvila osobite veze u Istočnoj Europi, s Aestas musica međunarodnom ljetnom školom u Varaždinu kao i s ansamblima u Češkoj i Mađarskoj. Od 2008. do 2011. godine poučavala je baroknu violinu na The Hague Royal Conservatoire, a gostujući je profesor u Londonu, Sydneyju i na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Njezino muziciranje trajno prate najpohvalnije glazbene kritike.

Geoffrey Govier jedan je od vodećih britanskih glazbenika na ranom klaviru. Moderni je klavir studirao na Royal College of Music u Londonu, a fortepiano prvo privatno s Melvynom Tanom u Londonu, Stanleyem Hooglandom u Amsterdamu, a doktorirao je na Cornell University, Ithaca, New York pod mentorstvom Malcolma Bilsona. Nastupa diljem svijeta uključujući Europu, Novi Zeland, Daleki i Srednji Istok i Ameriku jednako kao solist i kao komorni glazbenik. Nastupa s najvažnijim predstavnicima na području izvođenja glazbe razdoblja kao što su to pjevači Charles Daniels, Catherine Bott, Gerald Finley, hornist Andrew Clark i komorni sastavi The Revolutionary Drawing Room i Ensemble Galant s kojim je ostvario brojne snimke (BBC, Olympia, EMI i Hyperion). Od 1980-ih intenzivno surađuje s Catherine Mackintosh s kojom je uvježbao Mozartove violinske sonate i počeo ih snimati za Chandos u travnju 2007. godine. U 2006. godini, kada je bila 250. obljetnica Mozartova rođenja, zajedno su nastupili na važnim mjestima uključujući Hatchlands Park, East Clandon i RCM. Trajno održava majstorske tečajeve u Velikoj Britaniji i u Francuskoj, a njegov uvod u Hummelov Ausführlich theoretisch-praktische Anweisung zum Piano-Forte-Spiel [1828] objavljen je 1998. godine (Tokyo: Sinfonia).